עוד 3 חדי קרן בדרך לוול סטריט: מאנדיי, ווקמי וסלברייט מכוונות לשווי במיליארדים

מאנדיי, המפתחת מערכת לניהול תהליכי עבודה בארגונים, מכוונת לגיוס של 100 מיליון דולר, ובגיוסים ועסקאות מכירת מניות קודמים נע שוויה בין 1.9-2.7 מיליארד דולר • מספר עובדי החברה גדל בקצב מהיר, אך גם הפסדיה נערמים

ערן זינמן ורועי מן, מייסדי חברת מאנדיי / צילום: איל יצהר
ערן זינמן ורועי מן, מייסדי חברת מאנדיי / צילום: איל יצהר

מתחילת 2021 הונפקו ארבע חברות ישראליות בוול סטריט, אחת נוספת הפכה לחברה ציבורית כשהתמזגה לחברת SPAC, ועוד תשע נמצאות בתהליך מיזוג ל-SPAC. הגל הזה נמשך, כשהשבוע חברת הטכנולוגיה Monday.com פרסמה תשקיף לקראת גיוס בנאסד"ק - לאחר שתי הנפקות שהושלמו בשבוע שעבר, של גלובל-אי וסימילרווב.

מאנדיי, המפתחת מערכת לניהול תהליכי עבודה ופרויקטים בארגונים, טרם דיווחה מהו השווי אליו היא מכוונת בהנפקה, ובשלב זה ציינה כי היקף הגיוס יעמוד על 100 מיליון דולר, אם כי סביר להניח שזהו סכום ראשוני לצורך הגשת התשקיף והוא יגדל בהמשך. על השווי המבוקש של מאנדיי אפשר להסיק מכך שבסבב הגיוס האחרון שלה, לפני שנתיים, שווי החברה נקבע על 1.9 מיליארד דולר, ועסקת סקנדרי (מכירת מניות קיימות) בוצעה בשנה שעברה לפי שווי של 2.7 מיליארד דולר.

בראיון לגלובס עם השלמת הגיוס ב-2019, אמרו מייסדי החברה, המנכ"לים המשותפים רועי מן וערן זינמן, כי המשקיעים "מאמינים שהחברה יכולה ללכת להנפקה של 10 מיליארד דולר". לפי נתוני IVC, מאז הקמת החברה בשנת 2012, היא גייסה סכום של כ-233 מיליון דולר. בשנת 2017 נבחרה מאנדיי לסטארט-אפ המבטיח של גלובס.

החתמים שמלווים את מאנדיי להנפקה בוול סטריט הם גולדמן זאקס, ג'יי.פי מורגן, Allen & Company, ג'פריס, וויליאם בלייר, פייפר סנדלר, אופנהיימר, קנאקורד, Cowen ונידהאם.

לפי מאנדיי, היא מספקת מערכת הפעלה לעבודה (Work OS) שבאמצעותה ארגונים בכל סדר גודל יכולים ליצור את הכלים והתהליכים הדרושים להם לניהול כל היבט בעבודתם. על פי התשקיף שהגישה החברה, בשנת 2020 הכנסותיה צמחו ביותר מפי 2 לעומת 2019, והסתכמו ב-161 מיליון דולר. במקביל ההוצאות התפעוליות שלה זינקו ב-82.3% לרמה של 151 מיליון דולר, וההפסד התפעולי העמיק מרמה של 91.6 מיליון דולר ב-2019 ל-150 מיליון דולר ב-2020. בהתאם, גם ההפסד הנקי גדל ב-66.1% והגיע ל-152 מיליון דולר.

בין בעלי המניות: מייסדי וויקס ואנטרי קפיטל 

ברבעון הראשון של שנת 2021, הכנסות מאנדיי הסתכמו ב-59 מיליון דולר, צמיחה של 84.7% לעומת הרבעון המקביל ב-2020. ההפסד התפעולי גדל ב-89.2% ל-37.8 מיליון דולר ובשורה התחתונה נרשם הפסד נקי של 39 מיליון דולר, לעומת הפסד של 19.9 מיליון דולר ברבעון המקביל.

 
  

התזרים החופשי המתואם היה שלילי בגובה 1.6 מיליון דולר, שיפור לעומת תזרים חופשי שלילי של כ-6 מיליון דולר ברבעון המקביל. ב-2020 התזרים החופשי המתואם היה שלילי בסך 40.7 מיליון דולר.

מספר עובדי החברה גדל בקצב מהיר: החברה מציינת בתשקיף כי מספר העובדים שלה גדל מ-177 בתחילת 2019 ל-705 בסוף 2020 ול-799 כיום, 365 מהם עובדים בתחומי המכירות והתמיכה בלקוחות. מאנדיי מעסיקה עובדים בישראל, ארה"ב, אוסטרליה ובריטניה.

