בזק | בלעדי

ועדי העובדים של פלאפון ובזק בינלאומי מתאחדים

בראש הוועד המאוחד יעמוד יחיאל שמן • המהלך יוכרז השבוע, ולאחר מכן תיעשה קריאה לעובדי yes, שכיום פועלים תחת ההסתדרות הלאומית, להצטרף לוועד המאוחד מטעם ההסתדרות הכללית

יחיאל שמן. יעמוד בראש הוועד הממוזג / צילום: כדיה לוי
יחיאל שמן. יעמוד בראש הוועד הממוזג / צילום: כדיה לוי

דרמה גדולה בקרב העובדים בקבוצת אלפא (החברות-בנות של בזק - פלאפון, בזק בינלאומי ו-yes): על רקע התוכניות למיזוג החטיבה הפרטית של בזק בינלאומי עם yes ותחילתו של משא-ומתן להמשך תוכנית ההתייעלות בקבוצת אלפא, ועדי העובדים של פלאפון ובזק בינלאומי מתאחדים לוועד אחד בראשותו של יחיאל שמן. יו"ר הוועד של בזק בינלאומי, לימור ליברמן-לביא, צפויה לשמש כסגניתו.

המטרה של המהלך, המלווה בתמיכה של ההסתדרות הכללית, היא להביא למיזוג בין הוועדים, וזאת על-מנת לחזק את כוח העמידה של העובדים מול ההנהלה והמשך המשא-ומתן על זכויות העובדים והפרישה הצפויה.

ועד העובדים של yes פועל תחת ההסתדרות הלאומית, וככל הידוע המטרה של הוועד החדש היא ליזום פנייה לעובדים ב-yes ולנסות ולהעבירם להסתדרות הכללית - מהלך שצפוי להיתקל בקושי אמיתי מצד ועד עובדי yes, שיתנגד למהלך בכל כוחו.

בהנהלת אלפא לא מתלהבים מהרעיון לאיחוד בין הוועדים, וסביר להניח שיפעלו להשאיר את הוועד של yes על כנו.

מהלך של איחוד בין הוועדים מגיע על רקע הקושי של הוועד בבזק בינלאומי לנהל מאבק עצמאי, וזאת על רקע ההחלטה לסגור את החברה ולפצלה. הרעיון המכונן הוא שהוועד בפלאפון הוא יותר חזק ודומיננטי, ולכן המיזוג יעניק כוח לגוף הממוזג שיבוא מאוחד לשולחן המשא-ומתן.

בהסתדרות ובוועדים סירבו להגיב לידיעה.