ישי דוידי: "בסוף המפתח והפתרון לדו-קיום הזה הוא עשייה. במצב שבו תהיה עשייה משותפת, אז הדו-קיום הזה יגבר"

קרן פימי, בניהולו של ישי דוידי, רוכשת שליטה בקבוצת גל שבב הפועלת בתחומי מערכות אלקטרו מכניות ואלקטרו אופטיות, תמורת כ-100 מיליון דולר • דוידי: "לא היינו פותחים קרן חדשה אם לא היינו מאמינים בפוטנציאל העצום של מדינת ישראל"

ישי דוידי / צילום: יונתן בלום
ישי דוידי / צילום: יונתן בלום

חברת ניהול קרנות הפרייבט אקוויטי פימי, בניהולו של ישי דוידי, מבצעת השקעה ראשונה בקרן מספר 7 שלה, שאת גיוסה השלימה בסוף 2020: רכישת 80% ממניות קבוצת גל שבב תמורת כ-100 מיליון דולר. גל שבב, שנוסדה בשנת 1989, מוחזקת ומנוהלת על ידי משפחת עמר. החברה פועלת בתחומי הייצור וההרכבה של מערכות אלקטרו מכניות ואלקטרו אופטיות מתקדמות .

ישי דוידי, מייסד ומנכ"ל פימי, אמר לגלובס בעקבות הרכישה כי "באמצעות קרן 7, בכוונת פימי להשקיע בכל שנה לפחות 1 מיליארד שקל בהשקעות בחברות חדשות. אנחנו מאוד מאמינים במשק הישראלי. לא היינו פותחים קרן חדשה אם לא היינו מאמינים בפוטנציאל העצום של מדינת ישראל. אנחנו גאים בזה ".

פימי משקיעה בחברות ישראליות (או בחברות בעלות זיקה לישראל) במגוון תחומים רחב, הכולל את מרבית ענפי התעשייה, המסחר והשירותים. בחברות שבשליטת הקרן ממועסקים כיום יותר מ-30 אלף עובדים בכ- 50 מפעלים בישראל ועוד עשרות מפעלים וחברות ברחבי העולם.

"כולם עבדו כל הזמן"

כיצד ההסלמה הבטחונית במדינת ישראל משפיעה על המצב החברתי והכלכלי בכלל ועל העסקים של פימי בפרט ?

"לפימי יש 50 מפעלים בישראל, כולם עבדו כל הזמן, גם אלו שמטווחים וגם אלו שנמצאים מחוץ לטווח הירי. חלק גדול מהמפעלים שלנו הם בפריפריה, וכמו שאמרתי כולם עבדו. יש לנו עובדים יהודים, ערבים, צ'רקסים ודרוזים, וכולם עבדו כל הזמן . בסוף המפתח והפתרון לדו-קיום הזה הוא עשייה. במצב שבו תהיה עשייה משותפת, אז הדו-קיום הזה יגבר. בחברות שלנו מערכות היחסים הן מאוד מאוד טובות".

דוידי מוסיף כי "פימי פועלת ככה 25 שנה, כשלאורך השנים עבדנו תחתנו בערך 70-80 אלף עובדים. וגם בתקופות מורכבות כמו זו, מערכות היחסים היו תמיד טובות מאוד. אנשים נכסים בשערי המפעל ומתעסקים בפעילות, בפרנסה ובכבוד ההדדי, וככה מסתכלים על הדברים. אין אצלנו צל צילה של בעיה, ואנחנו מאוד גאים על כך. זה חלק מהסביבה והדי.אן.איי שאנחנו רוצים לייצר. זה לא משהו שמחליטים יום אחד והוא קורה, אלא משהו שמפתחים אותו".

