עוד מכה לקריפטו: ארה"ב מבקשת להחמיר את המיסוי על המטבעות

אחרי שציוץ של אלון מאסק שוב הצליח להזניק את המסחר במטבעות הווירטואליים, ואת הדוג'קוין בפרט, הודעת משרד האוצר האמריקאי מחזירה את הצבע האדום למסכים • הביטקוין שוב נופל מתחת ל-40 אלף דולר

ג'נט ילן צילום: רויטרס,
JONATHAN ERNS
ג'נט ילן צילום: רויטרס, JONATHAN ERNS

משרד האוצר האמריקאי פרסם הודעה בנוגע להחמרת המיסוי על שוק הקריפטו, כאשר כל העברה של 10,000 דולר ומעלה תחויב בדיווח לרשויות המס. "מטבעות הקריפטו מהווים בעיה חמורה כבר עכשיו בכך שהם מאפשרים פעילות לא חוקית, ובה העלמת מס", צוין בהודעת המשרד. נזכיר כי רק ביום שלישי השבוע, ממשלת סין הודיעה גם היא על איסור שימוש במטבעות דיגיטליים והביאה לירידות עמוקות בשוק.

גם הערב, המטבעות שהצליחו להתאושש מהנפילות אתמול, שבו לירידות. הביטקוין, שהצליח למחוק את הצניחה מאתמול (ל-32 אלף דולר) ושב להיסחר סביב 42 אלף דולר, החל לרדת אך עם פרסום הודעת האוצר וכעת הוא נסחר ברמה של 39 אלף דולר.

האת'ריום ירד ב-5.7% לרמה של 2,660 דולר והדוג'קוין, שבמהלך היום נהנה מעליות נאות לאחר ציוץ של מייסד טסלה אלון מאסק, לא נהנה הרבה זמן מהחגיגה וכעת נסחר סביב 37 סנט.

רק ביום שלישי ממשלת סין הביאה גם היא לקריסת השוק, כאשר אסרה על מוסדות פיננסיים וחברות תשלומים לספק שירותים הקשורים בהעברות מטבעות קריפטו, ואף הזהירה משקיעים נגד מסחר ספקולטיבי במטבעות הווירטואליים. "לאחרונה, מחירי מטבעות הקריפטו הרקיעו שחקים וצנחו, והמסחר הספקולטיבי של מטבעות קריפטו פגע קשות בבטיחות רכושם של אנשים ושיבש את הסדר הכלכלי והפיננסי הרגיל", מסרו בהצהרה. אגב, זו לא הייתה הפעם הראשונה שסין משפיעה דרמטית על שער הביטקוין, וגם הגבלות שונות שפרסמו הרגולטורים ב-2013, ב-2017 וב-2019 הביאו לירידה בשער המטבע. 

אחרי היום הקשה שעבר אתמול על שוק הקריפטו, נראה הבוקר ובמהלך שעות אחר הצהריים תיקון בשוק המטבעות התנודתי. הביטקוין נסחר אתמול בירידות דרמטיות ואף נסחר בשלב מסוים סביב 32 אלף דולר, כמעט מחצית מהשיא אליו הגיע באפריל (65 אלף דולר), וגם הדוג'קוין התרסק.

אלון מאסק, שבתחילת השבוע גרם לקריסת מטבע הביטקוין כאשר החליט שהחברה תפסיק לקבל תשלום בביטקוין בעקבות צריכת האנרגיה הגבוהה הכרוכה בכרייתו, עושה היום את הבלתי יאמן, ושוב הזניק את מטבע הדוג'קוין בקרוב ל-50%, בזכות ציוץ קצר ופשוט: "כמה שווה הדוג' שבחלון?"

הדוג'קוין, שהתרסק אתמול והתחיל את יום המסחר בשווי של 32 סנט, קפץ במהרה לשווי של 42 סנט, והעליות נמשכו כאמור עד הודעת האוצר האמריקאי.

הביטקוין מחק את הירידות מאתמול ונסחר שוב סביב 42 אלף דולר, האת'ריום עלה 24% ונסחר סביב 2,900 דולר והריפל עלה כ-17%. כעת, כאמור, רוב המטבעות עברו שוב לירידות.