גילת טלקום וחלל משיקות שירות אינטרנט לעסקים המבוסס על קישוריות לוויינית

החברות ינסו דרך הטכנולוגיה הייחודית להציע שירותים לעסקים ולא פוסלות שיתופי פעולה עם חברות תקשורת

עמוס 17 / צילום: אתר החברה
עמוס 17 / צילום: אתר החברה

גילת טלקום מקבוצת סאטקום מערכות  וחלל תקשורת  מנסות לחולל שינוי בשוק התקשורת לעסקים, ולאחר שקבלו רישיון ISP ממשרד התקשורת, הן ינסו להחדיר לשוק העסקי שירות אינטרנט מבוסס קישוריות לוויינית.

השירות החדש יציע קצב גלישה של 200 מגה בערוץ העולה ו- 20 מגה בערוץ היורד והוא יינתן על בסיס היכולות של הלוויין עמוס 17.

שירותי אינטרנט מבוססי לוויין הוא שירות ותיק שקנה אחיזה במקומות רבים בעולם, לרוב באזורים שאין בהם רשתות תקשורת מודרניות. בישראל הייתה בעבר חשיבה לאפשר שירות אינטרנט דרך חברת yes בתחילת דרכה, ואולם הרעיון נגדע כבר בתחילתו בשל אי היתכנות כלכלית ומסיבות נוספות שקשורות ברגולציה.

כעת מנסות החברות להרים את הרעיון מחדש בישראל למרות הקשיים ואף שיש מספיק רשתות תקשורת מודרניות. המטרה של החברות היא למצוא נישות שיאמצו את הרעיון וההבטחה היא שמדובר בשירות במחירים אטרקטיביים. החברות לא פוסלות שיתופי פעולה עם מפעילים קיימים שירצו להשתמש בשירותי הגיבוי הלווייני.

השירות, המיועד ללקוחות בישראל והמזרח התיכון, יכלול גיבוי ללקוחות עסקיים וקישוריות מהירה רחבת פס לשימוש מסחרי. השירות החדשני יאפשר לראשונה הנגשת אינטרנט איכותי באזורי הכיסוי, כולל באזורים בעלי תשתית מוגבלת של סיבים וסלולר ובנוסף ישמש כגיבוי אמין ואיכותי, לצרכי שרידות ויתירות, במצבי עומס קיצוני וקריסה של הרשתות היבשתיות.

השירות יינתן בין השאר לעסקים, רשויות מקומיות, עיריות וארגונים מבוססי תקשורת, ועונה על דרישות הגנת סייבר מחמירות בזכות יכולות מתקדמות של הצפנת ואבטחת מידע הייחודיות לעמוס-17.

דן זיצ'ק, מנכ"ל חלל תקשורת מסר כי "מטרתנו היא לאפשר גם לחברות וארגונים בישראל ובמזרח התיכון ליהנות משירותי תקשורת מהמתקדמים בעולם ושירותי גיבוי אמיתיים המאפשרים שרידות אמיתית במיקומים בהם התשתית היבשתית מוגבלת. אנו שמחים לשתף פעולה עם חברת גילת טלקום ולהציע שרותים מתקדמים לחברות בישראל".

מנכ"ל גילת טלקום, אסף רוזנהק הוסיף כי "השירות החדש שהשקנו התאפשר, בין היתר, לאור, קבלת הרישיון המאפשר לגילת טלקום לבצע מכירה של שירותי תקשורת ללקוחות עסקיים, מוסדות, יישובים מרוחקים או אזורים בעלי תקשורת מוגבלת".