מאבדים גובה: הביטקוין נסחר בפחות מ-34 אלף דולר, האת'ריום נחתך בחצי

שוק הקריפטו פותח שבוע נוסף באדום: המטבעות הווירטואליים איבדו עשרות אחוזים ב-7 ימים • הריפל השיל מחצית מערכו, לדוג'קוין אפילו ציוץ של אלון מאסק לא עזר

הביטקוין על שלט חוצות ביפן / צילום: Associated Press, Shizuo Kambayashi
הביטקוין על שלט חוצות ביפן / צילום: Associated Press, Shizuo Kambayashi

שוק הקריפטו חווה זעזועים קשים בשבוע שעבר, וקריסת המטבעות הדיגיטליים נמשכת גם היום. הביטקוין משלים ירידה של 30% בשבוע ונסחר ברמה של 33 אלף דולר, והאת'ריום מתרסק לפחות מ-2,000 דולר.

בשבוע שעבר נסחר הביטקוין לראשונה מזה שלושה חודשים מתחת ל-40 אלף דולר, וכעת הוא משלים ירידה של כמעט 50% מרמת השיא שרשם באמצע החודש שעבר, 65 אלף דולר.

גם יתר המטבעות הווירטואליים נסחרים בירידות עמוקות: הבייננס קוין איבד כבר 60% בשבוע האחרון, קרוב ל-25% ב-24 השעות האחרונות. הוא נסחר כעת סביב 238 דולר. הריפל איבד 53% בשבוע ונסחר ברמה של 70 סנט.

בתחילת השבוע שעבר מייסד טסלה, אלון מאסק, גרם לקריסת הביטקוין כשהחליט שהחברה תפסיק לקבל תשלום בביטקוין בעקבות צריכת האנרגיה הגבוהה הכרוכה בכרייתו. בסוף השבוע הוא הצליח להזניק את מטבע הדוג'קוין בקרוב ל-50%, עם ציוץ קצר ופשוט: "כמה שווה הדוג' שבחלון?". הדוג'קוין, שאז נסק ל-42 סנט, נסחר היום ב-30 סנט בלבד.

ולא רק מאסק הביא לקריסת השוק: ביום שלישי בשבוע שעבר ממשלת סין הודיעה שהיא אוסרת על מוסדות פיננסיים וחברות תשלומים לספק שירותים הקשורים בהעברות מטבעות קריפטו, והזהירה משקיעים נגד מסחר ספקולטיבי במטבעות הווירטואליים.

לקראת סוף השבוע מכה נוספת נחתה על השוק: הודעה של משרד האוצר האמריקאי, שבו מוצהרת כוונה להחמיר את המיסוי על שוק הקריפטו, ולחייב דיווח ברשויות המס על כל העברה בשווי של 10,000 דולר ומעלה. בהודעת המשרד צוין כי "מטבעות הקריפטו מהווים בעיה חמורה כבר עכשיו בכך שהם מאפשרים פעילות לא חוקית, ובה העלמת מס".