הביטקוין בדרך לבורסת ת"א. השושבינים: מנכ״לי הפועלים ופסגות בעבר

בית ההשקעות שהקימו מנכ"ל הפועלים לשעבר, מנכ"ל גולף לשעבר ומנכ"לית פסגות לשעבר חתם על מזכר הבנות למיזוג מלא עם חברת ישראל סין ביוטכנולוגיה הבורסאית, מתוך מטרה לייצר למשקיעים נגישות לתחום הקריפטו

צבי זיו וגבי רביד / צילום: שלומי יוסף, תמר מצפי
צבי זיו וגבי רביד / צילום: שלומי יוסף, תמר מצפי

הקריפטו ממשיך לצבור תאוצה וכמעט מדי יום לפחות אחד מהמטבעות שובר שיאים. הבוקר (ד') מתברר כי יש מי שרוצים להנגיש את העליות בשווי המטבעות בדיגיטליים לציבור הרחב, כאשר בית ההשקעות סילבר קסטל, המתמחה בתחום הנכסים הדיגיטליים, וחברת ישראל סין ביוטכנולוגיה הציבורית ICB הודיעו על חתימת מזכר הבנות למיזוג מלא, מה שיאפשר למשקיעים להשקיע בעולם המטבעות הדיגיטליים. במסגרת העסקה יוקצו לבעלי המניות של סילבר קסטל מניות שיהוו 75% מהחברה הממוזגת. עסקת המיזוג מלווה על ידי סייבל השקעות, משרד עו"ד קצנל דימנט ומשרד עו"ד ציטבר גלאור.

בסילבר קסטל, בית ההשקעות שהוקם על ידי ידי צבי זיו לשעבר מנכ"ל בנק הפועלים, אלי מיזרוח לשעבר מנכ"ל גולף, וגבי רביד לשעבר מנכ"לית בית ההשקעות פסגות רואים במהלך ככזה הצפוי להוביל שינוי תודעתי ומציינים כי במובן זה מדובר בסנונית ראשונה להתפתחות תעשייה מוסדרת של מטבעות דיגיטליים בישראל. בעבר ניסו בבית ההשקעות להתמזג לחברות בורסאיות אחרות, דוגמת כביש חכם, תלת מימד ועוד, אך הניסיונות לא צלחו.

בית ההשקעות, שנוסד לפני כשלוש שנים ובו שותפים גם חן מוניץ, רמי ביניש ודני זילביגר, פועל בתחום הנכסים הדיגיטליים בין היתר באמצעות קרנות גידור פעילות המתמחות במטבעות דיגיטליים. כמו כן, החברה בוחנת מספר אפיקים נוספים ביניהם הלוואות מגובות ביטקוין, מו״פ באסטרטגיות מסחר מתקדמות ומוצרי השקעה עבור לקוחות מוסדיים.

אלי מיזרוח מנכ״ל סילבר קסטל מסר: "מהלך הכניסה לבורסה הוא אבן דרך משמעותי לשינוי תודעתי, קידום והכרה בכל תחום הנכסים הדיגיטליים בישראל. לנוכח העליות בשווקים וכניסתן של חברות משמעותיות לתחום בכל העולם, אנו חושבים ששוק ההון הישראלי הרבה יותר בשל להשקעות בתחום. כבית השקעות ראשון נוכל לאפשר גישה ישירה להזדמנויות השקעה חדשניות ולייצר למשקיעים נגישות לתחום באופן מקצועי עם צוות מנוסה, מוכר ומוערך בישראל".

אנדרו זון מנכ״ל ישראל סין ביוטכנולוגיה: ״תחום הקריפטו הינו תחום מרתק ומתפתח. בחנו מספר מיזמים והגענו למסקנה שהחזון של סילבר קסטל והצוות הניהולי שלה יביאו תרומה מהותית לבעלי המניות של ICB״.

חברת ICB שהשקיעה בעבר במספר מיזמים ביוטכנולוגים ישראלים מתמחה ביצירת שיתופי פעולה עם חברות סיניות. החברה שבשליטת היזם הסיני חואנג צינשיז מנוהלת על ידי אנדרו זון. לפני מספר חודשים החברה החלה בחיפוש הזדמנויות השקעה ומיזוג לפעילויות אחרות בשוק הישראלי.

היעד: גיוס ראשוני של 6 מיליון שקל

על פי ההסכם בין הצדדים, במועד השלמת העסקה, יגוייס לחברה סכום של 6 מיליון שקל או יותר, אך לא יותר מ-20 מיליון שקל. ההשקעה בהשלמה תבוצע לפי מחיר למניה הגבוה ביותר האפשרי, לפי תנאי השוק, אך עם זאת, ככל שההשקעה בהשלמה תבוצע לפי מחיר למניה, הנמוך מ- 1.07 ש"ח לכל מניה ("שווי המינימום לגיוס ראשוני"), השיעור מהון החברה בדילול מלא שתהוונה המניות המוקצות לסילבר קסטל, בצירוף המניות המוקצות במסגרת ההשקעה בהשלמה, לא יעלה על השיעור שהיו זכאים לו אילו ההשקעה היתה מבוצעת בשווי המינימום לגיוס הראשוני.

לאחר השלמת העסקה תפעל החברה לגייס סכום נוסף אשר, ביחד עם הסכום שיגוייס בפועל במסגרת ההשקעה בהשלמה, ישלים את הגיוס לחברה לסכום כולל של 20 מיליון שקל ("ההשקעה הנוספת"). החברה תפעל לכך שההשקעה הנוספת תבוצע לפי שווי חברה, לפני ההשקעה בהשלמה, של 100 מיליון שקל ("שווי המינימום לגיוס הנוסף") או שווי גבוה ממנו.