טרם מכירתה: אלעד קנדה תפרע חוב אג"ח של 650 מיליון שקל

סך החוב של החברה למחזיקים בשתי סדרות האג"ח שלה עומד כיום על כ-650 מיליון שקל • אלעד קנדה נמצאת היום לקראת השלמת מכירתה לחברה קנדית

יצחק תשובה / צילום: תמר מצפי
יצחק תשובה / צילום: תמר מצפי

חברת הנדל"ן אלעד קנדה תפרע ב-13 במאי את מלוא חובותיה למחזיקי האג"ח שלה מסדרות א' ו-ב', באמצעות פדיון מוקדם ומלא של שתי הסדרות. סך החוב של החברה למחזיקים בשתי סדרות האג"ח עומד על כ-650 מיליון שקל.

אלעד קנדה, שבבעלות יצחק תשובה, נמצאת לקראת השלמת מכירתה לחברה קנדית. זאת במסגרת מהלכי המימוש שנוקט תשובה זה יותר משנה לצמצום חובותיו הפרטיים (לצד מהלכים דומים לצורך הגדלת הנזילות של קבוצת דלק הנמצאת בשליטתו). עסקת המכירה של אלעד קנדה אומנם טרם הושלמה, אולם בחברה החליטו לבצע כבר כעת להקדים את פדיון האג"ח, בעקבות השלמת עסקאות המימון מחדש שנחתמו לצורך כך.

במסגרת עסקאות אלו העבירה אלעד קנדה את סכום הכסף הדרוש לפדיון המלא לבא כוחו הקנדי של נאמן שתי סדרות האג"ח, לצורך הסרת השעבודים שנרשמו לטובתם. אתמול העביר בא כוח הנאמן את הכספים האמורים לחשבון הנאמן בישראל, ואלו יועברו כאמור למחזיקי האג"ח ב-13 במאי.

אלעד קנדה היא חברה בת של חברת אלעד גרופ, שמרכזת את פעילות הנדל"ן הפרטית של יצחק תשובה בצפון אמריקה. לאלעד גרופ שתי פעילויות מרכזיות, השקעה בנכסים מניבים (פארקי עסקים, משרדים, מסחר ומגורים) בארה"ב ובקנדה, וכן ייזום ומכירה של דירות למגורים בקנדה.

נכון לסוף 2020 הציגה אלעד קנדה במאזנה נכסים בשווי של 2 מיליארד דולר קנדי והון עצמי של 497 מיליון דולר קנדי. באוקטובר 2020 חתמה אלעד גרופ על הסכם למכירת אלעד קנדה תמורת כ-528 מיליון דולר קנדי (1.4 מיליארד שקל), למעט נכסים מסוימים שיוחרגו מהעסקה. הרוכשת היא קבוצת רסטר מנג'מנט הקנדית. 

עסקת המכירה כבר קיבלה את האישורים הדרושים וממתינה כעת להשלמתה. לאחר ההשלמה, מתכננת גם אלעד גרופ עצמה לבצע פדיון מוקדם מלא לאיגרות החוב שלה בהיקף של כ-540 מיליון שקל באמצעות הכספים שתקבל מאלעד קנדה.