עוד 850 מיליון דולר: ביל גייטס ממשיך להעביר כספים למלינדה

ביל גייטס העביר למלינדה קודם לכן מניות בשווי 2.4 מיליארד דולר, והלילה הוא העביר לה 2.25 מיליון מניות בשווי יותר מ-850 מיליון דולר • בימים האחרונים נחשף כי גייטס התפטר מהדירקטוריון של מיקרוסופט בזמן שהדירקטוריון ערך בדיקה לגבי יחסים שקיים עם עובדת לפני כעשרים שנה

ביל גייטס/צילום:shutterstock
ביל גייטס/צילום:shutterstock

ביל גייטס העביר למלינדה פרנץ' גייטס יותר מ־850 מיליון דולר במניות של חברת ג'ון דיר (Deere & Co). העברה זו, עליה נודעה במהלך הלילה, מביאה האת הערך הכולל של הכספים שהועברו למלינדה גייטס ליותר מ־3 מיליארד דולר מאז שבני הזוג הגישו בקשה לגירושים בתחילת החודש.

2.25 מיליון המניות, כ־7% מאחזקותיו של גייטס בחברה הועברו ביום חמישי ודיווחו בערב יום שישי על ידי זרוע ההשקעות הפרטית של גייטס, קסקייד השקעות. במסמכי הגשה נאמר כי גייטס לא קיבל תמורה בגין המניות. לאחר ההעברה, גייטס וקסקייד מחזיקים בכמעט 29.3 מיליון מניות, או 9.3% מהחברה.

מוקדם יותר החודש הועברו למלינדה פרנץ' גייטס מניות בקוקה קולה, חברת מסילת הברזל של קנדה, אוטוניישן וחברות נוספות בשווי מוערך של כ־2.4 מיליארד דולר.

בימים האחרונים נחשף כי גייטס, מייסד שותף של חברת מיקרוסופט, התפטר מהדירקטוריון באביב האחרון בזמן שהדירקטוריון של החברה ערך בדיקה לגבי יחסים רומנטיים הקודמים שקיים עם עובדת מיקרוסופט לפני כעשרים שנה.

דובר מטעם גייטס מסר ביום שני כי הוא אכן "ניהל רומן בעבודה לפני כמעט 20 שנה. רומן שהסתיים במהרה". לדבריו, "ההחלטה של ​​ביל לעזוב את הדירקטוריון של מיקרוסופט לא הייתה קשורה בשום פנים ואופן לעניין זה. הוא הביע עניין להשקיע יותר זמן בפילנתרופיה שלו כבר מספר שנים קודם לכן."

הוול סטריט ג'ורנל, שציטט מקורות אנונימיים, כתב ביום ראשון כי חברי דירקטוריון במיקרוסופט קיבלו החלטה אשתקד, כי אין זה ראוי שגייטס ימשיך לשבת במועצת המנהלים של החברה, בזמן שהם חוקרים את יחסיו הרומנטיים עם העובדת. לדברי העיתון, הבדיקה החלה לאחר שעובדת מיקרוסופט כתבה מכתב לחברה ובו סיפרה כי היא ניהלה רומן עם גייטס.

נכון לעכשיו, על פי מגזין פורבס, גייטס הוא האיש הרביעי בעושרו בעולם עם שווי של 130.5 מיליארד דולר. הוא עדיין מייעץ למנכ"ל מיקרוסופט סאטיה נדאלה.