רגע לפני שבועות, והפרסומות למוצרי חלב לא משתלטות על הדירוג

הפרסומת של הוט מדורגת השבוע בראש טבלת הפרסומות הזכורות של גלובס וגיאוקרטוגרפיה • את דירוג האהובות מובילה דווקא הפרסומת למזגני טורנדו • ומי מחליף את מקומן של הפרסומות למוצרי חלב?

גל גדות וכריסטיאנו רונאלדו בפרסומת של הוט. מה יקרה לאהדה? / צילום: ראובני-פרידן IPG
גל גדות וכריסטיאנו רונאלדו בפרסומת של הוט. מה יקרה לאהדה? / צילום: ראובני-פרידן IPG

סמוך לחג השבועות ניתן היה להעריך שפרסומות מתחום החלב יככבו השבוע בדירוג הזכורות והאהובות, אך באופן מפתיע מחצית ממנו מאוכלס בפרסומות מתחום הביטוח. בין המפרסמים בקטגוריה: ביטוח ישיר וביטוח 9 מקבוצת IDI, מגדל, הפניקס וליברה.

הפרסומת לביטוח ישיר באמצעות באומן-בר-ריבנאי היא הזכורה מבין החמש, ויש להניח כי הקו הפרסומי הרציף והנוכחות הקבועה באוויר מסייעים לה להישאר בתודעה. עם זאת, שיעורי הזכירה הגבוהים, 14.6%, מבהירים כי כוחה של הפרסומת הוא גם בקריאטיביות ובהומור ולא רק בנוכחות במדיה.

הפרסומות של המותג 9 ושל מגדל כמעט צמודות מבחינת שיעורי זכירות ואהדה. יש להניח כי הצורך להעביר מסרים "כבדים" הפך את ההצטיידות בקומיקאי צמוד שייצר פרסומת הומריסטית הפך ל-must have החדש בקטגוריה, וכך גם לפרסומת של מגדל גויס קומיקאי - גורי אלפי שבחינניות מדקלם את הבריף שוב ושוב כדי להבהיר שבביטוח הרכב של מגדל אין השתתפות עצמית. הפרסומת למגדל מנצחת בשברי אחוזים בשיעורי הזכירות אך רושמת שיעורי אהדה מעט נמוכים יותר בהשוואה לפרסומת של 9.

 
  

ליברה, שנהנית משיתוף-פעולה עם קשת וכפועל יוצא מכך מהרבה נוכחות במדיה, רושמת שיעורי זכירות גבוהים ביחס למגדל ולביטוח 9, אך שיעורי האהדה אליה הם כמעט מחצית משל שניהם.

הפרסומת להפניקס בכיכובו של הקומיקאי דרור קרן, רושמת את השיעורים ההנמוכים ביותר ביחס לכל הקטגוריה, זאת למרות נוכחות רבה במדיה, וכוונה לייצר פרסומות משעשעות.

רגע לפני ההסלמה הביטחונית, הוסרה ההגבלה שהוטלה מאז פרוץ הקורונה על נוכחות אוהדים במגרשים ובטוטו העלו קמפיין על מנת לחגוג את המאורע. הקמפיין הסנטימנטלי שצולם בבלומפילד על רקע השיר "הנה זה מגיע", מתמקם מבחינת אהדה באמצע הדירוג גם בפרמטר האהדה וגם בפרמטר הזכירה.

הוט מעלה השבוע סרט חדש ומושקע שבו מככבת השחקנית גל גדות. כיאה לשחקנית המצליחה, הקמפיין קיבל הרבה יחסי ציבור וגם בדירוג הוא ממוקם גבוה - בראש הפרסומות הזכורות. עם זאת, ביחס להשקעה בהפקה ובמדיה הדרוג של הפרסומת מבחינת אהדה איננו מרשים - מקום שלישי. הפרסומת באמצעות ראובני-פרידן רושמת שיעורי זכירות העומדים על 7.5%; נמוך מהממוצע החצי שנתי של הפרסומות הזכורות העומד על 7.7%.

מי שמנצחת שוב בכוח אישיותה את הצופים היא רותם סלע שגם השבוע עם סרטים קטנים ואנושיים מציבה את טורנדו בראש דירוג הפרסומות האהובות. הפרסומת באמצעות מקאן תל אביב רושמת שיעור אהדה של 20.9%  (זהה לממוצע החצי שנתי).

הפרסומת של בנק מזרחי באמצעות ראובני-פרידן היא המושקעת השבוע עם היקף השקעה שעומד על פי נתוני יפעת בקרת פרסום, על 1.4 מיליון שקל. הפרסומת ששמה דגש על האטימות, לכאורה, לה זוכים העסקים הקטנים מצד הבנקים בעת שהם מנסים להתאושש מהקורונה, עושה מחווה לשיר של להקת כוורת "אני זוכר אותה מהמכולת", אך למרות זאת המיקום שלה בדירוג האהדה הוא בחלק התחתון שלה הטבלה, זאת למרות ששיעורי הזכירה שלה עומדים על 9.7%.