פי 2.3 מהממוצע במשק: השכר בהייטק קפץ ב-12.6% בפברואר

לפי נתוני הלמ"ס, השכר הממוצע בהייטק בחודש פברואר היה 28,837 שקל ברוטו לחודש • הענפים שנפגעו הכי קשה במשבר הקורונה הציגו את העלייה החדה ביותר במספר המשרות בפברואר

עובדי הייטק. למצולמים אין קשר לכתבה / צילום: איל יצהר, גלובס
עובדי הייטק. למצולמים אין קשר לכתבה / צילום: איל יצהר, גלובס

השכר הממוצע למשרת שכיר (במחירים שוטפים) בחודש פברואר השנה במגזר ההייטק קפץ ב-12.6% לעומת חודש ינואר ל-28,837 שקל לחודש - כך לפי נתוני השכר הממוצע שפרסמה הלמ"ס. לעומת חודש פברואר אשתקד, מדובר בעלייה של 8.8% בשכר הממוצע בענף.

עם זאת, רק עשירית ממשרות השכיר מיוחסות לתחום ההייטק המשק נהנים מהשכר הגבוה שכן 10% מכלל המשרות שכיר הן בתחום ההייטק - שם השכר הממוצע גבוה פי 2.3 מהשכר הממוצע במשק. בחודש פברואר השנה עלה השכר הממוצע במשק ב-10.7% לעומת החודש המקביל אשתקד ל-12,146 שקל לחודש. בחלוקה לענפים, מספר העובדים הגבוה ביותר הוא בתחום תכנות וייעוץ ( מההייטק 48.1%) כ-157 אלף עובדים ; בתחום הייצור מחשבים, מכשור אלקטרוני ואופטי (22.1% מעובדי ההייטק) - אלף עובדים ; בתחום המו"פ יש כ-50 אלף עובדים ; ובתחום השירותי תקשורת יש כ-18.3 אלף עובדים.

שנה מפרוץ המגפה ההשפעה של המגבלות שהושתו והסגרים על מספר המשרות במשק עדיין מורגשת. בפברואר השנה מספר משרות השכיר במשק ירד ב-13.3% לעומת פברואר אשתקד ל-3.275 מיליון משרות. עם זאת, בהשוואה לנתוני ינואר השנה ניכרת התאוששות במספר המשרות במשק לאחר הסגר השלישי, בעיקר בקרב הענפים שנפגעו הכי הרבה כתוצאה מהמשבר. העלייה הגדולה ביותר במספר המשרות שכיר היתה בענף שירותי אירוח ואוכל - 21.1%, ובענף אמנות, בידור ופנאי - עלייה של 20.9%.

מנגד, מספר המשרות בתחום הבינוי ירד ב-1.4%, ובתחום החינוך נרשמה ירידה של 1.7%. מספר המשרות בתחום ההייטק עלה ב-0.4% לעומת ינואר ל-326.8 אלף. עם זאת מדובר בירידה של 0.9% לעומת חודש פברואר אשתקד ערב פרוץ משבר הקרונה. צריך לציין כי נתונים מדויקים יותר לגבי התאוששות המשק יתקבלו עם סיום מודל החל"ת שכיום מייתר את הכדאיות של חלק מהעובדים לחזור לשוק.