אינרום פותחת חזית נוספת מול טמבור: תשקיע 150 מיליון שקל במפעל לוחות גבס

חברת מוצרי הבנייה נהנית מהגאות בנדל"ן ומדווחת על עלייה של כ-17% בהכנסותיה הרבעוניות ל-245.5 מיליון שקל - על רקע הביקושים הערים למוצריה • מפעל הגבס מתוכנן לקום באתר הקבוצה בפרדס חנה

נועם שצ'לקה, מנכ"ל אינרום תעשיות בנייה / צילום: קרן מזור
נועם שצ'לקה, מנכ"ל אינרום תעשיות בנייה / צילום: קרן מזור

חברת  אינרום תעשיות בנייה רוכבת על הגאות בענף הנדל"ן המקומי ומציגה צמיחה בכל הפרמטרים התפעוליים ברבעון הראשון של 2021. החברה, שמייצרת מוצרי בנייה, מוצרי גמר בנייה וצבעים, גם הכריזה היום על כוונתה להיכנס לשוק חדש ולהקים מפעל חדש לייצור לוחות גבס בהשקעה של 150 מיליון שקל.

אינרום, בניהולו של נועם שצ'לקה, היא חברת החזקות ששולטת בחברת הבלוקים והריצוף איטונג, בחברת הצבעים נירלט, ובחברת מוצרי האיטום כרמית מיסטר פיקס. בתחום הצבעים מתחרה אינרום בחברת טמבור שמחזיקה בבעלות על חברת גבס גשר שמייצרת לוחות גבס, כך שההחלטה על הקמת מפעל גבס פותחת חזית נוספת של אינרום מול טמבור.

שחיקת מחיר בחלק ממוצרי התחום 

את הרבעון הראשון של 2021 סיכמה אינרום עם צמיחה של 17.4% בהכנסות בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד ל-245.5 מיליון שקל. לדברי החברה במהלך הרבעון הראשון הורגשה מגמת שיפור בכל תחומי הפעילות של הקבוצה ובעיקר בתחומי מוצרי הצבעים, על רקע ביקושים ערים שנרשמו במכירות לבתי מסחר וחנויות לחומרי בניין.

עוד ציינה החברה, כי ברבעון המקביל הושפעו המכירות לרעה בשל ריבוי ימי הגשם ועוצמת השפעתם על שווקי הבנייה והשיפוצים, ובשל התפרצות נגיף הקורונה בישראל במהלכו. בזכות העלייה במכירות, צמח גם הרווח הגולמי של אינרום ברבעון הראשון ב-10.5% ל-91.7 מיליון שקל והיווה 37.3% מההכנסות.

שיעור הרווח הגולמי נשחק בהשוואה ל-39.7% ברבעון המקביל, וזאת בשל שחיקת מחיר בחלק ממוצרי התחום ומהשלכות ריבוי ימי הבידוד שחלו עקב הקורונה במהלך הרבעון בתחום זה. בנוסף לכך, הושפעה הרווחיות הגולמית לרעה מעליות ניכרות שחלו בחודשים האחרונים במחירים של חומרי גלם ואריזה בתחום מוצרי הצבעים, רובם ככולם מיובאים.

לדברי אינרום, היא פועלת לביצוע התאמות לצמצום השפעת העלייה האמורה במחירי חומרי הגלם, לרבות התאמות שביצעה במחירי מוצריה בתחום זה. ה-EBITDA (רווח לפני הוצאות מימון, מס, פחת והפחתות) של אינרום צמח ברבעון הראשון ב-14.5% ל-51.7 מיליון שקל, ואילו הרווח הנקי לבעלי המניות גדל ב-2.2% ל-22.2 מיליון שקל. בנטרול רישום הוצאות בגין אופציות לעובדים, צמח הרווח הנקי לבעלי המניות ב-12.2% ל-24.4 מיליון שקל.

תחלק דיבידנד של 5.5 מיליון שקל

במסגרת אישור הדוחות לרבעון הראשון הכריזה אינרום על חלוקת דיבידנד של 5.5 מיליון שקל, וזאת בהתאם למדיניותה לחלק 25% מרווחיה לבעלי מניותיה. במהלך הרבעון הודיעה אינרום על חתימת הסכם מותנה לרכישת מלוא אחזקות המיעוט 37.8% בחברת הבת נירלט צבעים בתמורה להקצאת מניות לקיבוצים ניר עוז ונירים, בשיעור של 13% מהון מניות אינרום. לדברי אינרום, היא פועלת להשלמת העסקה בתקופה הקרובה.

בנוסף, דיווחה כאמור אינרום על כוונתה להקים מפעל לייצור לוחות גבס לבנייה באמצעות חברת הבת (100%) כרמית מיסטר פיקס בהיקף השקעה משוער של כ-150 מיליון שקל. הקמת המפעל הינה חלק ממימוש התוכנית האסטרטגית של הקבוצה להעמקת והרחבת פעילותה בשווקי הליבה בהם היא פועלת, ליצירת מנועי צמיחה נוספים להמשך חיזוק הנוכחות של הקבוצה ומובילותה ולהרחבת והשלמת סל המוצרים והפתרונות המוצעים על ידה. המפעל מתוכנן לקום באתר הקבוצה בפרדס חנה לאחר קבלת האישורים וההיתרים הדרושים, כך שהקמתו אמורה להסתיים בעוד כשנתיים וחצי (לקראת סוף 2023).

ציון גינת, יו"ר אינרום, אמר היום, כי "תוצאות הרבעון החזקות נבעו מגידול בכל תחומי הפעילות ומשקפים את היכולת שלנו לספק בהצלחה את הצמיחה בביקושים למגוון המוצרים של הקבוצה, לצד הצלחת המאמצים להמשך פיתוח והרחבת עסקי הקבוצה". לדבריו, ההשקעה בהקמת מפעל לוחות הגבס "מהווה אבן דרך חשובה באסטרטגיית הצמיחה ארוכת הטווח שגיבשנו, כשאנו מאמינים כי למפעל החדש תהיה תרומה משמעותית להעמקת והרחבת פעילות הקבוצה וחיזוק נוכחותה ומובילתה בשווקי הבנייה והשיפוצים בהם היא ממוקדת".

אינרום נסחרת כיום בבורסה לפי שווי של 1.93 מיליארד שקל, לאחר שמנייתה רשמה תשואה חיובית מתואמת של 39% בשלוש השנים האחרונות. אינרום מתנהלת כחברה ללא גרעין שליטה, ובעלי המניות הגדולים בה הם הגופים המוסדיים אלטשולר שחם (19.93%), מגדל (14.69%), הפניקס-אקסלנס (9.85%), כלל ביטוח (8.83%) והראל (8.29%).