סייבר לרכב וצביעת בדים: מי הסטארט-אפים שגייסו 242 מיליון דולר השבוע?

שיפור ניתוחי נתונים ולמידת מכונה, אבטחת סייבר לרכבים מקושרים והגנה על העברות כספים: אלו סיפוריהם של ששת הסטארט-אפים שגייסו מימון חדש השבוע • מדור חדש 

מייסדי אפסטרים סקיוריטי ומייסדי סאלטו / צילום: ירין טרנוס, דורון לצטר
מייסדי אפסטרים סקיוריטי ומייסדי סאלטו / צילום: ירין טרנוס, דורון לצטר

אף שהיה זה שבוע מקוצר של שלושה ימי עבודה בשל חג השבועות, סטארט-אפים ישראלים הספיקו להכריז במהלכו על גיוסי הון בהיקף של 242 מיליון דולר, בשישה סיבובים שהגיעו אלינו.

מדובר בעלייה בהשוואה לשבוע שעבר שהיה חלש יחסית ובו דווח על גיוסים של 186 מיליון דולר בלבד. הסכום השבועי אינו כולל את גיוס ההון הגדול של סאנביט, עליו דיווחנו היום. אף שסאנביט הוקמה על ידי יזמים ישראלים ומפעילה מרכז פיתוח בארץ, היא עדיין חברה אמריקאית ולא ישראלית.

אלו החברות שהכריזו על גיוסי מימון טרי השבוע:

1. אקספלוריום

תחום פעילות: שיפור ניתוחי נתונים ולמידת מכונה

סכום הגיוס: 75 מיליון דולר

מייסדי אקספלוריום / צילום: נדב נוי
 מייסדי אקספלוריום / צילום: נדב נוי

אקספלוריום (Explorium) פיתחה את פלטפורמת הדאטה החיצוני הראשונה לשיפור ניתוחי נתונים ולמידת מכונה. לקוחות משתמשים בפלטפורמה כדי לבנות מודלים של למידת מכונה עבור פעילויות שיווק כגון דירוג לידים, שיפור הדיוק של מודלי ריסק וזיהוי הונאות עבור מלווים, או עבור שדרוג פעילויות אנליטיות קריטיות כמו חיזוי ביקושים וערך חיי לקוח.

הגיוס הנוכחי הובלה על ידי קרן אינסייט פרטנרס האמריקאית ובהשתתפות המשקיעים הקיימים 2F קפיטל, זאב ונצ'רס, 01 Advisors ודינמיק לופ. סך גיוסי החברה עד היום עומד על 127 מיליון דולר, כולל הסבב הנוכחי.

אקספלוריום הוקמה ע״י מאור שלמה (מנכ"ל), אור טמיר (סמנכ"ל תפעול) ועומר הר (סמנכ"ל טכנולוגיות). החברה מעסיקה כ-130 עובדים, מתוכם 100 בישראל והשאר בארה"ב.

"כמו שראינו בשנה האחרונה, האפקטיביות של מודלי למידת מכונה וכלים לאנליזה מתקדמת תלויה מאוד באיכות הדאטה שמזין אותם, ולרוב אותו דאטה פשוט לא מספק", מסר שלמה. "אנחנו נותנים מענה לצורך עסקי קריטי ומספקים לצוותי דאטה סיינס ומנהלים מקצועיים סיגנלים חיצוניים שיאפשרו לא רק חיזוי מדויק יותר, אלא גם להשיג תוצאות עסקיות טובות יותר".

2. סאלטו

תחום פעילות: אוטומציה וניהול שינויים במערכות תוכנה עסקיות

סכום הגיוס: 42 מיליון דולר

מימין: מייסדי סאלטו רמי תמיר, בני שניידר,  גיל הופר / צילום: דורון לצטר
 מימין: מייסדי סאלטו רמי תמיר, בני שניידר, גיל הופר / צילום: דורון לצטר

הסטארט-אפ סאלטו מאפשר לנהל שינויים בתצורה (קונפיגורציה) של פלטפורמות עסקיות כמו מערכות ניהול קשרי לקוחות, מערכות שיווק אוטומטי וניהול פיננסי. הגיוס הובל על ידי קרן אקסל והשתתפו בו גם המשקיעים הקיימים סיילספורס ונצ'רס והקרנות לייטספיד ובסמר. עד היום גייסה החברה כ-70 מיליון דולר כולל הסבב הנוכחי.

סאלטו הוקמה ב-2019 על ידי רמי תמיר (מנכ"ל), בני שניידר (נשיא ויו"ר) וגיל הופר (סמנכ"ל טכנולוגיות). כיום מעסיקה סאלטו 35 עובדים, 30 מהם בארץ והשאר בארה"ב.

"מה שגרם לנו בכל זאת לצאת לסיבוב הנוכחי היו דרישות שהגיעו מלקוחות לתמוך ביותר מערכות. כאן הבנו שיש הזדמנות להאיץ משמעותית את ההתפתחות שלנו ולקבל מכפילי כוח. יכולנו לגייס יותר כסף אבל חשבנו ש-42 מיליון דולר יספיקו לנו כדי להגיע להישגים משמעותיים בלי לדלל את עצמנו יותר מדי בשלב הזה", אמר תמיר. עוד על הגיוס של סאלטו, אפשר לקרוא בכתבה המלאה.