בעלי המניות הבולטים במאנדיי הם: Insight Partners עם החזקה של 42.7% מהמניות לפני ההנפקה, קרן Stripes עם 7.8% ו-Sonnipe Limited של אבי אייל, מייסד אנטרי קפיטל, עם 12.4%; אייל מחזיק גם ב-1.9% ממניות החברה באופן פרטי. המייסדים מן וזינמן מחזיקים ב-15.3% ו-5.6%, בהתאמה. אבישי אברהמי, מייסד ומנכ"ל חברת האינטרנט Wix, מחזיק ב-4% ממניות החברה ומכהן כדירקטור, לצד אייל, וכן ג'ף הורינג מ-Insight. עם השלמת ההנפקה, יצטרפו לדירקטוריון גילי יוהן מ-ION ורונן פייר המכהן כסמנכ"ל הכספים בסולאראדג'.

סלברייט מתמזגת ל-SPAC לפי שווי של 1.7 מיליארד דולר

בתוך כך, ספקית פתרונות המודיעין הדיגיטלי סלברייט (Cellebrite) מתקדמת לקראת המיזוג שלה לחברת ה-SPAC האמריקאית TWC Tech Holdings והפיכתה לחברה ציבורית לפי שווי של 2.4 מיליארד דולר (ושווי חברה - Enterprise Value - של 1.7 מיליארד דולר).

החברה הגישה לרשות ניירות הערך של ארה"ב (SEC) מסמך רישום ובו פרטים נוספים על תוצאותיה ועל התהליך. כך למשל נכתב כי TWC בחנה "מעל 300 חברות" לפני שבחרה בסלברייט כיעד למיזוג. בין היתר נבדקו חברה מתחום ההלוואות הצרכניות, חברת גיימינג, חברות מתחום הפתרונות למסחר מקוון וחברות תוכנה.

המגעים עם סלברייט החלו בתחילת ינואר והושלמו באפריל. בשלב מסוים במו"מ דובר על Enterprise Value גבוה יותר, של כ-2.1 מיליארד דולר, אך עלה החשש שבשווי כזה יתקשו למשוך משקיעים להשלים את הגיוס הפרטי הנלווה לעסקה (PIPE), והצדדים הפחיתו את השווי ב-20% ל-1.7 מיליארד דולר.

סלברייט, בניהולו של יוסי כרמיל, סיימה את שנת 2020 עם הכנסות של 195 מיליון דולר, צמיחה של 13.4% לעומת 2019, והיא עברה בשנה זו מהפסד לרווח נקי של 5.8 מיליון דולר. מעל חצי מההכנסות הגיעו מיבשת אמריקה, כשליש מאזור אירופה, המזה"ת ואפריקה והיתר מאסיה-פסיפיק.

כ-130 מיליון דולר מההכנסות הגיעו ממנויים, 42.1 מיליון דולר מרישיונות תמידיים וכ-23 מיליון דולר משירותים מקצועיים. התזרים מפעילות שוטפת הגיע ל-66.5 מיליון דולר בשנת 2020. בחברה מעריכים כי היקף השוק אליו היא פונה יגיע ליותר מ-12 מיליארד דולר ב-2023. ב-2021 הצפי הוא להכנסות של 236 מיליון דולר עם רווח נקי של 14 מיליון דולר, וב-2022 - הכנסות של 283 מיליון דולר עם רווח נקי של 30.1 מיליון דולר. סלברייט מעסיקה 765 עובדים (נכון לסוף 2020), מתוכם 454 בישראל.

חברה נוספת מישראל שנמצאת בדרך לוול סטריט היא חברת ה-SPAC שמובילים חמי פרס ואשר לוי, Israel Amplify Program. החברה הגישה במרץ תשקיף לקראת גיוס של 200 מיליון דולר, במטרה לחפש יעד לרכישה בשוק ההייטק הישראלי. בימים האחרונים היא הגישה תשקיף מעודכן, הכולל התייחסות להנחיה החדשה של ה-SEC בנוגע לרישום כתבי האופציות.

חברות SPAC הן חברות ללא פעילות שמגייסות כסף במטרה לרכוש חברות קיימות תוך פרק זמן מוגבל. התופעה שברה שיאים בשנה וחצי האחרונות, וב-SEC החליטו לצנן את השוק בשל חשש שחלק מהחברות המתמזגות ל-SPAC מספקות תחזיות אופטימיות מדי.

Monday.com

פיתחה מערכת הפעלה לניהול תהליכי עבודה ופרויקטים ארגוניים • הוקמה בשנת 2012 על ידי רועי מן וערן זינמן, המשמשים כמנכ"לים משותפים • החברה פועלת מתל אביב ומעסיקה 799 עובדים • תוצאותיה ברבעון הראשון ב-2021: הכנסות של 59 מיליון דולר, הפסד נקי של 39 מיליון דולר