רני צים רוכש נדל"ן בבקעת אונו ומקבל ארכה לרכישת פסגות קרנות נאמנות

הסכם הבלעדיות של צים לרכישת פעילות קרנות הנאמנות וניהול התיקים של פסגות הוארך עד למוצאי שבת • בד בבד הוא צפוי להשקיע 130 מיליון שקל במרכז המסחרי "אונו סנטר", שיכלול 200 יחידות דיור ו-28 אלף מ"ר שטחי משרדים

רני צים / צילום: יח"צ
רני צים / צילום: יח"צ

בית ההשקעות אלטשולר שחם העניק ארכה בת שבוע לקבוצת המשקיעים בראשות רני צים לרכישת פסגות קרנות נאמנות ופסגות ני"ע. הסכם הבלעדיות בין הצדדים, שנחתם ביום שלישי שעבר, היה אמור להסתיים בשבת האחרונה, וכעת העניק אלטשולר שחם לחברת וואליו קפיטל שבשליטת צים (המובילה את קבוצת המשקיעים) ארכה עד לשבת הבאה, 22 במאי, כדי לסיים את העסקה.

בשבוע שעבר השלימה חברת אלטשולר שחם גמל את רכישת מלוא הפעילות של בית ההשקעות פסגות בסכום של 910 מיליון שקלים. אולם כיוון שהרוכשת אינה רשאית להחזיק בפעילות שאינה מתחומי הגמל והפנסיה, עליה למכור בתוך שנה את פעילות קרנות הנאמנות, ניהול התיקים וחבר הבורסה של פסגות.

על רכישת פעילויות אלו, המנהלות נכסים של כ-90 מיליארד שקל (40 מיליארד שקל בקרנות נאמנות וכ-50 מיליארד שקל בניהול תיקים), התמודדו שלוש קבוצות, אך לפי שעה רק ההצעה של וואליו קפיטל, בסך של כ-400 מיליון שקל, נותרה בתוקף, והובילה לחתימת הסכם הבלעדיות עם אלטשולר שחם.

אושרה מסגרת להלוואה מבעל השליטה

לשם השלמת העסקה, אישרו בשבוע שעבר ועדת הביקורת ודירקטוריון וואליו קפיטל מסגרת לקבלת הלוואה מידי בעל השליטה, צים, בסכום של עד 65 מיליון שקל ובריבית שנתית של 3.9% "לצורך מימוש תוכניותיה העסקיות של החברה".

ההצעה של החברה שבבעלות צים כפופה לחתימת הסכם סופי ומחייב אל מול אלטשולר שחם, ולפי שעה אין כל ודאות כי הסכם כזה אכן ייחתם. כמו כן, ההצעה כפופה לקבלת כלל האישורים הרגולטוריים, לרבות אלו של רשות ניירות ערך, הבורסה לני"ע, הממונה על התחרות ואישורים נוספים, ככל שיידרשו.

ממשיך להרחיב את פעילות הליבה

במקביל למגעים לרכישת חלקים מנכסי פסגות, ממשיך רני צים להרחיב את תחומי הליבה של פעילותו העסקית: חברת רני צים מרכזי קניות חתמה על הסכם עקרונות (מותלה) עם חברת משכנות גשם הארץ לרכישת 50.01% מהזכויות במרכז המסחרי "אונו סנטר", הכולל בין היתר שטחי משרדים בהיקף של כ-28 אלף מ"ר וכ-200 יחידות דיור, על שטח של כ-18 אלף מ"ר בבקעת אונו. בתמורה תשלם רני צים מרכזי קניות מקדמה של כ-130 מיליון שקל.

הסכום הסופי שישלם צים כפוף להתאמה שתשקף נגזרת של NOI שנתי (הרווחיות התפעולית נטו, לאחר ניכוי הוצאות התפעול ולפני ניכוי מסים וריביות) של המרכז המסחרי, התאמה שתיעשה בין שנתיים לשלוש שנים ממועד קבלת טופס 4 למרכז המסחרי, בשיעור היוון של 8% ובקיזוז המקדמה והשקעות שיינתנו לשוכרים במרכז המסחרי.

לרני צים מרכזי קניות הוענקה אופציה להגדיל בעתיד את חלקה בפרויקט ל-70.01% לפי מנגנון תמורה שסוכם בין הצדדים. הצדדים יפעלו לחתימה על הסכם מחייב בתוך 45 יום, שבמהלכם בין היתר תבצע החברה בדיקות נאותות לשביעות רצונה.

בהתאם להסכם העקרונות שנחתם, לצורך ניהול המרכז המסחרי יקימו הצדדים חברת ניהול משותפת אשר תנוהל על-ידי רני צים מרכזי קניות. השלמת הפרויקט וקבלת טופס 4 צפויות להתקיים בסוף מאי 2024, ולהערכת החברה ה-NOI הצפוי בשנה הרביעית להפעלתו של המרכז המסחרי (בהנחת תפוסה מלאה) יעמוד על כ-24 מיליון שקל.

פעילותה של רני צים מרכזי קניות מתמקדת במרכזי קניות פתוחים, בעיקר בפריפריה, חלק משמעותי ממנה ביישובים ערביים, תחת המותג SEVEN, שכיום היא מחזיקה בו במלואו, לאחר שרכשה את חלק השותפה, החברה הציבורית מידאס, בחודשים האחרונים.

בסוף חודש אפריל, לראשונה מאז הנפיק את חברת מרכזי הקניות שבשליטתו, הפיץ צים מניות לגופים מוסדיים בכ-73 מיליון שקל. המהלך הגיע לאחר זינוק שנתי של 70% במניה ושל 160% מאז ההנפקה ב-2018. רני צים מרכזי קניות נסחרת כיום בשווי של כ-730 מיליון שקל.