החברה של שמעון אקהויז הונפקה בשווי של 800 מיליון שקל בת"א

סופוייב, שבה שותף אקהויז, גייסה 160 מיליון שקל • החברה מפתחת מכשיר לטיפולים אסתטיים באמצעות אולטרסאונד

אקהויז שמעון / צילום: איל יצהר
אקהויז שמעון / צילום: איל יצהר

חברות ביומד נוספת נכנסת לבורסה בתל אביב בדלת הראשית ובשווי גבוה: סופוייב (Sofwave Medical), שפיתחה מכשיר לטיפולים אסתטיים באמצעות אולטרסאונד, הודיעה על גיוס של 160 מיליון שקל לפי שווי של 800 מיליון שקל אחרי הכסף.

סכום ההנפקה ושווי החברה בהנפקה דומים למספרים אליהם כיוונה החברה בתשקיף האחרון שלה. את ההנפקה הובילה ברק קפיטל חיתום בשיתוף עם לאומי פרטנרס חתמים ומנורה מבטחים חיתום וניהול, משרד רואי החשבון דלויט ומשרד עורכי דין שבלת ושות'.

הטכנולוגיה של סופוייב נקראת אולטרסאונד פרקציונלי. המכשיר מפיק גלי על-קול בתדירות גבוהה, המייצרים אנרגיה שחודרת לרקמת העור. על פי מחקרים שערכה החברה, האנרגיה הזו מעודדת חידוש קולגן וייצור אלסטין, אשר גורמים למיצוק ולמראה צעיר יותר של העור.

בשוק קיימת טכנולוגיה פופולרית של לייזר פרקציונלי, אולם זהו מכשיר האולטרסאונד הפרקציונלי הראשון. כמו הלייזר הפרקציונלי, גם האולטרסאונד יוצר נקודות קטנות של נזק בעומק העור, ותהליך הריפוי מתפשט גם לנקודות שבהן לא נעשה נזק, כך שניתן להשיג התחדשות של העור בנזק מופחת לעומת טיפולים אחרים.

הכנסות החברה לשנת 2020 היו כ-4.3 מיליון דולר וזו השנה הראשונה שבה היא רשמה הכנסות משמעותיות. הרווח הגולמי היה 2.6 מיליון דולר. ההפסד היה 11.7 מיליון דולר, בעיקר בשל הוצאות מו"פ (4.6 מיליון דולר), מכירה ושיווק (3 מיליון דולר) ומימון (5 מיליון דולר). בקופת החברה נכון לסוף השנה כ-2.6 מיליון דולר, לעומת 5.7 מיליון בסוף 2019.

על פי התשקיף, סופוייב רואה בחברות הישראליות אינמוס ואלמה לייזרס, וכן בחברות Solta ו-Cynosure, את המתחרות העיקריות שלה. היא מקווה לבדל עצמה מהן ביעילות הגבוהה המושגת במספר טיפולים נמוך, בתופעות הלוואי המעטות ובזמן הקצר שנדרש לרופא ללמוד את השיטה. החברה מציינת כי הקורונה עיכבה את חדירתה לשוק.

מנכ"ל החברה הוא לואיס סקאפורי, בעבר מנכ"ל סינרון קנדלה של אקהויז - בתקופת המיזוג בין החברות. בין בעלי המניות המרכזיים בחברה ניתן למצוא את קבוצת אקס.טי של משפחת עופר ואת גנדיר של יהודית רקנטי.

ישראל היא מעצמה בתחום

יו"ר החברה ואחד המייסדים הוא ד"ר שמעון אקהויז, שהקים וניהל מספר חברות בתחום הרפואה אסתטית והיה שותף ויו"ר מעורב במספר חברות בתחומים נוספים. בשנת 1992 הקים אקהויז את חברת לומניס, שהייתה מחלוצות התחום של שימוש בלייזר ואנרגיית אור בעולם הרפואי, וגם ברפואה אסתטית. לומניס הייתה אחת מחברות המכשור הרפואי הישראליות הראשונות שהונפקו בנאסד"ק, והיא הגיעה לשווי של כמיליארד דולר. אקהויז עזב את החברה בעקבות מהלך השתלטות עוינת והקים מיד את סינרון, שהתחרתה בלומניס בתחום הרפואה האסתטית, והונפקה גם היא בנאסד"ק.

בתחילת שנות ה-2000 הובילו שתי החברות את השוק העולמי באסתטיקה רפואית באמצעות קרינת אור (תחילה הסרת שיער בלייזר, אחר כך מגוון טיפולים נוספים), ובסופו של דבר כל אחת מהן נמכרה במאות מיליוני דולרים: לומניס נמכרה ב-2015 לקרן XIO תמורת 510 מיליון דולר (ואשתקד נמכרה שוב, לקרן בארינג אסיה, תמורת יותר מ-1 מיליארד דולר), ואילו סינרון נמכרה ב-2017 לאייפקס פרטנרס תמורת 400 מיליון דולר.

שתי החברות הקימו מפעלים בארץ, אשר ממשיכים לפעול תחת הבעלויות החדשות, ונבטו מתוכן חברות אסתטיקה רפואית בולטות שהונפקו או נמכרו, והפכו את ישראל למעצמה בתחום. בין היתר ניתן לציין את אינמוד, שנוסדה על-ידי משה מזרחי, אחד המשקיעים הראשונים והמנהלים הבכירים בלומניס ובסינרון, ששווה היום 3.3 מיליארד דולר בנאסד'"ק.

בינתיים אקהויז, שניהל את סינרון עד מכירתה, הפך במקביל למשקיע מוביל בתחום הביומד, במודל של משקיע מעורב, כשהוא לוקח לרוב את תפקיד היו"ר הפעיל. כך השקיע בחברת וונטור, שנמכרה למדטרוניק במעל 300 מיליון דולר ב-2009, ובמספר חברות נוספות, ביניהן סופווייב.

חממת אלון ונצ'רס שבה צמחה סופווייב מנוהלת על-ידי ד"ר יהודית זילברמן, ואקהויז משמש כיו"ר. בחממה הוקמו חברות כמו אפיטומי, המייצרת גלולה להפחתת תיאבון, ננוסייט, המשתמשת במנגנון שמקורו במדוזות להחדרת חומרים לעור, תראניקה, שפיתחה מכשיר דיגיטלי להתמודדות עם מיגרנות, ועוד.