אקזיט לביונד סקיוריטי: נרכשת על ידי הלפ סיסטמס בעשרות מיליוני דולרים

חברת שירותי ה-IT הלפ סיסטמס ממינסוטה, רוכשת את חברת הסייבר הישראלית ותפתח על בסיסה מרכז פיתוח בישראל

מנכ״ל ביונד סקיוריטי אבירם חניק / צילום: יח"צ
מנכ״ל ביונד סקיוריטי אבירם חניק / צילום: יח"צ

נמשכת הקונסולידציה בענף הסייבר. חברת סייבר הישראלית הוותיקה ביונד סקיוריטי הודיעה על רכישתה בידי חברת שירותי ה-IT הלפ סיסטמס ממינסוטה, תמורת כמה עשרות מיליוני דולרים. לאחר המכירה תהפוך החברה למרכז הפיתוח של הלפ סיסטמס בישראל.

הלפ סיסטמס, נמצא בבעלותה של קרן הפריבט אקוויטי HGGC והיא מתמחה בניהול רשת, בינה עסקית, ציות, ואבטחת סייבר. תחום הסייבר נחשב תחום מרכזי בחברה, שאחראי לחלק ניכר מהכנסותיה העומדים על כמה מאות מיליוני דולרים בשנה. באופן ספציפי עוסקת הלפ סיסטמס גם בתחום איתור הפגיעויות - תחום ההתמחות של ביונד סקריוריטי, שאף קנתה בעבר חברה בתחום.

ביונד סקיוריטי היא חברת מוצר שהוקמה לפני 22 שנה על ידי המנכ״ל אבירם חניק וסמנכ"ל הטכנולוגיות נועם רטהאוס. החברה מפתחת מערכות אוטומטיות להערכת פגיעויות ובעיות תאימות, המאפשרת לעסקים ולממשלות להעריך ולנהל במדויק חולשות אבטחה ברשתות, ביישומים, במערכות התעשייתיות ובתוכנות הרשת שלהם. לקוחות החברה פועלים בתחומי הלוחמה האווירית והחלל, בנקאות ופיננסים, מדיה, פיתוח תוכנה, טלקומוניקציה, ותחבורה, בהם החברות סמסונג, מיקרוסופט ו- HP.

סמנכ"ל הטכנולוגיות של ביונד סקיוריטי נועם רטהאוס / צילום: יח"צ
 סמנכ"ל הטכנולוגיות של ביונד סקיוריטי נועם רטהאוס / צילום: יח"צ

תחום התמחותו של רטהאוס הוא אבטחת מידע התקפית ועל פי הודעת החברה הוא "אחראי לאיתור של מעל "40 פגיעויות, לרבות במוצרי מיקרוסופט, אורקל ואדובי, וכתב שלושה ספרים בנושא". רטהאוס ייסד את ביונד סקיוריטי כדי לבנות מאפס פתרון אוטומטי בתחום איתור הפגיעויות, שייתר את הצורך בעבודה ידנית. על פי הודעת החברה, "אוטומציה זו מאפשרת ללקוחות ביונד להריץ את הפתרון שלה בסביבות מבצעיות ומנתקת כל זיקה לשירות ידני, ולכן מאפשרת בדיקות תדירות הרבה יותר".

בכיר נוסף בחברה הוא עידו יבלונקה, מנכ"ל יאהו ישראל לשעבר ויזם סדרתי, אשר מכהן בה בתפקיד יו"ר פעיל. בשיחה עם "גלובס" הסביר יבלונקה כי לביונד מאות לקוחות המייצרים לה הכנסות בהיקף של 5-10 מיליוני דולרים בשנה ורווחים EBITDA של מעל מיליון דולר.

יבלונקה הסביר כי "הקונסולידציה בין החברות תרחיב את בסיס הלקוחות שלהן, משום ששתי החברות יוכלו להוסיף ולמכור זו את מוצריה של זו ללקוחותיה". עוד אמר כי "התשתית שלנו והטכנולוגיה אפליקביליים ללקוחות הקיימים, שחלקם עושים שימוש כיום במוצרי המתחרים". לדבריו, "היזמים ימשיכו לעבוד בחברה, וכל הלקוחות ימשיכו להיות נתמכים על ידה".