עובדי חברת החשמל: "לא נתקן קווים בעזה עד להחזרת גולדין, שאול ומנגיסטו"

ועד עובדי חברת החשמל הודיע כי החלטתו באה "כאות הזדהות ותמיכה במאבק להשבת הבנים" • לפני מספר ימים הודיעה חברת החשמל על נפילה של חמישה קווי מתח שמזינים את רצועת עזה • בהנהלת חברת החשמל לא התייחסו ישירות להודעת הוועד ומסרו כי "אנו כפופים להוראות החוק"

מיקו צרפתי, יו"ר ועד עובדי חברת החשמל / צילום: איל יצהר, גלובס
מיקו צרפתי, יו"ר ועד עובדי חברת החשמל / צילום: איל יצהר, גלובס

ועד עובדי חבת החשמל, בהובלת מיקו צרפתי, הודיע הבוקר (ה') כי אין בכוונת העובדים לתקן קווי מתח לעזה שנפגעו כחלק מסבב הלחימה בדרום. "כאות הזדהות ותמיכה במאבק להשבת הבנים, אין בכוונתנו לתקן ולהחזיר את קווי החשמל לעזה אשר נפגעו בעקבות ירי של החמאס, וזאת עד אשר יוחזרו הדר גולדין, אורון שאול ואברה מנגיסטו לישראל", נמסר בהודעה שפרסם ועד העובדים.

בשיחה שקיים גלובס עם צרפתי הוא הסביר כי נכון לשלב זה מדובר בצעד הצהרתי, כיוון שנכון לעכשיו הנהלת חברת החשמל טרם הורתה לעובדיה לתקן את הפגיעה שנוצרה במספר קווי מתח במהלך מבצע שומר החומות.

"כרגע זה צעד הצהרתי, כי אי-אפשר לגשת לשם בשל הלחימה. אבל ברגע שתהיה רגיעה, ואם תינתן הוראה מההנהלה לגשת ולתקן את הקוויים, אנחנו נבקש כארגון עובדים שלא לחבר אותם עד להשבת הבנים", מסר צרפתי.

עוד הוא מסר כי הוועד נמצא בקשר עם המשפחות, וציין בעיקר את הקשר למשפחת גולדין.

יצוין כי לפני מספר ימים נמסר על-ידי חברת החשמל כי אכן נגרם נזק משמעותי בקווי מתח לעזה. "חמישה קווי מתח גבוה המזינים את רצועת עזה נפגעו עקב הירי הפלסטיני לעבר ישראל. אי לכך הופסקה האספקה באמצעותם (5 מתוך 10). בשלב הזה הקווים לא יתוקנו מאחר שאין גישה לאזור".

לאור הודעת הוועד נמסר מהנהלת חברת החשמל כי "חברת החשמל היא חברה ממשלתית שכפופה להוראות החוק ומאמינה בכך שחשמל הוא מוצר חיוני מחוץ לסכסוך. חברת החשמל מייחלת להחזרת הבנים הביתה".