כתבי אישום ראשונים נגד יהודים שפעלו ממניע גזעני בבת ים

הפרקליטות הגישה עד כה עשרות כתבי אישום, מרביתם נגד אזרחים ערבים, בגין ביצוע עבירות במהלך גל ההתפרעויות ברחבי הארץ • שלושה אזרחים יהודים נאשמים בגין עבירות שהתרחשו בבת ים בשבוע שעבר • אחד הנאשמים צעק לעבר השוטרים: "אנחנו הולכים לזיין את הערבים"

הלינץ' על הנהג בבת ים / צילום: ראובן קסטרו, וואלה! NEWS
הלינץ' על הנהג בבת ים / צילום: ראובן קסטרו, וואלה! NEWS

היום (ג') הוגשו כתבי אישום ראשונים נגד יהודים בגין ביצוע עבירות על רקע גזעני כלפי ערבים בגל ההתפרעויות ברחבי הארץ. כתבי האישום הוגשו על ידי פרקליטות מחוז תל אביב לבית משפט השלום בעיר נגד שלושה נאשמים בגין אירועים שהתרחשו בבת ים בשבוע שעבר.

עד כה הגישה הפרקליטות כ-70 כתבי אישום, מרביתם נגד אזרחים ערבים, בגין התפרעויות ואלימות כלפי שוטרים, וחלק בגין אלימות כלפי יהודים ממניע גזעני.

משה שוואטלו, בן 28 מבני ברק, הואשם בעבירה של היזק בזדון מתוך מניע גזעני ובהתפרעות. לפי כתב האישום, ביום 12.5.21 בשעות הערב, הגיע ביחד עם עשרות אנשים אל בת ים, במטרה לפגוע בבתי עסק השייכים לאזרחים ערבים. שוואטלו הגיע מצויד בפטיש, גז פלפל, כפפות וכובע גרב. במהלך האירועים החלו חלק מהאנשים ליידות אבנים אל עבר חלונות הזכוכית של gafra, עסק למכירת נרגילות בבעלות אזרח ערבי. שוואטלו, יחד עם אחרים, ניפץ את חלונות בית העסק בעזרת הפטיש.

"הולכים לזיין את הערבים, הולכים לדוג ערבים"

בנוסף, יוסף נגיאל בן ה-27 מלוד וקטין בן 17 הואשמו היום בקשירת קשר לעבירה של תקיפה הגורמת חבלה של ממש ממניע גזעני. לפי כתב האישום, ביום 13.5.21 סמוך לשעה 19:00, נגיאל והקטין הלכו ברחוב בבת ים בשעות הערב, כשהקטין נושא עימו רובה דייג ובתוכו חץ. באותו הזמן התרחשו התפרעויות והפרות סדר בבת ים. כאשר התקרבו אל נגיאל והקטין שוטרים, השליך הקטין את רובה הדייג על המדרכה והשניים המשיכו בדרכם. כאשר ניגשו השוטרים אליהם, החל נגיאל לצעוק לעבר השוטרים: "אנחנו הולכים לזיין את הערבים, הולכים לדוג ערבים".

במקביל הוגשה בקשה למעצרם עד תום ההליכים של נגיאל ושוואטלו ובקשה לתנאים מגבילים בנוגע לקטין.

תגובת עו"ד משה סוחמי, המייצג את שוואטלו: "כתב האישום הוא המשכו של הטיפול הכושל של המשטרה בהפרות הסדר, טיפול שהחל במעצרם של אלה שיצאו לרחובות בשל אוזלת ידה של המשטרה במניעת ההתפרעויות של בני המיעוטים".

עו"ד ירוסלב מץ המייצג את יוסף נגיאל מטעם הסניגוריה הציבורית מסר: "מדובר באב צעיר לילד עם צרכים מיוחדים. הצעיר שיתף פעולה עם החוקרים והכחיש כל כוונה לפגוע באנשים על רקע לאומני. לטענתו כל פשעו שהלך לדוג למחרת המהומות שהיו בבת ים. אנו נמצאים בראשיתו של ההליך המשפטי ולאחר שנקבל את חומרי החקירה נוכל להגיב לאישומים".

*** חזקת החפות: שוואטלו, נגיאל והקטין לא הורשעו, ועומדת להם חזקת החפות.