דריו הלת' הישראלית רוכשת חברת תמיכה נפשית מרחוק תמורת 30 מיליון דולר

דריו הלת' רוכשת את WayForward תמורת 30 מיליון דולר, מהם 19 מיליון דולר במניות דריו • הכנסות דריו צמחו ברבעון הראשון ב-73 והסתכמו ב-3.6 מיליון דולר בלבד, ההפסד הנקי עמד על 15 מיליון דולר

ארז רפאל / צילום: דור מלכה
ארז רפאל / צילום: דור מלכה

חברת הבריאות הדיגיטלית דריו הלת' הישראלית אשר נסחרת בנאסד"ק לפי שווי של 226 מיליון דולר, פרסמה היום (ג') את הדוחות הכספיים לרבעון הראשון של 2021, והודיעה על רכישת חברת WayForward בתחום התמיכה הנפשית מרחוק.

דריו רוכשת את WayForward תמורת 30 מיליון דולר, מהם 19 מיליון דולר במניות דריו, 6 מיליון דולר במזומן באופן מיידי, ועוד 5 מיליון דולר במניות בהתאם להצלחה בשנת 2022. החברה הנרכשת היא פלטפורמה המשלבת בין אפליקציות בריאות דיגיטלית לבין טיפול על ידי מאמנים. לחברה כבר ישנם כ-20 לקוחות עסקיים, מקומות עבודה אשר משלמים עבור השימוש בשירות על ידי עובדיהם. מדריו נמסר כי האפליקציה השיגה בניסויים שנערכו בה, הפחתה של 48% בתסמיני חרדה ושל 59% בתסמיני דיכאון. לחברה אתר פיתוח תוכנה בהודו.

לפני כמה חודשים רכשה דריו את חברת אפרייט הישראלית, אשר פיתחה ומשווקת מכשיר לאימון יציבה. דריו פיתחה במקור מכשיר המתחבר לטלפון הסלולרי למדידה של רמות הסוכר בדם, ובהדרגה פיתחה אפליקציה מקיפה לטיפול בחולה הסוכרתי. מנכ"ל החברה, ארז רפאל, הצהיר בראיון קודם לגלובס כי בכוונתו להפוך את דריו לחברה רב תחומית בתחום הבריאות הדיגיטלית והרפואה מרחוק.

רווח גולמי של 1 מיליון דולר

מלבד סוכרת, יציבה ותמיכה נפשית, דריו פיתחה באופן עצמאי גם מוצרים לטיפול בחולי יתר לחץ דם ועבור אנשים שאובחנו כקדם סוכרתיים ומעוניינים למנוע סוכרת. על פי סקר שערכה חברת Mercer, דריו כעת מכסה שישה מתוך שבעה תחומים שבהם מעסיקים שואפים לספק לעובדיהם טיפול. לדריו 81.1 מיליון דולר נכון לסוף הרבעון הראשון.

שווי השוק של דריו מעיד כי המשקיעים מייחסים ערך לתוכניות ההתפתחות שלה ולרכישות שלה, מעבר לערך המיוחס להכנסותיה בפועל, אשר הגיעו ברבעון הראשון של השנה ל-3.6 מיליון דולר בלבד. זוהי צמיחה של 73% לעומת הרבעון הקודם ו-116% לעומת הרבעון המקביל. לו היו דוחות החברה הנרכשת אפרייט, שגם היא נרכשה בעיקר תמורת מניות, ממוזגים מ-1 בינואר (ולא ב-2 בפברואר כפי שקרה בפועל), היו ההכנסות הרבעוניות עומדות על 4.7 מיליון דולר.

הרווח הגולמי של החברה עמד על 1 מיליון דולר, 30.1% מההכנסות. ההפסד התפעולי עמד על 14.3 מיליון דולר, לעומת 10.1 מיליון ברבעון המקביל ב-2020. ההפסד הנקי עמד על 15 מיליון דולר, לעומת 9.9 מיליון דולר ברבעון המקביל.

"תוספות סינרגיות מצוינות ליסודות הטכנולוגיים"

"אנו נרגשים להצטרף לדריו. אנו מאמינים ששילוב הפלטפורמה שלנו בפתרונות רחבי ההיקף של דריו למחלות כרוניות יאפשרו לנו לספק מוצר מוביל בתעשייה עם תוצאות קליניות וחווית שימוש טובה ויעילה למשתמשים. הניסיון של הצוות ותשתית המכירות והשיווק הקיימת בדריו יסייעו בהאצת המכירות, הפחתת עלות רכישת הלקוחות ומקסום ערך הפלטפורמה שלנו", אמר ריטביק סינג, מנכ"ל ומייסד שותף של wayForward. "חשוב מכך, הפלטפורמה המשולבת תועיל למטופלים שייהנו מהאפשרות לנצל פתרון משולב ואפקטיבי למחלות כרוניות רבות בחוויה דיגיטלית מעשירה, נוחה ויעילה".

"דריו הלת' היא פלטפורמה מודולרית דינמית המונעת באמצעות בינה מלאכותית המאפשרת הוספה מהירה של פתרונות לארכיטקטורת המוצר הפתוחה שלנו. בשנה שעברה הצהרנו בעקביות על רצוננו לספק את חבילת הפתרונות הטובים והמקיפים מסוגם למספר רב של מחלות כרוניות בפלטפורמה אחת, לרבות טיפול רגשי נפשי בקדימות עליונה. אנו נרגשים להגיע ליעד המוצהר הזה. אנו מאמינים שהמוצר של wayForward והנהלתה יהוו תוספות סינרגיות מצוינות ליסודות הטכנולוגיים שלנו," אמר ארז רפאל, מנכ"ל דריו.

ריק אנדרסון, נשיא ומנכ"ל דריו צפון אמריקה, אמר כי "אתגרים רגשיים ונפשיים שכיחים בטיפול במחלות כרוניות ולכן, הוספת wayFoward לפלטפורמה המודולרית של דריו מאפשרת לנו לספק לחברינו ולקוחותינו פתרון שלם הנשען על מנוע ה-AI שלנו המעניק למשתמשים התאמה אישית דינמית במהלך המסע שלהם לבריאות טובה. שיתוף הפעולה שלנו עם wayForward ליצירת הזדמנויות חדשות ביחד עם שילוב בסיס הלקוחות הקיים שלהם מבהיר כי הם שותף טבעי עבורנו והרכישה מרחיבה עבור שתי החברות את ההזדמנויות לצירוף לקוחות נוספים ומאפשרת לכל חברה לשרת משתמשים אצל לקוחות החברה השנייה. אנו מצפים למנף את הצוות המסחרי ואת המומחים הקליניים של wayForward כדי להאיץ את פתרונות הבריאות ההתנהגותיים המשולבים והעצמאיים של שתי החברות".