חברת האגריטק הישראלית פרוספרה נרכשת ב-300 מיליון דולר

הרוכשת היא חברת ואלמונט תעשיות, הנסחרת לפי שווי של 5.3 מיליארד דולר בניו יורק • פרוספרה עוסקת בתחומי בינה מלאכותית לחקלאות

הנהלת פרוספרה / צילום: הדס פרץ
הנהלת פרוספרה / צילום: הדס פרץ

חברת ואלמונט תעשיות (Valmont Industries) הודיעה היום (ד') כי הגיעה להסכם לרכישת חברת האגריטק (טכנולוגית חקלאות) הישראלית פרוספרה (Prospera). סכום הרכישה עומד על כ-300 מיליון דולר וההסכם צפוי להיסגר סופית ברבעון השני של 2021.

הרוכשת ואלמונט היא חברה שעוסקת באספקת מוצרי ושירותי הנדסה לתחומי התשתיות וציוד ושירותי השקיה לעולם החקלאות. ואלמונט נסחרת בבורסה של ניו יורק לפי שווי של 5.3 מיליארד דולר. הנרכשת הישראלית פרוספרה היא חברה פרטית העוסקת בתחומי הבינה המלאכותית לחקלאות ומספקת תובנות למגדלים בתחומי השקיה והגדלת יבולים.

פרוספרה טכנולוגיה הוקמה ב-2014 על ידי דניאל קופל (מנכ"ל), סימון שפיז ורביב יצחקי. החברה גייסה עד היום 26 מיליון דולר כאשר המשקיעים כוללים את קרן בסמר (אדם פישר), Tekfen, זרועות ההשקעה של קוואלקום וסיסקו, MoreCV וגם משקיעים פרטיים כמו אמנון שעשוע, מייסד מובילאיי.

"שתי החברות חברו יחד על מנת להפוך לחברת ה-AI הגדולה ביותר בתעשיית החקלאות בעולם, אשר מספקת פתרונות הוליסטיים ואוטונומיים פורצי דרך לניהול תהליכי גידול בצורה אופטימלית, בין היתר על ידי צמצום עלויות הגידול, הגדלת היבול, וחיסכון בזמן עבור המגדלים", נכתב בהודעה. "שיתוף הפעולה בין פרוספרה לוואלומנט החל כבר ב-2019, כאשר במסגרת הפתרונות שפיתחו יחד החברות, נוטרו ב-2019 שטחים של מיליוני אייקרים בשדות פתוחים, וב-2020 כבר הוכפל מספר המגדלים שאימצו את השירות. עם הרכישה, יואץ קצב הפיתוח ויגדל משמעותי היקף ההפצה והמכירות של הפתרונות הטכנולוגיים החדשים".