שר התקשורת איתן גינזבורג קיבל את המלצות הדרג המקצועי במשרד התקשורת והחליט היום (ג') לשנות את ברירת המחדל לשליחת החשבון החודשי של חברות התקשורת למנויים, משליחה בדואר לשליחה באמצעים דיגיטליים.
המשרד ערך שימוע בנושא, ולאחר ששמע את כל עמדות המפעילים החליט לשנות את ברירת המחדל, והחל מהזמן הקרוב יעברו כל המפעילים לשלוח חשבוניות דרך חשבונות דואר אלקטרוני או דרך הודעת SMS. הלקוח יוכל לבחור להמשיך ולקבל את החשבונית בדואר.
לדברי המשרד, ההחלטה התקבלה לאור התפתחויות הטכנולוגיות והחידושים של השנים האחרונות ובפרט בשנה האחרונה עם מגפת הקורונה, שהובילו לעלייה משמעותית בשימושים באמצעים דיגיטליים והעלו את האוריינות הדיגיטלית בקרב הציבור הישראלי על כל מגזריו. התפתחות זו מאפשרת את שיפור הנגשת המידע לציבור שהולכת יד ביד עם המגמה העולמית להגנה על הסביבה באמצעות צמצום השימוש בנייר. על-פי הנתונים שבידי משרד התקשורת, כ-70% מסך המנויים של חברות התקשורת מקבלים כיום את החשבוניות באמצעים דיגיטליים (מסרון או דוא"ל).
"האוריינות הדיגיטלית בקרב הציבור וכמות הפעולות והשימושים המתבצעים במרחב הדיגיטלי עלו באופן דרמטי, בפרט בשנה האחרונה עקב הנסיבות המיוחדות בהתמודדות עם נגיף הקורונה", אמר גינזבורג. "אנו רואים שרוב המנויים כיום בחרו באופן יזום לקבל את החשבונית באמצעים דיגיטליים, ואין סיבה להמשיך ולהשתמש בנייר שפוגע בסביבה. נגישות החשבונית החודשית לצרכן וקבלתה באופן מהיר הן חלק מהשיקולים להחלטה זו. יחד עם זאת, תשמר לצרכן אפשרות הבחירה לקבל את החשבונית בדואר".
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.