לקראת ההנפקה: תוצאות משופרות לקבוצת אקרשטיין

הרווח הנקי הרבעוני של חברת מוצרי המלט והבטון קפץ פי 5 והגיע ליותר מ-14 מיליון שקל

גיורא אקרשטיין / צילום: יח"צ
גיורא אקרשטיין / צילום: יח"צ

עם ההתקדמות בהנפקת המניות הראשונית של קבוצת אקרשטיין, פרסמה חברת מוצרי המלט והבטון את דוחותיה הכספיים לרבעון הראשון של השנה, בסיכומו הציגה שחיקה קלה בהכנסות, שהסתכמו ב-155 מיליון שקל. לצד זאת, נהנתה אקרשטיין משיפור הרווח הגולמי, לפי החברה "בעיקר מהשיפור שחל בפעילות הקבוצה בארה"ב", אחרי שנפגעה משמעותית ממשבר הקורונה.

בדרך לשיפור בשורה התחתונה נהנתה החברה שבשליטת היו"ר גיורא אקרשטיין, משינוי חיובי בסעיפי מימון, בעקבות רווחים מתיק ניה"ע שלה, שהסב לה הפסדים בשנה שעברה, כך שהרווח הנקי הרבעוני שלה קפץ פי 5 והגיע ליותר מ-14 מיליון שקל.

מדוחותיה השנתיים של אקרשטיין ל-2020 נראה כי החברה ניצלה את משבר הקורונה כדי להגדיל משמעותית את תיק ניירות הערך הסחירים שלה, כך שבסוף השנה שעברה שוויו הגיע לכ-57 מיליון שקל.

החברה, המוכרת לציבור בעיקר הודות ל"אבנים המשתלבות" שייצרה, אשר מרצפות רחובות רבים בארץ, מחלקת את פעילותה לשלושה מגזרים - השניים המרכזיים הם התעשייה וההנדסה, והנוסף הוא נדל"ן מניב.

עלייה במכירת מוצרי עיצוב נוף

בסיכום רבעוני נהנתה אקרשטיין במגזר התעשייה מעלייה במכירת מוצרי הפיתוח הסביבתי ועיצוב הנוף שתמך בהכנסות מגזר זה, ומנגד הציגה שחיקה בהכנסות מגזר ההנדסה, "בעיקר מדחייה, שאינה קשורה בקבוצה, במועדי האספקה של פרויקט בתחום צינורות הדחיקה".

לקראת ההנפקה, החליט גיורא אקרשטיין לחלק 80% ממניות החברה בין ארבעת בני משפחתו - בת זוגו סטפני (שולה) וילדיהם קרין, מאיה וצביקה ולהותיר לעצמו 20% מההון. את ההנפקה מובילות חברות החיתום של פועלים אי.בי.אי ואפסילון.

אקרשטיין, על פי ההערכות, תבצע את ההנפקה לפי שווי של  1.1-1.3 מיליארד שקל ותבקש לגייס כ-150 מיליון שקל לקופתה, במקביל למכירת נתח ממניות בני המשפחה בהיקף דומה (150 מיליון שקל). טרם ההנפקה מתכננת החברה חלוקת דיבידנד של 150 מיליון שקל לבני משפחת אקרשטיין.