המבצע בעזה הוא הזדמנות לחיזוק החוסן הלאומי

המצב הנוכחי שנכפה עלינו יכול להיות ההזדמנות שנדרשה כבר שנים רבות לעשות את השינוי המתבקש ולהכיל את הריבונות האמיתית שלנו במדינת ישראל • מי שרוצה להיות אזרח במדינת ישראל, יתכבד לשמור על החוק, ולשאת בנטל האזרחות באופן מלא

תקיפה אווירית ישראלית על בניין בעזה / צילום: Reuters, MOHAMMED SALEM
תקיפה אווירית ישראלית על בניין בעזה / צילום: Reuters, MOHAMMED SALEM

אנחנו בעיצומו של סבב המסמל רפיסות מתמשכת והזנחה ארוכת-שנים כתוצאה מחוסר מדיניות שהובילה להרמת ראש של ארגוני הטרור מעזה בתמיכה של מיעוט קיצוני מערביי ישראל.

זה הזמן וההזדמנות להכות בכל מי שפועל נגד מדינת ישראל מחוץ ומבית מכה ניצחת.

כדי להחזיר את ההרתעה ואת החוסן הלאומי נחוצה מדיניות של יד קשה, חזרה למדיניות החיסולים הממוקדים בעזה, הקפאת כספים, ניתוק תשתיות, ולא להפסיק עד הבאת שלטון החמאס למיטוטו המוחלט - שיבינו שבעל הבית השתגע.

תנו לצה"ל לנצח היא לא קלישאה, צריך להמשיך בכל הכוח ולהזכיר לחמאס איך נראתה בירות אחרי ההחלטה השגויה שעשה חיזבאללה בלבנון.

לצד זאת גם בתוך ישראל נדרש שינוי משמעותי בבניין הכוח העתידי של משטרת ישראל והקניית יכולת אמיתית להתמודדות עם ריבוי זירות לאורך זמן.

באופן מיידי יש לשנות את המדיניות ולעבור למעצרים המוניים, וליישם הליך משפטי לשלילת אזרחות וגירוש של פעילי טרור אל מחוץ למדינת ישראל. הפורעים מבית שאיבדו את ההרתעה צריכים להבין שהם יכולים להפסיד את אזרחותם כאן.

את הנחש שהרים את ראשו צריך לקצוץ לחתיכות קטנות אחת ולתמיד.

מספיק להראות בתקשורת כמה אנחנו חותרים להכלה, לרגיעה, תפסיקו לדבר על כך שאנחנו להוטים לסיים את הסבב - כי אנחנו לא.

מדינת ישראל צריכה להמשיך בכל הכוח בלי מגבלות של זמן וביקורת מדינית ולגבות מחיר יקר מהצד השני כדי לייצר הרתעה לאורך זמן. לצורך כך נדרשת גם חקיקה מהירה שתאפשר שינוי הוראות שימוש בכוח ופתיחה באש לכוחות הביטחון ולאזרחים שנמצאים בסכנת חיים. רעולי פנים שמיידים אבנים מהווים סכנת חיים מוחשית שצריכה להיענות בירי חי.

יש להפסיק עם איפוק והכלה ולעבור לפיזור מיידי של הפגנות, מניעת חסימת כבישים ושמירה על סמלי המדינה.

המצב הנוכחי שנכפה עלינו יכול להיות ההזדמנות שנדרשה כבר שנים רבות לעשות את השינוי המתבקש ולהכיל את הריבונות האמיתית שלנו במדינת ישראל.

מי שרוצה להיות אזרח במדינת ישראל, יתכבד לשמור על החוק ולשאת בנטל האזרחות באופן מלא.

ומי שלא רוצה לחיות תחת הדגל וההמנון- נעזור לו לצאת מכאן.

בהזדמנות זאת ברצוני לחזק את ידי אחי השוטרים שפועלים ימים כלילות בנחישות רבה, עם יד אחת קשורה לאחור, ולקוות שהממשלה ומדיניות הפיקוד יאפשרו להם לבצע את תפקידם כפי שהם יכולים ומסוגלים - בנחישות ובעוצמה.

תזכרו טוב טוב כולם שאין לנו ארץ אחרת.

הכותב הוא מרצה בתוכנית MBA עם התמחות בחוסן לאומי בקריה האקדמית אונו. פרש לאחר 30 שנים במשטרת ישראל ובצה"ל, בוגר המכללה לביטחון לאומי