"למדנו שבכל מה שקשור בנדל"ן, המבנה זה הדבר האחרון. העיקר האנשים"

שני בניינים ברחוב אנטיגונוס 11-13 ת"א התארגנו יחד לפרויקט הריסה ובנייה • במקום 24 דירות ייבנו 42 דירות

אנטיגונוס 11–13 ת”א / צילום: Evolve Media, קבוצת לוינשטין
אנטיגונוס 11–13 ת”א / צילום: Evolve Media, קבוצת לוינשטין

סיפור הפרויקט:

דן וייץ, מבעלי הדירות בבניין, מספר: "הפרויקט התחיל בבניין שלנו, אנטיגונוס 13, שבו 13 דירות, ואז גילינו שאנחנו בגורל משותף עם השכנים בבניין השכן, שיש לו קיר משותף, ולהם עוד 13 דירות.

"התחלתי להתעניין בתמ"א כבר ב-2012. המניע שלי היה שלא רציתי שהדירה תקרוס., וב-2013 בחרנו צוות נציגות משותף, היינו שלושה מכל בניין, ובשביל שלא יפתחו עלינו עיניים כי כל אחד חושב שדופקים אותו, אמרנו שנהיה הכי שקופים שאפשר, וניפגש עם כמה שיותר יזמים. 

"היה ברור שמה שיעכב את החתימה זה האנשים עצמם. כל אחד והסרט שלו. למדנו שבכל מה שקשור בנדל"ן, הדבר האחרון זה המבנה. לכל איש יש שאיפה משלו, לכל אחד חשובים דברים אחרים. היו הרבה סיפורים. יש אנשים שקנו דירות לא למגורים, למשל פסיכולוגית ורופא שיניים שבכלל לא רצו את הפרויקט, כי הגדלת השטח לא רלוונטית להם. הייתה גם דירה שהייתה רשומה על שם חברה שנסגרה לפני עשרות שנים, והיה צריך להחיות את החברה רק בשביל החתימה על הפרויקט. הייתה דירה קטנה של 30 מ"ר, שהדייר שגר בה היה אגרן. הוא נפטר והוריש את הדירה לאוניברסיטת תל אביב. בינתיים תוך כדי התהליך גם היו אנשים שמכרו וקנו דירות. זה היה מאוד דינמי.

אנטיגונוס 11-13 ת"א / צילום: Evolve Media, קבוצת לוינשטין
 אנטיגונוס 11-13 ת"א / צילום: Evolve Media, קבוצת לוינשטין

"נפגשנו עם 18 יזמים. היו חברות שוויתרו בגלל כדאיות כלכלית גבולית, שלא הבנו את זה בכלל כי זה אחד הרחובות המבוקשים בתל אביב, אבל אולי בגלל הקונפליקט סביב תוכנית הרובעים של תל אביב. כולם הציעו אותו דבר, אז הלכנו לראות פרויקטים קודמים וספציפית בתל אביב. דיברנו עם דיירים בפרויקטים הסתיימו, והלכנו לראות פרויקטים של הרבה חברות. מאוד רצינו חניה רגילה ולא רובוטית אבל זה התברר כלא אפשרי. נעזרנו ביועץ חניה חיצוני.

בסופו של דבר לוינשטיין עשו עלינו את הרושם הכי טוב. לא התחמקו ולא שיקרו, ויש להם גב כלכלי חזק. היתר בתנאים קיבלנו כבר בדצמבר 2019, אבל אז הגיעה שנת הקורונה והכול נעצר, ורק בשבוע שעבר קיבלנו היתר סופי".

התמורה ליזם:

18 יחידות דיור למכירה בגדלים שונים. מחיר לדוגמה : דירת 3 חדרים בשטח של כ-73 מ"ר + 13 מ"ר מרפסת - החל מ-4.42 מיליון שקל.

התמורה לדיירים:

תוספת של 15% לגודל הדירה בתוספת חניה.

לו"ז:

צפי הריסה ותחילת עבודות הבנייה - רבעון שלישי ב-2021, צפי סיום הבנייה ואכלוס הפרויקט - רבעון שני 2023.

המצב הישן: שני בניינים בני ארבע קומות מעל קומת מרתף, ובסך הכול 24 יחידות דיור + 2 משרדים, ללא חניה ומחסנים.

המצב החדש: 2 בנייני מגורים בני 7.5 קומות ו-42 יחידות דיור + 2 משרדים בקומת הקרקע

יזם ומבצע: חברת משולם לוינשטין הנדסה וקבלנות

האדריכל: מילבאואר אדריכלים