מאנדיי.קום הגישה תשקיף לקראת גיוס של 100 מיליון דולר בוול סטריט

מאנדיי.קום, המפתחת מערכת לניהול תהליכי עבודה ופרויקטים בארגונים, טרם דיווחה מהו השווי אליו היא מכוונת ובשלב ראשון ציינה כי היקף הגיוס יעמוד על 100 מיליון דולר – סכום ראשוני לצורך הגשת התשקיף, שסביר שיגדל בהמשך

רועי מן וערן זינמן / צילום: איל יצהר, גלובס
רועי מן וערן זינמן / צילום: איל יצהר, גלובס

גל ההנפקות הישראליות בוול סטריט נמשך, וכעת גם חברת Monday.com הגישה תשקיף לקראת גיוס. החברה, המפתחת מערכת לניהול תהליכי עבודה ופרויקטים בארגונים, טרם דיווחה מהו השווי אליו היא מכוונת ובשלב ראשון ציינה כי היקף הגיוס יעמוד על 100 מיליון דולר - סכום ראשוני לצורך הגשת התשקיף, שסביר שיגדל בהמשך. לפי נתוני IVC, מאנדיי גייסה עד כה כ-233 מיליון דולר, כאשר הגיוס האחרון בוצע לפני שנתיים לפי שווי של 1.9 מיליארד דולר. עסקת סקנדרי (מכירת מניות קיימות) בוצעה בשנה שעברה לפי שווי של 2.7 מיליארד דולר. בראיון לגלובס סיפרו מייסדי החברה כי המשקיעים "מאמינים שהחברה יכולה ללכת להנפקה של 10 מיליארד דולר". רועי מן וערן זינמן הם מייסדי החברה והמנכ"לים המשותפים שלה.

החתמים שמלווים את החברה להנפקה הם גולדמן זאקס, ג'יי.פי מורגן, Allen & Company, ג'פריס, וויליאם בלייר, פייפר סנדלר, אופנהיימר, קנאקורד, Cowen ונידהאם. מאנדיי צפויה להנפיק בנאסד"ק ולהיסחר תחת הסימול MNDY.

ב-2020 הכנסות החברה צמחו ל-161 מיליון דולר לעומת 78.1 מיליון דולר ב-2019, וההוצאות התפעוליות זינקו מ-159 מיליון דולר ל-289 מיליון דולר, כך שההפסד התפעולי הסתכם ב-151 מיליון דולר. ההפסד הנקי העמיק מרמה של 91.6 מיליון דולר ב-2019 ל-152 מיליון דולר ב-2020.

ברבעון הראשון של 2021, ההכנסות הסתכמו ב-59 מיליון דולר, עלייה מ-31.9 מיליון דולר ברבעון המקביל. ההפסד הנקי גדל מ-19.9 מיליון דולר ל-39 מיליון דולר. התזרים החופשי המתואם היה שלילי בגובה 1.6 מיליון דולר, שיפור לעומת תזרים חופשי שלילי של כ-6 מיליון דולר ברבעון המקביל. ב-2020 התזרים החופשי המתואם היה שלילי בסך 40.7 מיליון דולר.

בעלי המניות הבולטים בחברה הם Insight Partners עם החזקה של 42.7% מהמניות לפני ההנפקה, קרן Stripes עם 7.8% ו-Sonnipe Limited של אבי אייל, מייסד אנטרי קפיטל, עם 12.4%; אייל מחזיק גם ב-1.9% מהמניות באופן פרטי.

. אבישי אברהמי, מייסד ומנכ"ל חברת האינטרנט Wix, מחזיק ב-4% ממניות החברה ומכהן כדירקטור.

נזכיר שבשבוע שעבר הונפקו בוול סטריט שתי חברות טכנולוגיה ישראליות גדולות - גלובל-אי מתחום הטכנולוגיה למסחר המקוון וסימילרווב מתחום ניטור התנהגות הגולשים באינטרנט.