ביהמ"ש הורה לנתניהו למסור לעיתון "הארץ" את יומן פגישותיו עם עורכי דינו

עיתון "הארץ" ועמותת "הצלחה" ביקשו לקבל פרטים אודות הפגישות של רה"מ עם עורכי דינו בשנים 2016-2018 • ביהמ"ש קבע כי "מסירת המידע משרתת אינטרס ציבורי כבד-משקל"

ראש הממשלה בנימין נתניהו / צילום: אלכס קולומויסקי, "ידיעות אחרונות"
ראש הממשלה בנימין נתניהו / צילום: אלכס קולומויסקי, "ידיעות אחרונות"

בית המשפט המחוזי בירושלים הורה היום (ד') לראש הממשלה בנימין נתניהו להעביר לעיתון "הארץ" מידע על מועדי והיקף פגישותיו עם עורכי דינו.

"מסירת המידע משרתת אינטרס ציבורי כבד-משקל", קבע השופט עודד שחם, היושב בהרכב שדן במשפטו של נתניהו, והוסיף כי "משך הזמן אותו מקדיש ראש הממשלה להליכים המשפטיים המתנהלים בעניינו הוא עניין לגביו מתקיים דיון ציבורי ער ופעיל".

העותרים - עיתון "הארץ", שיוצג על-ידי עו"ד טלי ליבליך, ועמותת "הצלחה", שיוצגה על-ידי עו"ד אלעד מן - ביקשו לקבל פרטים אודות מועדי ומשך הפגישות של ראש הממשלה עם עורכי דינו בשנים 2016-2018.

השופט שחם דחה את טענת נתניהו כי מסירת המידע תפגע בפרטיותו, שכן היא לא חלק מפעילותו המיניסטריאלית, וקבע כי גם אם יש ממד של פגיעה בפרטיות, זו מצויה בשוליה של הזכות לפרטיות, ולאור האינטרס הציבורי הרב יש למסור את המידע.

משרד הממשלה והממונה על חופש המידע התנגדו למסירת היומנים, בטענה כי ייאלצו להשקיע כמות משאבים בלתי סבירה שתסיט את עובדי המשרד ממשימותיהם. זאת כיוון שמסירת המידע דורשת בדיקה דקדקנית שאורכת זמן והשחרות מידע מטעמי ביטחון, יחסי חוץ ופרטיות.

השופט שחם הורה למשרד ראש הממשלה ולנתניהו למסור מסמך מרוכז ביחס לכל שנה, הכולל את היקף שעות שהוקדש לפגישות ראש הממשלה עם עורכי דינו.

משרד ראש הממשלה והממונה על חופש המידע חויבו בתשלום הוצאות ושכר-טרחת עורכי דין בסכום של 10 אלף שקל לעותרים.