מרחיבה את היריעה: עלבד רוכשת יצרנית מגבונים לחים מספרד בכ-160 מיליון שקל

60% מהתמורה ברכישת אופטימל קייר (Optimal Care) תשולם במזומן במועד השלמתה, והיתרה (40%) בערבות בנקאית • אופטימל קייר פועלת באזור מדריד במתקנים המושכרים מחברה הקשורה לבעלי המניות שלה, והמנכ"ל שלה צפוי להישאר בתפקידו גם אחרי השלמת הרכישה

מפעל ייצור חברת על בד / צילום: איל יצהר
מפעל ייצור חברת על בד / צילום: איל יצהר

קדחת הביקושים למוצרי היגיינה ובפרט מגבונים לחים שנרשמה בעקבות וירוס הקורונה, סייעה ליצרניות הבדים הלא ארוגים ליהנות משיפור דרמטי ברווחיהן, ואף דחפה אותן לנקוט מהלכים להמשך הרחבת כושר הייצור שלהן. חברת עלבד  היא אחת מהן.

בהתאם, עלבד חתמה כעת על הסכם לרכישה בהיקף של יותר מ-40 מיליון אירו (כ-160 מיליון שקל), של יצרנית ומשווקת מגבונים לחים ספרדית בשם אופטימל קייר (Optimal Care).

החברה הנרכשת, לפי עלבד, נוסדה בשנת 2003 ו"מייצרת ומשווקת מגבונים לחים בעיקר עבור מותגים (Brands) ומותגים פרטיים (Private Labels) של רשתות באירופה".

סכום הרכישה, מסבירים בעלבד, "מתבסס על מו"מ שהחל עוד לפני עידן הקורונה ומשקף את השווי הריאלי אליו הגיעו הצדדים", וזאת כשבמסגרת ההסכם נקבע כי 60% מהתמורה בעסקה, שתשולם במועד השלמתה, תתבצע במזומן, והיתרה (40%) בערבות בנקאית שמועדי פירעונותיה יהיו שנתיים וארבע שנים לאחר סגירת העסקה.

אופטימל קייר פועלת באזור מדריד במתקנים המושכרים מחברה הקשורה לבעלי המניות שלה, והמנכ"ל שלה, שהוא אחד משני בעלי המניות, צפוי להישאר בתפקידו גם אחרי השלמת הרכישה.

"רכישה סינרגטית שתשפיע במחצית השנה השנייה"

בעלבד מעריכים, כי "לרכישה צפויה השפעה חיובית על תוצאותה חברה במחצית השנייה של 2021", ומוסיפים לגבי הרכישה, כי היא "סינרגטית לפעילות החברה בתחום ייצור המגבונים והיא נעשית בהתאם לאסטרטגיה הכוללת של החברה להתרחב באמצעות ביצוע רכישות והגדלת נפח פעילותה בתחומי הליבה".

עוד לפי עלבד, הרכישה תאפשר לה, בין היתר, להגדיל את המכירות בשווקים שונים במערב אירופה, להתייעל ברכש חומרי גלם ולוגיסטיקה ולהגדיל את השוק לבדים לא ארוגים שהיא מייצרת.

לפי הנתונים שמציגה עלבד, הכנסותיה השנתיות של החברה הנרכשת בשנה שעברה הצטברו ל-72 מיליון אירו (כ-285 מיליון שקל) והגיעו ל-16 מיליון אירו (כ-65 מיליון שקל) בסיכום הרבעון הראשון של השנה הנוכחית. מחזור ההכנסות השנתי של עלבד בשנה שעברה התקרב ל-1.6 מיליארד שקל.

רווחיה של אופטימל קייר לפני מסים והפחתות ( EBITDA ) הגיעו בשנה שעברה ליותר מ-10 מיליון אירו (כ-40 מיליון שקל) וברבעון הראשון השנה עמדו על כ-2 מיליון אירו (כ-8 מיליון שקל).

זינוק של 300% ברווח התפעולי ב-2020

בזכות הביקושים האדירים שנרשמו בעקבות התפשטות הקורונה למגבונים ומוצרי היגיינה ומדיקל נוספים שמייצרות חברות הבדים הלא ארוגים, או מספקות עבורם חומרי גלם, הן סיכמו את השנה שעברה במגמה חיובית במיוחד.

עלבד, שבשליטת מושב משואות יצחק, עוסקת בייצור ושיווק מגבונים לחים ומוצרי היגיינה נשית, ובסיכומה של 2020 הציגה זינוק בפעילות המגבונים הלחים שלה, משורת המכירות ועד השורה התפעולית, בעיקר בהשפעת הקורונה.

עלבד הציגה בסיכומה של 2020 שיפור של 19% בהכנסותיה, שכאמור התקרבו ל-1.6 מיליארד שקל, ואחרי זינוק של 300% ברווח התפעולי, שהגיע ל-174 מיליון שקל, הציגה רווח נקי שנתי של 101 מיליון שקל, אחרי שאת השנתיים הקודמות (2018-2019) סיכמה בהפסד מצרפי כבד של יותר מ-100 מיליון שקל.

עלבד הסבירה בדוחותיה, כי התפשטות הקורונה בעולם "השפיעה על גידול בביקוש למוצרי הקבוצה, וזאת כחלק מתופעת האגירה של צרכנים ומעלייה משמעותית בביקוש למוצרי חיטוי וניקיון בעולם כולו.

"הגידול בביקוש גרר מחסור ועליית מחירים בשוק הבדים המשמשים כחומר גלם עיקרי בייצור מגבונים", הוסיפה, "ולפיכך הקבוצה נתקלה בקשיים לספק את כלל הגידול בביקוש".