אפל מנעה הונאות נגד משתמשים בגובה 1.5 מיליארד דולר בשנת 2020

ענקית הטכנולוגיה מתמודדת עם תביעת ענק מול חברת Epic Games, המפתחת של פורטנייט • כעת, אפל מפרסמת נתוני אבטחה ופרטיות על חנות האפליקציות שלה בתגובה לתביעה המתנהלת כעת בארה"ב

מנכ"ל אפל, טים קוק / צילום: רויטרס, Thomas Peter
מנכ"ל אפל, טים קוק / צילום: רויטרס, Thomas Peter

חברת אפל  פרסמה כי היא דחתה כמעט מיליון אפליקציות שהוגשו בפעם הראשונה לחנות האפליקציות שלה בשנת 2020. ענקית הטכנולוגיה מפרסמת את הנתון הזה לצד נתונים נוספים על חנות האפליקציות שלה, האפסטור, כדי להציג צד שקוף יותר לגבי האופן בו היא מאשרת או דוחה אפליקציות לחנות שלה. הפרסום הזה של אפל בא על רקע התביעה של חברת Epic Games נגדה.

"צוות בחינת האפליקציות הוא קו הגנה חיוני, הבודק בקפידה כל אפליקציה ועדכון כדי להבטיח שהם עומדים בכללים של אפסטור בנוגע לפרטיות, אבטחה וספאם", נכתב בהודעת אפל. "ההנחיות השתנו עם הזמן כדי לענות על איומים ואתגרים חדשים, במטרה להגן על המשתמשים ולספק להם את החוויה הטובה ביותר באפסטור".

על-פי הנתונים שמפרסמת אפל, היא דחתה כמעט מיליון עדכונים של אפליקציות. אפל הסירה 48 אלף אפליקציות כי המפתחים השתמשו בתכונות "נסתרות או לא מתועדות", 150 אלף אפליקציות הוסרו כי היו ספאם או העתקה מאפליקציות אחרות, ו-215 אלף אפליקציות הוסרו כי אספו יותר מדי נתונים על משתמשים או הפרו כללי פרטיות אחרים.

אפל טוענת כי השיטה שלה היא זו ששומרת על משתמשי אפל מפני תוכנות זדוניות והונאות אפשריות. על-פי הנתונים שהחברה פרסמה, 95 אלף אפליקציות הוסרו מסיבות אלה - לרוב מקרים שבהם החברה אישרה אפליקציה לחנות, ולאחר האישור האפליקציה הפכה לשירות מסוג אחר (לפעמים הימורים ופורנוגרפיה). החברה אומרת כי היא מאגרת את כל 1.8 מיליון האפליקציות והעדכונים שלהן, ובודקת כל דבר בהשוואה לכללי החנות שלה.

"מידע פיננסי ועסקאות הם מהנתונים הרגישים ביותר שמשתמשים חולקים ברשת. אפל השקיעה משאבים משמעותיים בבניית טכנולוגיות תשלום מאובטחות יותר", נכתב בהודעה.

על-פי החברה, בשנת 2020, מיזוג של טכנולוגיות עם ביקורת אנושית מנעו שימוש ביותר מ-3 מיליון כרטיסים גנובים לרכישת סחורות ואסרו על עסקאות של כמעט מיליון חשבונות. על-פי הנתונים של אפל, החברה הגנה על משתמשים ביותר מ-1.5 מיליארד דולר בעסקאות שעלולות להוביל להונאה.

בימים אלה ענקית הטכנולוגיה מתמודדת עם תביעה מול חברת Epic Games, המפתחת את המשחק פורטנייט. בחודש אוגוסט בשנה שעברה Epic החליטה לתבוע את אפל ואת גוגל, אחרי שענקיות הטכנולוגיה החליטו להסיר את המשחק פורטנייט מחנויות האפליקציות. אפיק טענה כי הכוח של אפל וגוגל הוא מונופוליסטי ואינו מידתי. אפל הסירה את האפליקציה של Epic, בגלל ש-Epic החליטו לעקוף את השיטה של אפל ולפתח מערכת משלה לביצוע רכישות בגרסה הסלולרית כדי להימנע מהעמלות הגבוהות של החברה.

במהלך השבוע הראשון של המשפט, עורכת הדין של אפיק, לורן מוסקוביץ, הציגה תכתובות שמציגות מקרים בהם הצוותים פספסו אפליקציות מזויפות או מסוכנות ואפשרו להן להיכנס לחנות האפליקציות. טריסטן קוסמינקה, המפקח על הליך בדיקת האפליקציות באפל, אישר כי התקבלו מכתבים מחברת אבטחה, שאמרה כי מצאה 17 אפליקציות שיש בהן קוד זדוני שרץ ברקע, ומכתב נוסף בו קוסמינקה עצמו כתב: "אנחנו עושים טעויות קריטיות".