המנכ"ל שלא הצליח לקנות ביטקוין עושה אקזיט של 250 מיליון דולר

חברת סימפלקס, המספקת שירותי סליקה מאובטחים לתעשיית הקריפטו, נמכרת לחברה הציבורית הקנדית Nuvei בעסקת מזומן • החברה נולדה לאחר שהמנכ"ל נמרוד להבי לא הצליח לרכוש בעצמו ביטקוין בכרטיס אשראי

מייסדי Simplex, ארז שפירא (מימין), נמרוד להבי ונתנאל קבלה / צילום: יח"צ סימפלקס
מייסדי Simplex, ארז שפירא (מימין), נמרוד להבי ונתנאל קבלה / צילום: יח"צ סימפלקס

חברת סימפלקס (Simplex) הישראלית, המספקת שירותי סליקה מאובטחים לתעשיית הקריפטו, נרכשת תמורת 250 מיליון דולר במזומן. הרוכשת היא חברת Nuvei ממונטריאול קנדה, חברת ציבורית לפתרונות תשלומים. בהודעה שהוציאה Nuvei היא מציינת שהעסקה, הכפופה לאישורים רגולטוריים, צפויה להיסגר במחצית השנייה של 2021.

חברת סימפלקס הוקמה באפריל 2014 על ידי נמרוד להבי (מנכ"ל), ארז שפירא (סמנכ"ל טכנולוגיה) ונתנאל קבלה (מנהל אנליזה ראשי). להבי הוא יזם סדרתי בוגר המרכז הבינתחומי ושפירא וקבלה הם יוצאי מחלקות ניהול סיכונים בפייפאל. לפי מאגר IVC, בחברה הושקעו עד היום 18 מיליון דולר בלבד בעיקר ממשקיעים פרטיים. החברה מעסיקה כ-150 עובדים, במשרדיה בגבעתיים ובמשרד בווילנה, בירת ליטא.

סימפלקס הוקמה לאחר שלהבי לא הצליח לקנות ביטקוין בכרטיס אשראי כאשר מנגנון הסליקה לא זיהה את הישוב בו הוא גר, עין ורד. סימפלקס מפשטת את תהליך הקנייה והמכירה של מטבעות קריפטו שנמשך בעבר עד 3 ימים ודרש אישורי בנקים והליכים בירוקרטיים.

לקוחותיה של סימפלקס הם בורסות קריפטו, ברוקרים וספקי ארנקים דיגיטליים והיא מאפשרת להם להציע למשתמשים קנייה ומכירה של מטבעות דיגיטליים באופן פשוט ומאובטח דרך כרטיסי אשראי והעברות בנקאיות. בחודש דצמבר האחרון סימפלקס הודיעה כי הפכה לשותפה בכירה של ויזה באירופה, מה שמאפשר לה להנפיק כרטיסי דביט (חיוב מידי) ללקוחותיה. החברה צפויה לסלוק עסקאות בהיקף של 2 מיליארד דולר במהלך 2021 בהשוואה לחצי מיליארד ב-2020. המודל העסקי של סימפלקס בנוי על גביית עמלות על העסקאות.

לא הכל הלך חלק לסימפלקס לאורך הדרך וב-2019 החברה פיטרה חמישית מעובדיה לאור השפל בשוק הקריפטו שהורגש אז. באותם ימים מחיר הביטקוין עמד על 3,500 דולר, לעומת כמעט 56 אלף דולר כיום.

הרוכשת Nuvei הונפקה בבורסה בטורנטו בשנה שעברה ונסחרת כיום לפי שווי של כ-9 מיליארד דולר. ב-2019 חברת Nuvei הקנדית השלימה את רכישת חברת SafeCharge, ספקית פתרונות התשלומים המקוונים בשליטת טדי שגיא שפעלה מבולגריה, ב-889 מיליון דולר. בעקבות הרכישה מונה מנכ"ל SafeCharge, הישראלי יובל זיו, למנהל התשלומים הדיגיטליים של Nuvei.

"היום הוא יום מיוחד לצוות של סימפלקס, כמו גם לקהילת מטבעות הקריפטו", מסר להבי בהודעה. "בהצטרפות ל- Nuvei, סימפלקס תוכל לממש את ההבטחה לגשר על הפער בין מרחב הבלוקצ’יין לבין העולם הפיננסי המסורתי. לא יכולנו לחשוב על שותף טוב יותר, ואנחנו נרגשים לגבי מה שהעתיד צופן".