הרכישה הנוכחית של פימי, חברת גל שבב (והחברות הבנות שלה) עוסקת בתכנון, עיצוב, ייצור והרכבה של מערכות אלקטרו מכניות ואלקטרו אופטיות, תוך מתן מענה לכל צרכי הלקוחות - החל משלב הרעיון-פיתוח-עיצוב ועד לייצור סדרתי ותמיכה טכנית ולוגיסטית למשך חיי המוצר. קבוצת גל שבב כוללת בתוכה גם את חברות ת.מ.ק אופטיקס (ייצור מערכות אופטיות מורכבות למגוון תעשיות), מרסקו (ספק שירותי עיבוד שבבי) ועינת טכנולוגיות (שירותי מחקר ופיתוח למערכות ופתרונות אופטיים ומכניים) .

לקבוצה היסטוריה של הטמעת פתרונות טכנולוגיים ייחודיים ומתקדמים במגוון תעשיות, לרבות מוליכים למחצה, ביטחון, אנרגיה מתחדשת, דפוס ורפואה מטה הקבוצה ומפעל הייצור וההרכבה שלה נמצאים בעיר יבנה .

על-פי הסכם ההשקעה, ימשיך מייסד החברה שמעון עמר בתפקידו כמנכ"ל החברה, ואילו לתפקיד יו"ר הדירקטוריון ימונה גילון בק, שותף בכיר בפימי. בקרן פימי מוצאים עניין רב בתחומי הפעילות של גל שבב, ובכלל זה בתחום המערכות האופטיות המתקדמות, שדורש הן ידע והן יכולות פיתוח וייצור .

גל שבב מתאימה לפרופיל ההשקעה האהוב על פימי. מדובר בחברה רווחית, בעלת מנועי צמיחה ושמרבית מכירותיה מופנות לייצוא. בפימי מתכננים להגדיל את החברה וליצור לה מנועי צמיחה חדשים .

גילון בק, שותף בכיר בפימי, אמר בעקבות הרכישה כי פימי "מזהה את תחומי הפעילות של גל שבב, ובפרט תחום המוליכים למחצה, כתחומים בצמיחה גבוהה, המהווים מרכיב מרכזי בפיתוח הכלכלה והטכנולוגיה המקומית והגלובאלית בשנים הקרובות ומאמינה בפוטנציאל הפיתוח העצום של החברה".

בק הוסיף, כי "הנהלת החברה, אשר מאז היוסדה מספקת תוצרים ופתרונות טכנולוגיים מהשורה הראשונה, מובילה חברה איכותית ובעלת ידע ייחודי. אני משוכנע כי יחד עם הנהלת החברה ובשילוב הניסיון שלנו בהשבחת חברות, נצמיח את החברה ונמשיך לממש את הפוטנציאל הקיים בה".

השקעה הראשונה של קרן פימי 7

מדובר כאמור בהשקעה הראשונה של קרן פימי 7, ש-50% מהמשקיעים בה הם גופים מוסדיים זרים. בסוף 2020 השלימה פימי את סבב הגיוס של קרן 7, במסגרתו גויס לקרן סכום עתק של 1.25 מיליארד דולר (4.1 מיליארד שקל) .

פימי, שנוסדה בשנת 1996, היא קרן ההשקעות הפרטית הראשונה והגדולה בישראל עם נכסים מנוהלים בשווי של יותר מ-6 מיליארד דולר. הקרן רוכשת שליטה בחברות ומבצעת בהן תהליכי השבחה משמעותיים. עד כה רכשה הקרן שליטה ב-96 חברות ומימשה 64 מהן בהיקף עסקאות של יותר מ-5.5 מיליארד דולר.

עד היום השקיעה הקרן, בין היתר, בחברות ריטליקס, ריווליס, נובולוג, מגל, המלט, אורמת, גילת מערכות לווין, איטונג, נירלט, תדיראן קשר, אוברסיז, נייר חדרה, מפעלי חמצן וארגון, פולירם, גלעם , G1 מערכות בטחון, אורביט, קמהדע, רימוני תעשיות ,  אליקים בן ארי, אמת מחשוב ועוד. 

את העסקה ליוותה חטיבת הבנקאות להשקעות של PwC. את פימי ייצג בעסקה עו"ד שרון אמיר ממשרד נשיץ ברנדס אמיר ואילו את גל שבב ייצגו עוה"ד דובי זולטק, דורון סגל ונמרוד ברש ממשרד גולדפרב זליגמן .