פינטרסט מבטיחה להוסיף עוד נשים בדרג ניהולי וכן עובדים לא-לבנים לחברה

הצעד מגיע לאחר הסדר בנושא אפליה מגדרית; 'אני מנסה להוביל טון טוב יותר בעצמי', אומר המנכ"ל

חזית משרדי פינטרסט בסן פרנסיסקו / צילום: Shutterstock, Sundry Photography
חזית משרדי פינטרסט בסן פרנסיסקו / צילום: Shutterstock, Sundry Photography

פינטרסט (Pinterest) הציבה יעדים חדשים לגבי הגדלת מספר הנשים בעמדות הנהגה ושיפור הגיוון הגזעי והאתני בכוח העבודה, צעד שמגיע לאחר שבשנה שעברה הוטחו בחברה תלונות על אפליה.

בן סילברמן, מייסד שותף ומנכ"ל פינטרסט, אמר לוול סטריט ג'ורנל שהוא נושא באחריות לחוויות של העובדים במקום העבודה וכי קשה היה ללמוד כיצד עובדים מסוימים אמרו שסבלו מאפליה.

"מה שיכול לצאת מזה זה ללמוד מה אנחנו צריכים לשפר ולשנות", אמר סילברמן בריאיון הראשון מאז שהחברה הסכימה לשלם 22.5 מיליון דולר על מנת ליישב תביעה בנושא הטיה מגדרית. "אני מנסה באופן אישי לקבוע את הטון המשופר הזה".

בן סילברמן, מייסד שותף ומנכ"ל פינטרסט / צילום: Associated Press, Richard Drew
 בן סילברמן, מייסד שותף ומנכ"ל פינטרסט / צילום: Associated Press, Richard Drew

פינטרסט, שהפלטפורמה שלה לגילוי ויזואלי אמורה לספק למשתמשים השראה לפרויקטים יצירתיים, הודיעה ביום שלישי שעד שנת 2025 היא רוצה להרחיב את מספר האנשים שהיא מעסיקה השייכים למיעוטים אתניים וגזעיים מ-12% ל-20%. החברה, שמונה כ-2,700 עובדים, הודיעה גם שהיא רוצה גם להגדיל את שיעור הנשים בעמדות הנהגה מ-30% ל-36%.

החברה אמרה גם שהגיעה ל"שוויון שכר" בכל כוח העבודה שלה בארה"ב בנוגע לגזע ומגדר, והיא עשתה במחצית השנייה של השנה שעברה שינויים במבנה השכר של העובדים בסדר גודל כולל של מיליון דולר. בחברה הבטיחו להגביר את השקיפות לגבי שכר לעובדים וקידומים.

"אנו צריכים באמת להשקיע ולהמשיך להשקיע בבניית תרבות בה אנשים מכל הרקעים מרגישים רצויים", אמר סילברמן.

באוגוסט תבעה את פינטרסט מנהלת בכירה לשעבר, פרנסואז ברוגר. היא האשימה את מנהלי החברה הגברים בשמירה על תרבות של סודיות שהותירה אותה מחוץ לישיבות ולמעגל קבלת ההחלטות. ברוגר, מנהלת בכירה לשעבר בחברה Square ואלפאבית, חברת האם של גוגל, הועסקה ב-2018 ואמרה שפוטרה באפריל 2020.

בנפרד מזה, פינטרסט הואשמה באופן ציבורי בהטיה מגדרית ואפליה גזעית על ידי שתי עובדות לשעבר. ביוני, איפאומה אוזומה ואריקה שימיזו בנקס, שהן שחורות, אמרו שקיבלו פחות מעובדים גברים ושהיו קורבן לנקמה לאחר שהתלוננו על כך.

הביקורת הובילה לגל תמיכה, כשעובדי פינטרסט תמכו בטענות העובדות בערוצי סלאק (Slack) של החברה ודרשו שיפורים.

פינטרסט שכרה בשנה שעברה משרד עורכי דין על מנת לבצע בדיקה עצמאית של התרבות הארגונית שלה. בדצמבר הבטיחה החברה לעשות שינויים, כולל הכשרות בנושא הטיה לא מודעת והקמת צוות המוקדש לחקר חששות במקום העבודה. כחלק מההסכם עם ברוגר, הבטיחה פינטרסט לשלם 2.5 מיליון דולר על מנת לעזור לקדם נשים וקהילות שסובלות מתת ייצוג בתעשיית הטכנולוגיה.

החברה גם מינתה מנהל חדש בנושא כוללנות וגיוון, טיי מקריי, והוסיפה שלושה אנשים לא לבנים לדירקטוריון, שתיים מתוכן נשים.

פינטרסט, שמושבה בסן פרנסיסקו, צמחה בשנה שעברה כשמגפת הקורונה שלחה אנשים לפלטפורמה שלה לרעיונות לעיצוב הבית. החברה אמרה שהכנסותיה גדלו ב-78% ברבעון הראשון והגיעו ל-486 מיליון דולר לעומת שנה קודם לכן, בזמן שכמות המשתמשים הפעילים בחודש גדלה ב-30% ל-478 מיליון.

ניהול יחסי עובדים היה מאתגר לחברות בשנה האחרונה בגלל אירועים כולל המגפה, הפגנות נגד אלימות משטרתית והבחירות לנשיאות בארה"ב. כשחברת ניהול הפרויקטים ותוכנות התקשורת Basecamp הודיעה לאחרונה שתגביל שיח פוליטי במקום העבודה, נתקלה בהתנגדות עזה של העובדים, יועצים במקום העבודה ופוליטיקאים בטוויטר ולינקדאין.

גם חברות אחרות, כמו גוגל, פייסבוק ובורסת הקריפטו קוינבייס (Coinbase) עשו צעדים לכיוון הגבלת השיח הפוליטי בפלטפורמות הקשורות לעבודה.

סילברמן אמר שפינטרסט לא מגבילה את מה שמותר לעובדים לומר לגבי פוליטיקה או נושאים רגישים אחרים, כל עוד הם נוהגים זה בזה בכבוד.

ובכל זאת, המייסד השותף של החברה הודה שעד לאחרונה היא לא התמקדה מספיק בגיוון וכוללנות בין שורותיה. במקום זה, בעיקר לקחה צעדים להפיכת הפלטפורמה יותר מושכת למשתמשים, למשל על ידי הוספת האפשרות לסינון תוצאות חיפוש לפי מאפיינים כמו גוון עור.

"אני רוצה מקום בו יהיו לנו פרספקטיבות שונות", אמר סילברמן. "זה לא רק הולך להיות הדבר הנכון לעשות, אני חושב שזה יחזק את העסקים שלנו".