נתוני שיא: היבוא באפריל גבוה ב-50% לעומת התקופה המקבילה אשתקד

מנתונים שהגיעו לגלובס עולה כי בסיכום ארבעת החודשים הראשונים של השנה חלה עלייה של 30% ביבוא לעומת התקופה המקבילה אשתקד בה פרצה מגפת הקורונה

רכבי יבוא בנמל אשדוד / צילום: תמר מצפי
רכבי יבוא בנמל אשדוד / צילום: תמר מצפי

חודש אפריל 2021 מסתמן כאחד החודשים החזקים ביותר אי-פעם מבחינת היקפי היבוא לישראל. אינדיקציה לכך ניתן לקבל מנתונים על היקף העברות הכספים בגין יבוא לישראל במערכת הבנקאית.

על-פי נתונים שהגיעו לגלובס, היקף ההעברות באפריל 2021 היה גבוה בכ-51% לעומת אפריל 2020 (שיא תקופת הסגר), אך גם בהשוואה ל-2019 מדובר בגידול מרשים של 24%.

גם בכל אחד מהחודשים ינואר-מרץ 2021 נרשמו היקפי יבוא חריגים, כך שבסיכום ארבעת החודשים הראשונים של השנה, חלה עלייה של 30% בהיקף היבוא לעומת התקופה המקבילה ב-2020, בה פרצה מגפת הקורונה ונרשמה ירידה בפעילות. עם זאת, מדובר בעלייה של 27% לעומת התקופה המקבילה ב-2019. נתונים רשמיים של הלמ"ס צפויים להתפרסם בהמשך השבוע.

בבנק לאומי אישרו כי חודש אפריל השנה היה אחד החודשים החזקים ביותר מבחינת היקפי עסקאות היבוא, וציינו כי "בהחלט ניתן לראות שהפעילות הכלכלית גדלה בצורה משמעותית. הדבר ניכר גם בכמות עסקאות היבוא וגם בהיקף הכולל שלהן. במהלך משבר הקורונה האצנו מהלכי חדשנות שנועדו להקל על הסחר הבינלאומי, כגון ביצוע העברות סחר בינלאומי באמצעות האפליקציה, דבר שמספק תמיכה לגידול המשמעותי בהיקפי סחר החוץ בתקופה האחרונה".