כשברקע העימות עם השר אוחנה: המפכ"ל ביטל נאומו בטקס הפתיחה של כנס לשכת עוה"ד

לפי מידע שהגיע לגלובס, המפכ"ל כבר אישר הגעה לכנס השנתי של הלשכה שמושך אליו מדי שנה את בכירי המשפטנים בארץ, ואף נעשו סידורי הגעה ולינה עבורו • ברקע הביטול נמצאת המתיחות בין המפכ"ל לבין השר לביטחון הפנים, אמיר אוחנה

מפכ"ל המשטרה, רב-ניצב יעקב שבתאי / צילום: יריב כץ, "ידיעות אחרונות"
מפכ"ל המשטרה, רב-ניצב יעקב שבתאי / צילום: יריב כץ, "ידיעות אחרונות"

מפכ"ל המשטרה, רב-ניצב יעקב שבתאי, ביטל את הגעתו לכנס לשכת עורכי הדין באילת בשבוע הבא, וחזר בו מהכוונה לשאת דברים בטקס הפתיחה של הכנס לצדם של היועץ המשפטי לממשלה ונשיאת בית המשפט העליון - כך נודע לגלובס.

לפי המידע שבידינו, המפכ"ל כבר אישר הגעה לכנס השנתי של הלשכה שמושך אליו מדי שנה את בכירי המשפטנים בארץ, ואף נעשו סידורי הגעה ולינה עבורו.

כאמור, המפכ"ל אמור היה לשאת דברים במושב הפתיחה של הכנס לצדם של בכירי מערכת המשפט, ובהם נשיאת העליון אסתר חיות, היועמ"ש אביחי מנדלבליט, שר המשפטים בני גנץ ויו"ר לשכת עורכי הדין אבי חימי. ואולם, היום (א') הודיע שבתאי על ביטול הגעתו לאירוע.

ברקע הביטול נמצאת המתיחות בין המפכ"ל לבין השר לביטחון הפנים, אמיר אוחנה. כזכור, בשבוע שעבר גינה אוחנה את ההקבלה שעשה המפכ"ל בין התנהגות היהודים להתנהגות הערבים במהלך אירועי האלימות ברחבי הארץ.

בהצהרה שמסר שבתאי במתחם מג"ב בעיר לוד ב-18 במאי, הוא אמר: "נמצה את הדין עם הטרוריסטים בשני הצדדים". אוחנה לא אהב את דברי המפכ"ל שאותו מינה לתפקיד, ותקף את שבתאי באומרו כי מדובר ב"התבטאות מקוממת של המפכ"ל שלא הייתה צריכה להיאמר. אין ולא הייתה סימטריה. כן, גם המעטים שתקפו ערבים - יטופלו בחומרה. מפה ועד 'שני צדדים', ארוכה מאוד הדרך".