גור מגידו ואור-לי ברלב זכו בפרס אורי אבנרי לעיתונות אמיצה

הפרס על סך 10,000 שקל לכל אחד הוענק בפעם הראשונה ע"י ארגון העיתונאים והקרן ע"ש רחל ואורי אבנרי בטקס הפתיחה של הכנס הבינלאומי לחופש העיתונות בסינמטק ירושלים

אור-לי ברלב / צילום: תמר מצפי
אור-לי ברלב / צילום: תמר מצפי

העיתונאים גור מגידו ואור-לי ברלב זכו בפרס אורי אבנרי לעיתונות אמיצה. הפרס על סך 10,000 שקל לכל אחד הוענק בפעם הראשונה על-ידי ארגון העיתונאים והקרן ע"ש רחל ואורי אבנרי בטקס הפתיחה של הכנס הבינלאומי לחופש העיתונות בסינמטק ירושלים.

בנימוקיהם ציינו השופטים כי גור מגידו, כתב "הארץ" ו"דה מרקר", שייך לנבחרת מצומצמת של עיתונאים שממשיכים לעבוד על תחקירי עומק ארוכים ומורכבים: "משמעותה של עבודה מסוג כזה היא הצורך להתמודד עם כמות עצומה של חומר, אורך-רוח וסבלנות שהפכו תכונות נדירות, בניית רשת מורכבת של מקורות, ובסוג התחקירים שגור מגידו עושה, גם יכולת עמידה בלחצים אדירים מצד בעלי כוח, עמדה וממון. וזו בדיוק משמעותה של עיתונות בלי מורא, בלי משוא-פנים. מגידו עוקב בשנה האחרונה בסדרת תחקירים אחרי איש העסקים הישראלי דן גרטלר ומעלליו בקונגו, תוך הפניית אצבע מאשימה לשורה של אנשי עסקים ועורכי דין מקושרים וחזקים, ועמד מול סידרת איומים ותביעות בסכומים של מיליוני שקלים. זהו בדיוק סוג העיתונות שילדים מדמיינים כשהם חולמים להיות עיתונאים". 

גור מגידו - עיתונאי / צילום: איל יצהר
 גור מגידו - עיתונאי / צילום: איל יצהר

על אור-לי ברלב כתבו השופטים כי היא משקפת בעבודתה את רוחו של אורי אבנרי, של מחויבות ללא תנאי, ויתור על נוחות אישית ומאבק בלתי מתפשר בשחיתות השלטונית: "היא מערכת של אישה אחת, שרכשה לעצמה קהל צופים נאמן, שמוכן לשלם עבור העבודה שלה. אור-לי ברלב צברה בשנות עבודתה ידע ייחודי בנושאים שהיא מטפלת בהם, היא שולטת בפרטי -הפרטים, משלבת עבודה עיתונאית מוקפדת עם אג'נדה ברורה ומוצהרת, ולא נרתעת מסיקור עקבי במוקדי אלימות משטרתית מתמשכת. על כך מוענק לה הפרס על שם אורי אבנרי לעיתונות אמיצה".

למעלה מ-40 עיתונאים וכלי תקשורת - ממוסדים, עצמאיים ובלוגרים - הגישו מועמדות לפרס. עם צוות השופטים נמנו: עו"ד גבי לסקי, המוציאה לפועל של הצוואה ומקימת הקרן על שם רחל ואורי אבנרי; ד"ר עמית לביא-דינור, דיקנית בית הספר לתקשורת ע"ש סמי עופר במרכז הבינתחומי; אורי דרומי, מנכ"ל מועדון העיתונאים בירושלים; רינו צרור, עיתונאי, בוגר "העולם הזה" ומגיש בגלי צה"ל; שוקי טאוסיג, עורך "העין השביעית"; וענת סרגוסטי, בוגרת "העולם הזה" ואחראית חופש העיתונות בארגון העיתונאים.