לוול סטריט ולא דרך SPAC: המספרים מתשקיפי ההנפקה של גלובל-אי וסימילרווב

שתי חברורת הטכנולוגיה מישראל פרסמו תשקיפים מעודכנים: גלובל-אי המספקת טכנולוגיות בתחום המסחר המקוון מכוונת לשווי של 3.5 מיליארד דולר בהנפקה, ואילו  סימילרווב, שפיתחה פלטפורמה שבוחנת התנהגויות של גולשים באתרים, ל-1.5 מיליארד דולר

משרד סימילרווב / צילום: עודד בביוף
משרד סימילרווב / צילום: עודד בביוף

בזמן שנראה כי תופעת המיזוג לחברות SPAC מתקררת מעט, שתיים מחברות הטכנולוגיה הישראליות שבחרו בדרך של הנפקה ראשונית (IPO) בוול סטריט, מתקדמות לקראתה והגישו תשקיפים מעודכנים.

החברות - Global-E Online (גלובל-אי) וסימילרווב, חשפו לראשונה את השווי שאליו כל אחת מהן מכוונת בהנפקה: גלובל-אי מבקשת לגייס לפי שווי של 3.5 מיליארד דולר וסימילרווב לפי שווי של 1.5 מיליארד דולר (בהנחה שההנפקה תיסגר באמצע טווח המחירים שהציגו).

גלובל-אי מספקת טכנולוגיות בתחום המסחר המקוון (e-commerce). היא פיתחה פלטפורמה שלדבריה מאפשרת להסיר חסמים ברכישות אונליין מחו"ל, כאשר היא מאפשרת למוכרים לתקשר עם הרוכשים בשפה שלהם, לבצע רכישות ביותר מ-100 מטבעות שונים ולחשב את מיסי הקנייה המקומיים, באופן המאפשר לדבריה חוויית לקוח טובה יותר המשפרת את המכירות.

החברה נוסדה ב-2013 על-ידי המנכ"ל אמיר שלכט, מנהל התפעול שחר תמרי ומנהל השיווק ניר דבי, והיא מעסיקה כיום כ-300 עובדים, בישראל, בריטניה ומדינות נוספות. בין המשקיעים בחברה נמצאת קרן AMI של אייפקס, ומנהלת הקרן זהבית כהן היא אחת הדירקטוריות בחברה. בעלי מניות נוספים הם Red Dot Capital, דויטשה פוסט, Shopify ו-Vitruvian Investment Partners.

שווי ההחזקה של אייפקס - כ-332 מיליון דולר 

גלובל-אי עדכנה כי בכוונתה להנפיק 15 מיליון מניות חדשות, במחיר של 23-25 דולר למניה, כך שהיקף הגיוס יגיע ל-345-375 מיליון דולר. הגיוס עשוי לגדול ב-51.8-56.3 מיליון דולר נוספים אם החתמים יממשו אופציה לרכישת מניות נוספות במחיר ההנפקה תוך 30 יום.

חתמי ההנפקה הם גולדמן זאקס, מורגן סטנלי, ג'פריס, פייפר סנדלר, JMP, KeyBanc וריימונד ג'יימס. לאחר השלמת ההנפקה, החברה תיסחר בנאסד"ק תחת הסימול GLBE, כאשר שווי השוק שלה ינוע בין 3.3 מיליארד דולר ל-3.6 מיליארד דולר, תלוי במחיר ההנפקה ובמימוש אופציית החתמים. בהנחה שההנפקה תיסגר במחיר של 24 דולר, שווי ההחזקה של AMI בחברה יגיע ל-332 מיליון דולר (5.4% מהמניות).

גלובל-אי נהנתה מצמיחה בהכנסות על רקע מגפת הקורונה, שהובילה לסגירת עסקים פיזיים והאיצה את המעבר לדיגיטל ולמסחר אונליין. היקף המכירות שבוצעו בפלטפורמה (GMV) הגיע אשתקד ל-774 מיליון דולר, צמיחה של 103% לעומת 2019, וההכנסות הסתכמו ב-136 מיליון דולר, צמיחה של 107%. החברה גם עברה לרווחיות ב-2020, עם רווח נקי של 3.9 מיליון דולר לעומת הפסד נקי של 7.5 מיליון דולר ב-2019.

סימילרווב: המייסד ימכור מניות ב-10 מ' ד'

סימילרווב, שפיתחה פלטפורמה שבוחנת ומקטלגת התנהגויות של גולשים באתרים שונים ועל בסיס הנתונים פועלת לחזות התנהגות עתידים של הגולשים, מתכננת להנפיק 7.5 מיליון מניות חדשות במחיר של 19-21 דולר, כלומר לגייס סכום של 143-158 מיליון דולר, שעשוי לגדול בעוד 21.4-23.6 מיליון דולר אם החתמים יממשו אופציה לרכישת מניות נוספות (החתמים הם ג'יי.פי מורגן, סיטיגרופ, ברקליס, ג'פריס, JMP, אופנהיימר ו-וויליאם בלייר). ההנפקה תבוצע בבורסת ניו יורק, שם תיסחר החברה תחת הסימול SMWB ושוויה לאחר ההנפקה יגיע ל-1.4-1.6 מיליארד דולר.

לפי התשקיף, ION, שלפני ההנפקה מחזיקה ב-8.6% ממניות החברה, הודיעה לה על כוונתה לרכוש בהנפקה מניות בתמורה לעד 30 מיליון דולר. ION שמנהלת נכסים בהיקף של 2.5 מיליארד דולר הוקמה ב-2006 על-ידי סטיבן לוי ויונתן הלף, והיא עוסקת בניהול קרנות, פרייבט אקוויטי, SPAC ועוד. בעלי מניות נוספים בחברה הם Anglo-Peacock Nominees Limited, קרן ויולה, NNV, כרם השקעות ויוסי ורדי.

מנכ"ל ומייסד החברה, אור עופר, יבצע במסגרת ההנפקה הצעת מכר וימכור 500 אלף מניות, ששווין לפי אמצע טווח המחירים המבוקש הוא 10 מיליון דולר. לאחר ההנפקה יישארו לו כ-7.5% מהון המניות של החברה, בשווי כ-119 מיליון דולר.

סימילרווב גייסה עד כה כ-240 מיליון דולר, מחצית מכך באוקטובר האחרון, אז התייחס עופר לגיוס ולביצועי החברה בתקופת הקורונה ואמר לגלובס כי "שני הרבעונים האחרונים היו פסיכיים - הכי טובים שהיו לנו בהיסטוריה". את הגיוס האחרון של החברה הובילו ION Crossover Partners וויולה צמיחה.

את 2020 החברה סיימה עם הכנסות של 93.5 מיליון דולר, צמיחה של 32.4%, והפסד נקי של 22 מיליון דולר, לעומת 17.7 מיליון דולר ב-2019. הרבעון הראשון של 2021 הסתיים עם הכנסות של 29.4 מיליון דולר, צמיחה של 42.8% מהרבעון המקביל, ועם הפסד נקי של 12.1 מיליון דולר, כמעט כפול ביחס לרבעון המקביל.