ממחר: תיירים ישראלים יוכלו להיכנס לגרמניה; המלונות במדינה עדיין סגורים

מכיוון שגרמניה הוציאה את ישראל מרשימת המדינות בסכנה, הנכנסים מהארץ לא ידרשו  לבידוד - אלא רק להציג בדיקת PCR שלילית לפני העלייה לטיסה • מצב התחלואה בגרמניה נמצא במגמת שיפור

ברלין / צילום: shutterstock, שאטרסטוק
ברלין / צילום: shutterstock, שאטרסטוק

בעקבות החלטת האיחוד האירופי אתמול (ה') להמליץ למדינות החברות לאפשר כניסת ישראלים ללא הגבלה - כולל תיירים - בגלל המצב האפידימיולגי הטוב של המדינה, הודיעה גרמניה היום כי תאמץ את ההמלצה החל ממחר (שבת).

המשמעות: ישראלים יוכלו להיכנס החל ממחר לכל מטרה לגרמניה, כולל תיירות, ולא רק לביקורי משפחה או בנסיבות עסקיות דחופות. מכיוון שגרמניה הוציאה באופן עצמאי את ישראל לפני כשלושה שבועות מרשימת המדינות בסכנה, אין צורך בבידוד. הנוסעים לגרמניה יצטרכו להראות רק בדיקת PCR שלילית לפני העלייה לטיסה למדינה. בכך מצטרפת ישראל לרשימת מדינות מצומצמת מאוד, כמו סינגפור ודרום-קוריאה.

עם זאת, יש לציין כי רוב גרמניה נמצאת עדיין תחת הגבלות קורונה. המלונות סגורים לתיירים ונאסר עליהם להציע חדרים למקומיים או לזרים, המסעדות פתוחות רק לטובת טייק-אוואי ובמקומות רבים יש לבצע בדיקות מהירות כדי להיכנס לחנויות העוסקות בתחומים לא הכרחיים. בנוסף, יש חובה ללבוש מסיכה מסוג FFP2 ומעלה ברוב החללים הסגורים. סגר מוטל בלילה בחלק ממדינות המחוז עם התחלואה הרבה ביותר.

למרות זאת, מצב התחלואה בגרמניה נמצא במגמת שיפור, עם התקדמות מבצע החיסונים שעבר להילוך מהיר בימים האחרונים, וייתכן שגם בהשפעת ההגבלות המחמירות יותר שאומצו בשבועיים האחרונים וכן עונתיות של נגיף הקורונה.

31% מתושבי גרמניה קיבלו מנה ראשונה של חיסון כלשהו. שיעור התחלואה בברלין ירד לראשונה מתחת ל-100 מקרים ל-100 אלף תושבים לשבוע, ואם הדבר יימשך המשמעות תהיה ביטול העוצר הלילי שבתוקף מעשר בלילה עד חמש בבוקר. בהמבורג כבר בוטל העוצר הלילי.