מצטרף לתחום האשראי החוץ בנקאי: הג'וב החדש של משה כחלון

משה כחלון מצטרף לחברת האשראי החוץ בנקאי יונט קרדיט ויהיה יו"ר הדירקטוריון של החברה

משה כחלון / צילום: רפי קוץ
משה כחלון / צילום: רפי קוץ

משה כחלון מצטרף לחברת האשראי החוץ בנקאי יונט קרדיט ויהיה יו"ר הדירקטוריון של החברה.

החברה הבורסאית דיווחה כי דירקטוריון יונט קרדיט אישר היום (ד') את זימונה של אסיפת בעלי מניות בה יידון מינויו של שר האוצר לשעבר כדירקטור בחברה. דירקטוריון החברה כבר אישר את תנאי כהונתו של כחלון לאחר קבלת אישור ועדת התגמול של החברה לכך, וכעת תעבור ההצבעה לאספה הכללית של יונט קרדיט. אם זו תאשר את המינוי כדירקטור, ועם קבלת אישור רשות שוק ההון למינוי, יתמנה כחלון ליו"ר דירקטוריון פעיל בחברה.

יונט קרדיט היא חברה חוץ בנקאית ציבורית למתן אשראי צרכני ועסקי. החברה נסחרת בבורסה לניירות ערך בישראל לפי שווי שוק 183 מיליון שקל, ויש ברשותה רישיון מורחב למתן אשראי מאת רשות שוק ההון ביטוח וחיסכון בהתאם לחוק הפיקוח.

מחזור הפעילות שלה לשנת 2020 נאמד בכ-700 מיליון שקל והיא פועלת באמצעות פריסה ארצית של סניפים. ההון העצמי שלה הינו כ-80 מיליון שקל והיקף תיק האשראי מסתכם ל-173 מיליון שקל.

מי שעומד בראש קבוצת יונט הוא איש העסקים שלמה אייזיק, הבעלים לשעבר של קבוצת הכדורסל הפועל חולון, שחזר בימים האחרונים לתמוך בקבוצה. אייזיק הודיע כי יתמודד בבחירות לנשיאות לשכת סוכני הביטוח שיתקיימו בחודש נובמבר הקרוב.

לפני כחצי שנה נודע כי שר האוצר לשעבר יעמוד בראש קרן השקעות משותפת לגופים המוסדיים בישראל ולקרן הפנסיה הגדולה באיחוד האמירויות. קרן הפנסיה של אבו דאבי, המנהלת נכסים בהיקף מוערך של כ-100 מיליארד דולר. הקרן תעסוק בהשקעות בתחומי חדשנות וטכנולוגיה בישראל ובאמירויות.

כחלון הקים לאחרונה חברה משותפת עם השיח' סורור בן מוחמד אל נהיאן, בן למשפחת שליטי אבו דאבי והמיליארדר היהודי אמריקאי שמעון כהן. אל-נהיאן מילא משרות בכירות בממשל המקומי והוא מחזיק בנכסים רבים באבו-דאבי. החברה שנקראת SCK תשמש את השלושה לפעילויות עסקיות ושהקמת הקרן היא הראשונה שבהן. הקשרים בין הצדדים התהדקו במהלך ביקור שערכו כחלון וכהן בנסיכות.