שינויים בהנהלת חטיבת המדיה בערבית של תאגיד השידור "כאן"

אופי השינויים שייערכו בחטיבת המדיה בערבית של תאגיד השידור עדיין לא ברור, אבל בהנהלה הודיעו על מינויים זמנים חדשים • העיתונאי פיראס חאמד יעמוד בראש מחלקת החדשות, והעיתונאית רובא ורור תעמוד תנהל את כל התוכן שאינו חדשותי

אולפן "כאן" בערבית / צילום: יח"צ
אולפן "כאן" בערבית / צילום: יח"צ

כשברקע אי-הוודאות לגבי חטיבת המדיה בערבית של תאגיד השידור הציבורי "כאן", מודיעים היום (א') בהנהלת התאגיד על מינויים זמניים חדשים: במקום מנהל אחד לכל החטיבה כפי שהיה בארבע השנים האחרונות, מונה העיתונאי פיראס חאמד לממלא-מקום ראש מחלקת החדשות, והעיתונאית רובא ורור תנהל באופן זמני את כל התוכן שאינו חדשותי. השניים ימלאו את מקומו של יאסר עטילה, סמנכ"ל חטיבת המדיה בערבית של "כאן", שפרש מתפקידו.

כפי שנחשף לראשונה בגלובס, עתידה של חטיבת המדיה בערבית ואופן ניהולה נבחן בימים אלה במועצת תאגיד השידור הציבורי, והמועצה דנה באפשרות לפרק את החטיבה ולפצל את פעילותה.

הדיון בעתיד החטיבה הערבית הוא חלק מדיון כללי בנושא האופן בו יפעל התאגיד בעתיד. עוד נודע לגלובס כי לצורך גיבוש אסטרטגיה ארוכת-טווח שכרה המועצה את שירותיה של חברת הייעוץ טאסק, שאמורה לגבש המלצות לגבי המבנה הארגוני המתאים. חלק מההמלצות נוגעות לעתיד פעילות החטיבה בערבית, ועל-פיהן יש להעביר את מחלקת החדשות בערבית לסמכותה של חטיבת החדשות בעברית תחת ניהולו של ברוך שי, את מחלקת התוכן הלא חדשותי המטפלת בהפקות המקור להעביר כיחידת סמך לחטיבת הטלוויזיה תחת ניהולה של טל פרייפלד, ואת הרדיו לחטיבת הרדיו של התאגיד - תחת ניהולו של לי-אור אברבך.

לא ברור אם המועצה תקבל את כל ההמלצות כמקשה אחת, אך שלא לייחוס טוענים מקורות בחטיבת החדשות בערבית כי מנכ"ל התאגיד אלדד קובלנץ נפגש איתם בשבוע שעבר והבהיר כי לפחות העברת החדשות לסמכותו של ברוך שי היא עובדה מוגמרת, וכי המהלך צפוי לצאת לדרך בתוך כשלושה חודשים.

כפי שפורסם בגלובס, לפני מספר שבועות הודיע מנהל חטיבת המדיה בערבית יאסר עטילה על התפטרותו - בין היתר סביב חילוקי דעות ניהוליים עם קובלנץ על עתיד החטיבה ותפקודה. עטילה סיים את תפקידו בסוף השבוע האחרון, אך בגלל שלא ברור באופן סופי מה יהיה מבנה החטיבה, לא התנהל מכרז לבחירתו של מחליף, ועד שתתבהר התמונה באופן סופי, מונה במקומו מחליף זמני.

פיראס חאמד ישמש כאמור כממלא-מקום מנהל חטיבת המדיה בערבית של "כאן" וכאחראי על התוכן החדשותי. בשנתיים האחרונות הוא עורך ומגיש בתאגיד בחדשות בשפה הערבית ואת התוכנית "מזרח תיכון חדש". בעבר עבד בערוצים בינלאומיים דוברי ערבית, בהם ערוץ אל-חורה, רוסיה אליום ועוד, והיה שותף בהקמה של ערוץ i24NEWS.

לסגניתו מונתה כאמור העיתונאית ואשת התקשורת רובא ורור, שתהיה המנהלת האחראית על התוכן הלא חדשותי של מכאן. ורור החלה את דרכה המקצועית בשנת 2000 ברשות השידור. במאי 2017 עברה לתאגיד השידור הישראלי והובילה, לראשונה בתקשורת הערבית, תוכנית תחקירים. ב-2019 מונתה למנהלת תוכן ותוכניות בטלוויזיה ב"ערבית מכאן" ויזמה מהלכים לקידום היצירה בערבית והצמחת דור של אנשי מקצוע ויוצרים, פיתוח תכנים רלוונטיים ופורצי דרך במגוון תחומים, לרבות בתחום התעודה והריאלטי. השנה התוכנית "סליחה על השאלה" בערבית זכתה בפרס האקדמיה לטלוויזיה ולקולנוע.