50 יום סגר לא השפיעו: זינוק בהכנסות וברווחים של קבוצת פוקס ברבעון הראשון

במרבית ימי הרבעון המשק היה סגור, אך זה לא הפריע לפוקס לעבור לרווח של 35 מיליון שקל, לעומת הפסד של 30 מיליון שקל בשנה שעברה • המניה מאבדת 1%

חנות פוקס / צילום: תמר מצפי
חנות פוקס / צילום: תמר מצפי

פוקס , קבוצת האופנה הגדולה בישראל, מציגה תוצאות חזקות ברבעון הראשון של 2021 למרות תקופת הסגר השלישי שנרשמה במרבית ימי הרבעון. לדברי בעל השליטה והמנכ"ל הראל ויזל, "התוצאות ממשיכות להציג מגמה של צמיחה משמעותית בהכנסות בגובה של כ-26.5% וכן ברווחי הקבוצה, וכל זאת למרות סגר של 52 ימים ברבעון הראשון בהשוואה לסגר של 17 ימים ברבעון המקביל אשתקד".

פוקס, שבשליטת הראל ויזל ואברהם פוקס, רשמה ברבעון הראשון הכנסות ממכירות ומתן שירותים של 779.4 מיליון שקל, המשקפות צמיחה של 34.5% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד. עפ"י חלוקה למגזרים (על בסיס 100% מהפעילות) ולפני התאמות, צמחו ההכנסות הקבוצה כולה ב-26.5% ל-809.9 מיליון שקל.

בחלוקה למגזרים, נרשמה צמיחה של 12.4% בהכנסות תחום האופנה ואופנת הבית בישראל ל-362.6 מיליון שקל, ואילו בתחום האופנה בחו"ל נרשמה ירידה של 40.7% בהכנסות ל-4.6 מיליון שקל. בתחום מוצרי האווירה והטיפוח (רשת ללין) נרשמה עלייה של 11.7% בהכנסות ל-50.4 מיליון שקל, ואילו תחום הספורט (שמרוכז בחברה הבת ריטיילורס) רשם צמיחה של 35.5% בהכנסות ל-176.2 מיליון שקל.

יתר פעילויות הקבוצה, שמרוכזות תחת מגזר אחרים, הציגו במשותף ברבעון הראשון צמיחה חדה של 60.4% בהכנסות ל-216.1 מיליון שקל. בזכות העלייה במכירות, צמח גם הרווח הגולמי של הקבוצה ברבעון הראשון ב-37.4% ל-417.5 מיליון שקל והיווה 53.6% מהמכירות (לעומת 52.4% מהמכירות ברבעון המקביל).

עברה מהפסד לרווח

הרווח התפעולי התסכם ברבעון הראשון ב-64.9 מיליון שקל (8.3% מהמכירות), וזאת בהשוואה להפסד תפעולי של 15.8 מיליון שקל שנרשם ברבעון המקביל. בשורה התחתונה רשמה פוקס רווח נקי לבעלי המניות של 35.6 מיליון שקל, וזאת בהשוואה להפסד של 30.2 מיליון שקל ברבעון המקביל.

יש לציין כי ברבעון הראשון רשמה פוקס הוצאות מימון חד פעמיות של 18.5 מיליון שקל, בגין שיערוך אופציה של לאומי פרטנרס לרכישת כ-10% ממניות החברה הבת, ריטיילורס . כך, שבניטרול הוצאות המימון בגין השיערוך, הייתה פוקס מדווחת על רווח נקי לבעלי המניות של 50 מיליון שקל ברבעון הראשון.

בשבוע שעבר ריטיילורס השלימה ריטיילורס הנפקה ראשונית של מניותיה בבורסה בתל אביב, לפי מחיר של 52.5 שקל למניה. במסגרת המהלך גייסה החברה 477 מיליון שקל לפי שווי של 1.8 מיליארד שקל לפני הכסף, ואילו לאומי פרטנס מימשו אמור אופציה לרכישת 10% ממניות ריטיילורס ומכרה אותן בהנפקה תמורת 94 מיליון שקל.

בנוסף, רשת פוט לוקר העולמית מימשה לאחר ההנפקה אופציה לרכישת 10% ממניות ריטיילורס במחיר המשקף 87.5% ממחיר המניה בהנפקה ובתמורה כשל 222.5 מיליון שקל. היום נסחרה מניית ריטיילורס בבורסה לפי מחיר של 61.7 שקל, המשקף לחברה שווי של 3 מיליארד שקל ותשואה של 17.5% מאז ההנפקה. בעקבות המהלך נותרה פוקס עם 55.74% ממניות ריטיילורס.

פוקס עצמה נסחרת כעת לפי שווי של 5.1 מיליארד שקל, לאחר שהשיגה תשואה מתואמת של 505% בשלוש השנים האחרונות. לדברי המנכ"ל ויזל, "התוצאות ברבעון הראשון נובעות מאסטרטגיה ממוקדת ונכונה, שבה נקטנו במהלך השנים האחרונות ובמרכזה, ההחלטה להתפתח לתחומים חדשים שאינם בהכרח בתחום האופנה, לצד ההחלטה להעמיק את הפעילות בחו"ל בדגש על תחום הספורט".

ויזל הוסיף שהקבוצה פועלת ביחד עם הוט מובייל להקמה של קונספט ייחודי של רשת חנויות בתחום הסלולר והמולטימדיה תחת המותג red, ובנוסף חתמו על הסכם עקרונות לפתיחת רשת חנויות Flying Tiger בישראל. "במקביל אנו ממשיכים לקדם במרץ את ההקמה של רשת חנויות ג'מבו בישראל, וזאת לצד המשך בחינה ומימוש של הזדמנויות עסקיות חדשות כחלק מהאסטרטגיה של הקבוצה", אמר.

עוד ציין ויזל כי החברה הבת האחראית על אתר הסחר של הקבוצה, טרמינל X, החלה לבחון ולקדם אפשרות להנפקה. פעילות האונליין שלה גדלה באופן ניכר במהלך 2020 וכן ברבעון הראשון של השנה.