עובדי גוגל קוראים לחברה לסיים חוזים עסקיים התומכים בהפרת זכויות אדם פלסטיניים

מכתב של 250 יהודים ובעלי ברית נשלח אל מנכ"ל גוגל, סונדר פיצ'אי, בקריאה לתמוך בצד הפלסטיני על רקע המצב הביטחוני הקשה • "כל דיכוי חופש הביטוי שקורה בחברה מהווה סכנה - לא רק לגוגלרים אלא לכל האנשים ברחבי העולם", נכתב בהודעה

סונדאר פיצ'אי,./ Stephen Lam , צילום: רויטרס
סונדאר פיצ'אי,./ Stephen Lam , צילום: רויטרס

קבוצה של כ-250 עובדי גוגל יהודים ובעלי ברית, קוראת לגוגל להגביר את התמיכה בפלסטינים על רקע המצב הביטחוני הקשה בימים האחרונים. במכתב פנימי שפורסם באתר The Verge, עובדי גוגל מבקשים מהמנכ"ל החברה, סונדאר פיצ'אי, לנקוט כמה צעדים שיבהירו את העמדה של החברה בנושא.

"אנחנו קואליציה של יהודים ובעלי ברית גוגלרים המודאגים מהשיח סביב המצב הפוליטי והגזעי בישראל ובפלסטין", נכתב במכתב. "אנו כיהודים לא תומכים בדעות של אלו שכתבו לך (לסונדר פיצ'אי, נ.ט) המבקשים להביע תמיכה בפעולות פרו ישראליות ופרו ציוניות באופן בלעדי". עוד נכתב כי "גוגל היא מנוע החיפוש הגדול בעולם וכל דיכוי חופש הביטוי שקורה בחברה מהווה סכנה - לא רק לגוגלרים אלא לכל האנשים ברחבי העולם".

הגוגלרים מתנגדים לקונפלציה שיש בין ישראל לעם היהודי, ועומדים על כך שאנטי ציונות אינה אנטישמיות - ולמעשה מבקשת מגוגל לנקוט כמה פעולות: ראשית, הקשבה לעם הפלסטיני. "הפלסטינים מושפעים באופן גורף מהאלימות הצבאית המתרחשת באזור. אנא הקשב לבקשות המגיעות מאנשי החברה הפלסטיניים ושים לב לקולם", נכתב בהודעה.

שנית, הם קוראים לגוגל להקצות מימון לארגוני זכויות אדם פלסטיניים ולהבטיח שכל תמיכה במאמצים ההומניטריים הישראליים תהיה שווה לתמיכה בזכויות האדם הפלסטיניים. שלישית - להכיר בכאב העם הפלסטיני בהצהרה ברורה מטעם החברה. רביעית, החברה מתבקשת להגן על חופש הביטוי ולדחות כל השוואה בין אנטישמיות לאנטי ציוניות.

הצעד המשמעותי הוא הצעד החמישי: "אנחנו מבקשים לבחון את כל החוזים העסקיים והתרומות התאגידיות של אלפבית, ולסיים חוזים עם מוסדות שתומכים בהפרת זכויות הפלסטינים מצד ישראל, כמו צבא ההגנה לישראל".