בלינקן: ארה"ב תסייע לישראל בהמשך פיתוח כיפת ברזל וחידוש מאגרי הטילים

מזכיר המדינה האמריקאי שהגיע הבוקר לישראל הבהיר כי שיקום רצועת עזה חייב להיעשות כך שחמאס לא יהנה מכך • בלינקן הדגיש את הצורך בחיזוק הכלכלה הפלסטינית והבטיח סיוע אמריקאי • הוא שב וגינה את גילויי האנטישמיות בארצות הברית • נתניהו: אם החמאס יפר את הפסקת האש, ישראל תיאלץ להגיב בעוצמה

רה"מ בנימין נתניהו ומזכיר המדינה של ארה"ב אנתוני בלינקן / צילום: חיים צח לע"מ
רה"מ בנימין נתניהו ומזכיר המדינה של ארה"ב אנתוני בלינקן / צילום: חיים צח לע"מ

מזכיר המדינה של ארצות הברית אנטוני בלינקן אמר כי ארה"ב תומכת בזכותה של ישראל להגן על עצמה, ומחויבת לביטחונה של ישראל. הוא ציין כי ארצו תסייע לישראל בהמשך פיתוח כיפת ברזל וחידוש מאגרי הטילים שלה. בסוגיית הסכם הגרעין עם איראן אמר כי בין שתי המדינות תימשך מה שהגדיר "התייעצות קרובה".

הוא הבהיר כי שיקום רצועת עזה חייב להיעשות כך שחמאס לא יהנה מכך. עוד דיבר על הצורך בחיזוק הכלכלה הפלסטינית ככלל, הן ברצועה והן בגדה, והבטיח סיוע אמריקאי, בין היתר בהשקעות במגזר פרטי ובתשתיות. כמו כן שב וגינה את גילויי האנטישמיות בארצות הברית.

ראש הממשלה נתניהו אמר כי אם החמאס יפר את הפסקת האש, ישראל תיאלץ להגיב בעוצמה. עוד אמר כי בשיחה שתתקיים עם בלינקן הם ידונו גם על הסוגיה האיראנית. "אני מקווה שארה"ב לא תחזור אחורה להסכם הגרעין".

נתניהו הודה לבלינקן על חידוש המלאי של כיפת ברזל, והיציאה של הנשיא ביידן וסגנית הנשיא האריס נגד התקיפות האנטישמיות ברחבי ארצות הברית.

בלינקן, שהגיע הבוקר לישראל, ייפגש היום גם עם שר החוץ גבי אשכנזי, שר הביטחון בני גנץ ועם יושב ראש האופוזיציה יאיר לפיד.