הגיימסטופ הבאה? מניית AMC זינקה במאות אחוזים מתחילת השנה בתמיכת WallStreetBets ו־רדיט

המניה של רשת בתי הקולנוע הוותיקה זינקה ב־50% רק בשבועיים האחרונים • יועצי השקעות בוול סטריט חוששים מנפילה גדולה ומייעצים למשקיעים למכור בשל חוב גדול שהjcrv סוחבת ואי־ודאות לגבי חזרת הצופים לבתי הקולנוע • "יותר מדי משקיעים לוזרים פחדנים מוכרים את AMC בפרוטות. אידיוטים!" – נכתב בפורום WallStreetBets השבוע

בית קולנוע של AMC / צילום: Shutterstock
בית קולנוע של AMC / צילום: Shutterstock

מניות רשת בתי הקולנוע  AMC  נמצאות בסחרור כלפי מעלה כבר בפעם השנייה ברציפות, לאחר הראלי בחודשי החורף. המניה זינקה במאות אחוזים בתחילת השנה ו־ב50% רק בשבועיים האחרונים. מלבד סיבות אובייקטיביות כמו הציפייה לחזרת הצופים לבתי הקולנוע עם התקדמות מבצע החיסונים בארה"ב, יש לזינוק במחיר המניה קשר ישיר לשמות המוכרים שהכרנו מפרשת גיימסטופ בתחילת השנה. AMC הפכה למניית מם שמחירה מזנק בעקבות המלצות ברשת שעוברות ממסך למסך.

שבועיים האחרונים עלו מניות AMC ב־50% והגיעו למחיר של 14 דולר למניה. בתחשב בכך שהן התחילו את השנה במחיר 2 דולר, מדובר בזינוק מרשים של 563% ב־2021. על פי אנליסטים של השוק, מה שמקפיץ את מחיר המניה לשמיים, בין היתר, הוא ההערכה שעם החזרה לשגרה אחרי שנת הקורונה, כרטיסים לבתי הקולנוע יחזרו להימכר בקצב עולה. תוסיפו לכך את הנתון שיצא השבוע מהבית הלבן לפיו כבר 60% מהאמריקאים שיכולים להתחסנן, קיבלו לפחות חיסון אחד, וכן את הודעת המרכז למניעת מגפות (CDC) כי אנשים מחוסנים יכולים להסתובב ללא מסכות - גם בבתי קולנוע - ותקבלו מתכון לא רע לזינוק של המניה. 

אלא שמלבד הסיבות האובייקטיביות, יש גם את הפורומים האינטרנטיים שמשפיעים על הנסיקה במחיר מניית AMC, שם כפי שראינו היטב השנה, החוקים ששולטים הם לא בהכרח רציונאליים ול"תופעת העדר", הומור, ממים, הערכות "מהירות", והצעות לקניות־מכירות מהירות, שולטות בכיפה.

כמו בשידור חוזר של הראלי של גיימסטופ, סוחרים יומיים דוחקים זה בזה לרכוש את מניות רשת בתי הקולנוע. בפורום WallStreetBets ברדיט, שיש לו 10 מיליון עוקבים, המגיבים משוכנעים ש־AMC תמשיך לטפס. אחד המשתתפים בפורום כתב ביום שלישי שמניות AMC נראות "עסיסיות" במיוחד וקבע שהמניה תוכל לטפס מעבר לשיא שקבעה מוקדם יותר השנה כשהגיעה למחיר של 20 דולר למניה. משתתף אחר בשם "mo_gunz87", כתב "יותר מדי משקיעים לוזרים פחדנים (paperhands losers) מוכרים את AMC בפרוטות. אידיוטים!"

באופן לא מפתיע ההתלהבות המתמשכת מהמניה גורמת לחשש בוול סטריט "המעונבת". על פי דיווח ב-CBS, כמה יועצי השקעות מייעצים למשקיעים להיזהר מרכישת מניות AMC ואף למכור אותם לפני "שהסרט הזה ייגמר רע".

מוקדם יותר החודש דיווחה רשת בתי הקולנוע על הפסד של כמעט 575 מיליון דולר ברבעון הראשון של 2021. מכירותיה גם היו נמוכות יותר מאשר ברבעון הרביעי של 2020. בסך-הכול, אנליסטים מעריכים כי AMC צפויה שנה להפסיד 1.5 מיליארד דולר, והם לא צופים שהחברה תחזור להיות רווחית לפחות עד 2024.

החשש המרכזי שלהם מלבד אי־הוודאות בנוגע לחזרתם של הצופים לבתי הקולנוע הוא חוב גדול בסך 5.6 מיליארד דולר שהחברה סוחבת - פי שניים יותר מהחוב שלה לפני חמש שנים. בשנת הקורונה נוספו לגירעון שלAMC 900 מיליון דולר.

כך או כך נראה שמנכ"ל AMC, אדם ארון, דוחה את החששות. בשיחה עם אנליסטים, עליה דווח בתקשורת האמריקאית, לאחר פרסום הדוח האחרון, הוא אמר שלרשת יש כמעט מיליארד דולר במזומנים נכון לסוף מרץ. לדבריו, כסף זה "יסייע לצלוח בהצלחה את 2021 ו־2022 לפחות". ארון גם הביע סיפוק רב מההתלהבות ברשתות החברתיות.

"לכו לטוויטר, רדיט, יוטיוב, תקראו מה אנשים כותבים", הוא אמר בשיחה, "הם מתים על AMC. ואלה לא רק אנשים שהולכים להיות משקיעים ב־AMC. הם הולכים להיות לקוחות שבאים לבתי הקולנוע ונהנים לצפות בסרטים כקוני כרטיסים".