אחרי שהביע צער על שהטיל לא פגע בערבים: ערוץ 20 נפרד מהפרשן קובי פינקלר

פינקלר תיאר אמש בערוץ 20 את מקום נפילתם של הטילים, סיפר לצופים כי טיל אחד נפל ביישוב ערבי, ואמר: "לצערנו הרב, הטיל לא הביא להמוני הרוגים שם" • בהמשך טען כי התבלבל והשתמש במילה "לצערנו" במקום במילה "לשמחתנו" - אך הסתבר שזו לא הייתה הפעם היחידה • ערוץ 20: "מתנערים לחלוטין מהדברים הקשים שאמר"

קובי פינקלר / צילום: ויקיפדיה
קובי פינקלר / צילום: ויקיפדיה

התבטאויות חריגות של הפרשן הצבאי קובי פינקלר, שהביע אתמול בשידור בערוץ 20 צער על כך שנפילת טיל בשפרעם לא הביאה למותם של אזרחים ערבים, הייתה אמירה אחת יותר מדי להנהלת ערוץ 20, שהודיעה הבוקר (ה') כי היא תסיים באופן מיידי את כל ההתקשרויות עימו.

פינקלר אינו עובד של ערוץ 20, כך שהפסקת ההתקשרות איננה הליך של פיטורים, אך מהערוץ נמסר כי הנהלת הערוץ רואה בחומרה רבה את הדברים הקשים שאמר, ולאחר שהתברר כי הדברים נאמרו יותר מפעם אחת, הוחלט לסיים באופן מיידי את ההתקשרות עימו ולזמן את המעורבים בשידור לבירור והסקת מסקנות.

פינקלר תיאר אמש (ד') במהלך משדר בערוץ 20 את מקום נפילתם של מספר טילים, סיפר לצופים כי טיל אחד נפל ביישוב ערבי גדול, ואמר: "לצערנו הרב, הטיל לא הביא להמוני הרוגים שם".

איש התקשורת שמעון ריקלין, שריאיין את פינקלר, לא נעצר להבהיר את האמירה הבעייתית עם הפרשן והמשיך לשאול אותו על הפסקת האש הצפויה, אך האמירה הקשה הופצה תוך דקות ברשת הטוויטר וזכתה לתגובות מזועזעות. לאחר מכן, ריקלין כתב בטוויטר התנצלות וטען שלא שמע את ההערה "בגלל הדיבורים באולפן".

פינקלר מצדו טען כי כתוצאה מעייפות הוא התבלבל והשתמש במילה "לצערנו" במקום במילה "לשמחתנו".

אמש עוד גיבה ערוץ 20 את הפרשן. "פינקלר הבהיר גם בעל-פה וגם בכתב כי טעה בלשונו ולא התכוון חלילה לדברים החמורים שנאמרו", נמסר מהערוץ, והובהר כי "הערוץ קיבל את ההבהרה. צר לנו על הניסיון לנצל טעות אנוש של פרשן מוערך ומנוסה כדי להתנגח בערוץ".

אלא שכידוע הרשת זוכרת הכול, וצייצנים זריזים העלו קטע נוסף משידור בו פינקלר אומר שחבל שלא היו נפגעים בנפילת הטיל שנפל ליד יישוב ערבי גדול. זה כנראה לא הותיר ברירה להנהלת ערוץ 20, שהודיעה הבוקר כי היא "רואה בחומרה רבה ומתנערת לחלוטין מהדברים הקשים שאמר הפרשן הצבאי קובי פינקלר".

עוד נמסר כי "הנהלת הערוץ החליטה לסיים באופן מיידי את ההתקשרות עם מר פינקלר ולזמן את המעורבים בשידור לבירור והסקת מסקנות". היום כאמור נשמעה הנהלת הערוץ אחרת, ביצעה פניית פרסה והודיעה על הפסקת ההתקשרות עם הפרשן.

פינקלר איננו רק פרשן ועיתונאי בערוץ 20 - הוא מכהן גם כיו"ר תא הכתבים הצבאיים.