אלטשולר שחם קיבל היתר שליטה בפסגות: ימכור בתוך שנה נכסי פסגות בסך 7.7 מיליארד שקל

לאחר שרשות התחרות הודיעה כי אין מניעה למכירת פסגות לאלטשולר שחם, קיבל בית ההשקעות אישור היתרי שליטה מרשות שוק ההון • אלטשולר שחם תיקח הלוואה על סך 600 מיליון שקל ותפעל להשלמת התנאים לעסקה

גילעד אלטשולר וזהבית כהן / צילום: איל יצהר ורמי זרנגר
גילעד אלטשולר וזהבית כהן / צילום: איל יצהר ורמי זרנגר

העסקה למכירת פסגות לאלטשולר שחם מגיעה לישורת האחרונה לאחר שרשות שוק ההון, ביטוח וחיסכון נתנה לאלטשולר שחם היתרי שליטה בפסגות. אמש הודיע אלטשולר שחם על קבלת ההיתרים, זמן קצר לאחר שרשות התחרות אישרה את העסקה.

במקביל למתן היתרי שליטה נתנה רשות שוק ההון לאלטשולר שחם גם היתרים להחזקת אמצעי שליטה הנדרשים להשלמת העסקה. במסגרת היתרים סוכמו בין בעלי השליטה באלטשולר שחם, בית ההשקעות ורשות שוק ההון, מספר פעולות שעל אלטשולר שחם לעשות במהלך תקופה בת שנה ממועד השלמת העסקה. בין היתר מדובר על מכירת נכסי גמל של פסגות בסך של 7.7 מיליארד שקל. בבית ההשקעות מעריכים כי לסכום זה לא תהיה השפעה מהותית עליו. להערכת החברה, ועם קבלת היתר רשות שוק ההון ואישור רשות התחרות לביצוע העסקה, השלמת העסקה צפויה בזמן הקרוב.

בנוסף למתן האישורים מרשות שוק ההון ומרשות התחרות, קיבלו באלטשולר שחם אישורי שליטה להחזקת אמצעי שליטה מרשות ניירות ערך, וכן אישור דירקטוריון הבורסה, המהווים חלק מהתנאים המתלים להשלמת העסקה. על אף שהתקבלו עיקר האישורים הרגולטוריים הנדרשים לביצוע העסקה, טרם הושלמו מלוא התנאים להשלמתה, והצדדים פועלים להשלמת יתר התנאים המתלים.

על מנת לממן את העסקה, עדכנו באלטשולר שחם כי בכוונת בית ההשקעות לבקש הלוואה משלושה בנקים בסך כולל של 600 מיליון שקל, 200 מיליון שקל מכל אחד מהבנקים. על פי התנאים אותם יבקש בית ההשקעות ההלוואה תהיה בריבית שקלית משתנה בשיעור פריים מינוס 0.2% לתקופה של עד שנה, כאשר קרן ההלוואה תיפרע בתשלום אחד בסוף תקופת ההסכמים.