אמזון קרובה מאוד לרכישת אולפני MGM ב־9 מיליארד דולר

עפ"י דיווח ב־CNBC הכרזה על השלמת העסקה צפויה השבוע, אולי אפילו מחר • אם אכן העסקה תצא לפועל, אמזון, בעלת שירות הסטרימינג "אמזון פריים", "תקפוץ" כמה מדרגות למעלה במאבקה בענקיות כגון דיסני ונטפליקס • מעבר לקטלוג הסרטים העשיר, מדובר באולפנים שעדיין מייצרים סרטים שוברי קופות כגון ג'יימס בונד

לוגו אולפני MGM / צילום: יוטיוב
לוגו אולפני MGM / צילום: יוטיוב

אמזון מתקרבת מאוד לסגירת העסקה לרכישת אולפני MGM בכ־9 מיליארד דולר - כך על פי דיווח ב־ cnbc הלילה. על פי הדיווח, שמבוסס על שיחה עם גורם שמעורה בעסקה, הכרזה רשמית צפויה כבר השבוע ואולי אפילו מחר (ג'). העסקה נחוצה לאמזון כדי להתמודד בצורה טובה יותר מול חברות סטרימינג אחרות כגון נטפליקס ודיסני. אלא שאולפני MGM הם הרבה יותר מ"קטלוג של סרטים". אם אכן העסקה תצא לפועל זו תהיה הרכישה הגדולה ביותר של החברה מאז רכישת Whole Foods ב־2017 בעבור 13.7 מיליארד דולר.

על רקע מלחמות הסטרימנג בין החברות הגדולות בתחום - נטפליקס, HBO, דיסני ואחרות - על הגדלת הנתח שלהן בקרב על הצופים, צצו היום (ג') דיווחים על כך שאמזון בוחנת את רכישת אולפני MGM, מאולפנים הוותיקים בהוליוודי.

הניו יורק טיימס, CNN והפיינשל טיימס דיווח בשבועות האחרונים על שיחות שמתקיימות בין אמזון לבין האולפן עם סמל האריה השואג האייקוני ששוויו מוערך כעת בסכום שנע בין 8.5 ל־9 מיליארד דולר. מוקדם יותר היום וול סטריט ג'ורנל דיווח כי העסקה תיסגר ככל הנראה השבוע. אמזון ו-MGM עדיין לא הגיבו רשמית לדיווחים.

מזה כמה שנים שאמזון, כך דווח בעבר, בוחנת להרחיב את חטיבת הבידור על ידי רכישה של אולפן הפקות גדול או נכס בידור אחר שמניב תוכן קולנועי וטלוויזיוני כדי לחזק את שירותי הווידאו והסטרימינג וההפקות "אין-האוס" שלה. בדיווח בבלומברג מ־2018, נכתב כי אמזון ביקשה לרכוש את בתי הקולנוע של "לנדמרק". דיווח אחר ב"דיילי מייל" היה על כך שאמזון מתמודדת על רכישת רשת בתי הקולנוע של AMC.

אך בימינו, כשחברות הסטרימינג נמצאות בשיא, רכישת אולפן הפקות ותיק עם ספרייה עשירה של סרטים שהופקו במשך עשרות שנים, היא כנראה החלטה טובה בהרבה.

על השירות של "פריים וידאו" של אמזון מנויים כ־200 מיליון איש והוא מציג תכניות בהפקה עצמית כמו "הבנים", "ג'ק ריאן", וכן סרטים וסדרות ממגוון אולפנים וארצות. היתרון הגדול של אמזון בקרב מול חברות הסטרימינג האחרות, הוא שהיא כוללת את השירות הזה בחבילה שהחברה מציעה שכוללת גם משלוחי חבילות מהירות והטבות נוספות. מהדוח למשקיעים האחרון של אמזון, עולה כי שעות הסטרימינג של השירות עלו ביותר מ־70% בשנה האחרונה בגלל מגפת הקורונה.