תורפז "התפשרה" על השווי בהנפקה, שעדיין גבוה פי 4 מזה בו הוערכה בנובמבר האחרון

חברת הטעמים והריחות השלימה גיוס הון בהנפקה ראשונית לפי שווי של 675 מיליון שקל לפני הכסף • קרן כהן חזון: "ההנפקה תאפשר לתורפז להמשיך את תנופת הרכישות והצמיחה במכירות וברווח"

קרן חזון, מנכ"לית תורפז / צילום: יח"צ
קרן חזון, מנכ"לית תורפז / צילום: יח"צ

חברת הטעמים והריחות תורפז תעשיות מצטרפת לבורסה בת"א. אתמול השלימה החברה גיוס הון של 208 מיליון שקל בהנפקה ראשונית של מניות לציבור לפי שווי של 883 מיליון שקל אחרי הכסף (675 מיליון שקל לפני הכסף).

במסגרת המכרז, שהתקיים בתחילת השבוע, נרשמו ביקושי יתר של כמיליארד שקל, ושורה של גופים מוסדיים מובילים בישראל נכנסו להשקעה בחברה במסגרת ההנפקה. להערכת החברה, צפויה מנייתה להצטרף למדד SME-60 של הבורסה.

הכסף שגויס בהנפקה מיועד לסייע לתורפז במימוש אסטרטגיית הצמיחה. יש לציין כי בתחילה כיוונה החברה לשווי גבוה יותר, של 800 מיליון שקל לפני הכסף, אולם שווי זה הופחת בכ-15% במסגרת פרסום התשקיף המעודכן לקראת השלמת ההנפקה.

בחודש נובמבר האחרון היא ביצעה הקצאת מניות במסגרת שינוי מבני, אשר שיקפה לה שווי של 162.5 מיליון שקל - רבע משווייה בהנפקה הנוכחית לציבור. עדות נוספת לשווי הגבוה בהנפקה הוא עסקה מספטמבר 2017 (שבוטלה בהמשך) שבה אמורה הייתה החברה המתחרה פרוטרום לרכוש את השליטה בתורפז, לפי שווי של 54 מיליון שקל בלבד.

תורפז מתמחה בפיתוח, בייצור ובשיווק של תמציות טעם וריח טבעיות וסינתטיות מתוקות ומלוחות לתעשיות המזון, המשקאות, הגלידות ומוצרי המאפה, הטואלטיקה, הקוסמטיקה, הבישום האווירתי והדטרגנטים. לחברה פורטפוליו רחב ומגוון של תמציות ויכולת פיתוח והתאמה אישית ללקוחות.

תורפז גם מפתחת, מייצרת ומשווקת חומרי גלם ייחודיים לתעשיות הפארמה והאגרו ולחברות הארומה כימיקלס. האסטרטגיה העסקית של החברה מתבססת על צמיחה אורגנית בשיעור דו-ספרתי ורכישות אסטרטגיות באזורים שונים בעולם.

את החברה מובילה קרן כהן חזון, בעלת למעלה מ-20 שנות ניסיון בתפקידי ניהול בתעשיית הטעם והריח, וניסיון בינלאומי ברכישות של חברות בתחום. כהן חזון, יו"ר ומנכ"לית קבוצת תורפז, אמרה כי "הצלחת ההנפקה מהווה הבעת אמון של שוק ההון בתורפז ובאסטרטגיית הצמיחה שלנו. ההנפקה תאפשר לתורפז להמשיך את תנופת הרכישות והצמיחה במכירות וברווח, הן באמצעות המשך צמיחה פנימית גבוהה והן באמצעות המשך ביצוע רכישות אסטרטגיות וסינרגטיות רבות נוספות".

עוד הוסיפה חזון, כי "כספי הגיוס ישמשו אותנו ביישום מהיר של אסטרטגיית הצמיחה הרווחית שלנו ובשמירה על מובילות עולמית כחברה גלובלית וחדשנית. אנו מחויבים להצלחת החברה ולהשאת ערך למשקיעים ולבעלי מניותינו".

תורפז ביצעה עד היום תשע רכישות אסטרטגיות, מהן שלוש מתחילת 2020. החברה חתמה לאחרונה על מזכר כוונות מחייב לרכישת חברה במערב אירופה, ונמצאת במו"מ מתקדם לרכישת חברה נוספת בארה"ב.

מחזור המכירות של תורפז ב-2020 הגיע ל-52.7 מיליון דולר, עם קצב צמיחה ממוצע בין השנים 2018 ל-2020 (CAGR) של 92%, ושיעור EBITDA (רווח לפני הוצאות ריבית, מס, פחת והפחתות) של 26.6% מסך הכנסות החברה. תוצאות תורפז לרבעון הראשון של 2021 משקפות המשך צמיחה מהירה עם קצב הכנסות שנתי של כ-80 מיליון דולר ושיעורי רווחיות הדומים לאלה שבשנת 2020.

את ההנפקה הובילו החתמים פועלים אי.בי.אי חיתום ודיסקונט קפיטל. משרד מיתר נתן את הייעוץ המשפטי להנפקה ומשרד רואי החשבון שליווה אותה הוא ארנסט אנד יאנג (EY).

לאחר ההנפקה מחזיקה כהן חזון כ-45% מהון המניות של תורפז; ד"ר ישראל (רלי) לשם ואשתו לשעבר, נורית לשם, מחזיקים כ-7.5% כל אחד; ואילו אלון ורבקה גרנות מחזיקים יחד 7.4% מההון.