3. אפסטרים סקיוריטי

תחום פעילות: אבטחת סייבר לרכבים מחוברים

סכום הגיוס: 36 מיליון דולר

מייסדי אפסטרים סקיוריטי: יואב לוי ויונתן אפל / צילום: ירין טרנוס
 מייסדי אפסטרים סקיוריטי: יואב לוי ויונתן אפל / צילום: ירין טרנוס

חברת אפסטרים סקיוריטי (Upstream Security) פיתחה פלטפורמת ענן לאבטחת סייבר ולניתוח נתונים עבור כלי רכב מחוברים. הגיוס, שמהווה חלק משותפות אסטרטגית, הובל על ידי קבוצת הביטוח היפנית הענקית מיצואי סומיטומו (MSI) והצטרפה אליו חברת ביטוח ישיר. עד היום גייסה אפסטרים 81.5 מיליון דולר כולל הסבב הנוכחי.

אפסטרים סקיוריטי נוסדה בשנת 2017 על ידי יואב לוי (מנכ"ל החברה) ויונתן אפל (סמנכ"ל טכנולוגיות). החברה מעסיקה כיום כ-70 עובדים. "שיתוף הפעולה בין אפסטרים סקיוריטי ל-MSI ייצור הזדמנויות חדשות מבוססות נתונים הן ליצרני רכב והן לחברות ביטוח ולקוחותיהן", מסר לוי.

4. תטה-ריי

תחום פעילות: הגנה על העברות כספים

סכום הגיוס: 31 מיליון דולר

הפתרון של תטה-ריי (ThetaRay) מגן על בנקים, חברות פינטק, וחברות פרטיות מפני ניצול פלטפורמות העברת הכספים שלהן לטובת הלבנת הון מתוחכמת. הגיוס הובל על ידי קרן JVP יחד עם קרן BGV ובהשתתפות קרן Saints והמשקיעים הקיימים של החברה - OurCrowd, בנק הפועלים ו-SBT. הסבב הנוכחי מביא את סך ההשקעה בחברה ל-90 מיליון דולר.

תטה-ריי נוסדה על ידי פרופ' אמיר אוורבוך (סמנכ"ל טכנולוגיות) ופרופ' רונלד קויפמן, שמלווה את החברה טכנולוגית. החברה מנוהלת על ידי המנכ"ל מארק גזית. תטה-ריי מעסיקה כ-80 עובדים, 60 מהם בישראל.

"אנו נמצאים בפתחה של מהפכה אמיתית בכל הקשור באבטחת המערכת הפיננסית העולמית. בתקופה זו, שבה רשת התשלומים חוצי הגבולות הפכה לתשתית הסחר העולמי, תטה-ריי מייצרת ודאות ומורידה את רמת הסיכון עבור תשלומים בין-בנקאיים ותשלומים חוצי גבולות", מסר גזית.

5. סיינריו

תחום פעילות: ניהול והגנה של מכשור בבתי חולים

סכום הגיוס: 30 מיליון דולר

מייסדי סיינריו / צילום: באדיבות סיינריו
 מייסדי סיינריו / צילום: באדיבות סיינריו

חברת הסייבר סיינריו (Cynerio) מתמחה בניהול ואבטחה של מכשור רפואי ומכשירי IoT ("האינטרנט של הדברים") המחוברים לרשת בבתי חולים. הגיוס הובל על ידי קרן השקעות הבריאות הישראלית ALIVE והשתתפו בו משקיעים קיימים של החברה וביניהם קרן Accelmed, חברת RDC (קרן ההשקעות המשותפת של אלרון ורפאל) וקרן MTIP השוויצרית. משתתפת נוספת היא חברת CBG London. כולל הסבב הנוכחי, גייסה סיינריו עד היום כ-40 מיליון דולר.

סיינרו הוקמה בשנת 2018 על ידי היזמים לאון לרמן (מנכ"ל) ודניאל ברודי. החברה מעסיקה 40 עובדים, 30 מהם בישראל. "סבב הגיוס מאפשר לנו להמשיך ולהעשיר את פלטפורמת האבטחה שלנו לבתי החולים עם כלי הגנה מתקדמים המאפשרים איתור, זיהוי ומתן מענה אוטומטי לאיומי סייבר על מכשירי ה-IoT . הפתרון מאפשר לשמור על חיי החולים, למנוע זליגת מידע רפואי רגיש ולשמר אופרטיביות של התהליכים הרפואיים", מסר לרמן.

6. טוויין פתרונות

תחום פעילות: צביעה דיגיטלית של חוטים לתעשיית הטקסטיל

סכום הגיוס: 28 מיליון דולר

הטכנולוגיה של טוויין פתרונות (Twine Solutions) מאפשרת לצבוע חוט מדף לבן או גולמי, בכל אורך וצבע, באופן מיידי במיליוני צבעים. הסבב הובל על ידי מנורה, מיטב-דש ואנליסט והשתתפו בו גם בעלי המניות הקיימים גפן קפיטל, לנדה ונצ'רס ו-New era capital.

טוויין הוקמה בשנת 2015 על ידי האחים התאומים אלון וארז משה והיא מעסיקה 85 עובדים בישראל ובחו"ל. "תעשיית הטקסטיל זקוקה לשינוי העמוק והמשמעותי שטוויין מביאה. אנו ממשיכים בעבודתנו לשנות את תעשיית הטקסטיל על ידי טכנולוגיה פורצת דרך שתאפשר ליצרנים ומותגים בינלאומיים ידועים להשיג את יעדי הקיימות, בהתחשב בהשפעה השלילית של אופן צביעת הטקסטיל הנוכחי", מסר המנכ"ל אלון משה.