גל ההנפקות: שמיים תנסה לגייס עשרות מיליוני שקלים בת"א

שמיים, המכוונת לשווי של 100 מיליון שקל לפני הכסף, הוקמה על-ידי אופיר פלדי, בעברו טייס בחיל האוויר • הכנסות החברה בשנת 2020 הסתכמו בכ–1.4 מיליון דולר

אליעזר שקדי / צילום: איל יצהר
אליעזר שקדי / צילום: איל יצהר

חברת שמיים פרסמה הבוקר (א') טיוטת תשקיף לקראת הנפקת מניות בבורסה בתל אביב. תמורת ההנפקה צפויה לשמש את החברה למימון פעילותה העסקית השוטפת , תוך שימת דגש על פיתוח פעילות השיווק והמכירה של החברה בצפון אמריקה, ובכלל כך לצורך הרחבת פעילות המחקר והפיתוח של החברה.

שמיים מסייעת לארגונים עסקיים להפיק לקחים באמצעות למידה מבוססת תחקיר, באמצעות תוכנה מבוססת בינה מלאכותית שפיתחה. שמיים מבקשת לגייס 30-40 מיליון שקל בהנפקה ראשונית לציבור.

שמיים, המכוונת לשווי של 100 מיליון שקל לפני הכסף, הוקמה על-ידי אופיר פלדי, בעברו טייס בחיל האוויר, המבקש להעתיק את עקרונות נוהג התחקירים הקיים בחיל לארגונים אזרחיים באמצעות החברה שהקים. צוות העובדים כולל טייסים לשעבר, הפועלים ליישם את תרבות התחקור והשיפור הנהוגה בחיל האוויר בעיקר בארגוני ענק.

את ההנפקה מובילים אהרון סמרה ואסף דגן מאייפקס הנפקות ונדב רבן מרוסאריו ומלווים אותה עו"ד אמיר עסלי ממשרד ש. הורוביץ ורו"ח אלי ברדה ממשרד ארנסט אנד יאנג.

עז היום גייסה החברה כמיליון דולר ממשקיעים שונים, ביניהם גיגי לוי, יואל חשין, יואב ברוק, צבי אגמון, אודי מוקדי ועדי פונדק לצד קרנות B2 הישראלית ואקומפליס האמריקאית. בנוסף זכתה במענקים מקרן "בירד" ו"רשות החדשנות" בהיקף של כ- 2.2 מיליון דולר. 

מי שמכהן כנשיא שמיים הוא האלוף במילואים אליעזר שקדי, מפקד חיל האוויר ומנכ"ל אל על לשעבר. לפי תיאורי החברה, שמיים מציעה "פלטפורמה ללמידה בזמן אמת" ויכולה לסייע להפוך כל פעילות להזדמנות למידה, עם שימוש בידע הרלוונטי בעת הצורך, לשתף את המידע הנלמד עם עמיתים לעבודה ולהפוך את הלמידה לחלק מהתרבות הארגונית. 

החברה שהוקמה בשנת 2015 כחברת שירותים, הציגה בשנות פעילותה הראשונות צמיחה שנתית בפעילות וגידול עקבי במרבית הפרמטרים הכספיים של כ- 50-100% עד לכ-1.9 מיליון דולר הכנסות בשנת 2019. בחצי השני של שנת 2019 החליטה החברה על שינוי אסטרטגי ומעבר מחברת ייעוץ לחברת מוצר במודל SAAS . השינוי האסטרטגי של החברה מוכיח את עצמו וההכנסות ממכירת מוצר בשנת 2020 עלו לכ-275 אלף דולר, לעומת כ- 78 אלף דולר בשנת 2019.

את שנת 2021 החלה החברה עם צמיחה של כ-60% ב-ARR לכ-400 אלף דולר וצבר ההזמנות של החברה נכון למועד פרסום התשקיף צמח לכ-981 אלף דולר המשקף צמיחה של פי 3 מתחילת השנה.

הכנסות החברה בשנת 2020 הסתכמו בכ-1.4 מיליון דולר והיא רשמה הפסד תפעולי של 964 אלף דולר, לעומת הפסד של כ-194 אלף דולר ב-2019 (על רקע גידול של כחצי מיליון דולר בגין הוצאות מחקר ופיתוח). החברה סיימה את שנת 2020 עם הפסד נקי של כ-1.6 מיליון דולר, לעומת הפסד של כ-220 אלף דולר ב-2019.

שמיים נחשפה בכמה פרסומים בתקשורת בשנים האחרונות, בחלקם בין היתר פרס פלדי כמה כללים ראשוניים עבור ארגונים המעוניינים להפוך טעויות להזדמנויות, והסביר כי רק תרבות ארגונית של בדיקה עצמית ותחקירים תסייע לארגון לצעוד קדימה ולשפר את תוצאותיו.

עוד הוצגו בחלק מאותם פרסומים כמה משיתופי הפעולה של שמיים עם גופים שונים, בהם בית החולים בילינסון וחברות רבות במגזר העסקי. על פי אתר האינטרנט שלה, שמיים בקשר עם החברות טבע, אל-על, אקאמאי, לייבפרסון, סטראסיס, אפלייד מטיריאלס ועוד.