טיולים | פיצ'ר

כבר לא צריך להתלבט בין טיול, מופע או אוכל טוב: בפסטיבל "ים של גליל" יש הכול

נופים או חופים, מופעי מחול או מוזיקה, שיט או הליכה, סדנאות תנועה או מסלולים מיוחדים לפודיז, ואולי הכול? פסטיבל "ים של גליל מערבי" מציע מיקס של טיולים ובילויים

טרק ים בגליל המערבי / צילום: טרק ים
טרק ים בגליל המערבי / צילום: טרק ים

החודשים מאי-יוני מארחים מדי שנה את פסטיבל "ים של גליל מערבי" - שילוב של אירועי ספורט, מופעי תרבות ואמנות וכמובן טיולים בחבל הארץ היפה הזה, המציע לא רק נחלים זורמים וטיולי מים, אלא גם חופים מפורצים וציוריים ושפע של מסלולי טיולים. הפסטיבל יצא לדרך עם לא מעט מגבלות בשל הקורונה, וגם במסגרת שומר החומות זכה הגליל בכמה מטחים סמליים, אבל הפסטיבל המשיך בשלו, וגם כך הצליח להעמיד תוכנית מרשימה ומסקרנת.

עמותת התיירות של הגליל המערבי בנתה חבילות טיולים עצמאיות שמוצעות לקהל, ובהן המלצות לבילוי חד-יומי באזור. לכל אחת נושא ראשי מוביל, וכל משפחה/זוג/חבורה יכולים לצאת בעקבות ההמלצה באופן עצמאי ובזמנם החופשי, וליישם אותה במלואה או באופן חלקי כבחירתם.

סך הכול נבנו ח"י חבילות שכאלה, עם מקבץ אפשרויות לבילוי במרחב עם מסגרת זמן מומלצת. אפשר לבלות גם יותר מיום אחד, וכל הצעה כזו יכולה להתאים ליום מלא. כך ניתן לבנות כמה ימי טיול, לעשות מיקס בין החבילות ולהעשיר את הביקור באזור.

אחת החבילות שמשכו את עיניי היא זו של "הגליל הרוקד" - שילוב מרתק של אמנויות. ראשיתו בגן הפסלים המרהיב של משפחת דודזון בקיבוץ אילון, ומשם מגיעים לכפר המחול בגעתון, כפר אמנותי תיירותי שהוא משכנה של להקת המחול הקיבוצית.

הביקור בכפר מתאים לרוב לקבוצות, אך בתיאום מראש או בימים פתוחים לקהל הרחב יש הזדמנות להיחשף לעשייה. בסיור שכזה מבקרים מאחורי הקלעים, פוגשים את הרקדנים, שומעים על סיפורה של הלהקה והמייסדת שלה, וכיצד הפכה חלום למציאות ואף צופים בחזרה או במופע.

מדי שנה מתקיים בכפר פסטיבל "דרך גוף", סוף שבוע של שהוא וחגיגה של תנועה, ריקוד ומחול, יוגה ומדיטציה, מופעים ופעילויות. הסדנאות מתקיימות ברחבי הקיבוץ ובאולמות המחול. השנה הוא יתקיים במתכונת מצומצמת של יומיים, אך האירוח כולל הכול, עם אופציה ללינת שטח/חאן (שישבת 18-19.6 http://Festival.bodyways.org).
חבילת "משייטים בגליל" מציעה יום כיף משפחתי באגם מונפורט.

מתחילים בשיט באגם וממשיכים במגוון אטרקציות מדליקות, כולל חווית החלקה על קרח במשטח חצי-אולימפי (כדאי לברר אם יש גם מופע) ועוד. מקנחים בקיבוץ סאסא בבית בוזה - מפעל גלידה של שני יזמים, יהודי וערבי, שמציע סיור, סרט, הסבר וטעימות (בתיאום).

גם חבילת "ההרים הגליליים" מדברת בשפה משפחתית, ומשלבת את מבצר יחיעם הקסום, סדנת פסיפס עם דלית בן שלום מיחיעם, טיול בפארק אדמית ומערת קשת וסיום בטיולי עם טרקטורוני הצפון אל השקיעה.

טיול טרקטורונים בגליל / צילום: טרקטרוני הצפון
 טיול טרקטורונים בגליל / צילום: טרקטרוני הצפון

לזוגות מציעים את חבילת "אהבה בשניים" שמתחילה בארוחת בוקר במחלבת אלטו המשפחתית, נמשכת בטיול סוסים בחוות צעד בשניים באחיהוד ומסתיימת בסדנת שוקולד של "אודט" עם שלומית זמיר. אופציה נוספת כוללת יום כיף ביישוב כליל עם סדנת בישול זוגית צמחונית, טיול ביישוב ועיסוי זוגי.

לחובבי הקולינריה והפודיז למיניהם יצרו חבילה מלאה טעמים גליליים. עיקר המסלול הם יקבים ומחלבות, והוא מתחיל במשק החקלאי של משפחת אופיר ביקב יפתחאל ומכוורת הדבש. לחווה הזו יש סיפור משפחתי מעניין, ומרכז המבקרים שלהם ממוקם במבנה של קורות עץ מיוחדות שיובאו מארצות הברית ונבנו ללא בורג אחד. ביקב אגב מציעים לאחרונה גם סלסלות פיקניק ובחופשות וחגים יש גם פעילויות.

לחובבי הקולינריה / צילום: באדיבות עמותת תיירות גליל מערבי
 לחובבי הקולינריה / צילום: באדיבות עמותת תיירות גליל מערבי

התחנה הבאה היא הגן הלאומי ציפורי, ואם תהיתם מה הקשר לקולינריה, אז אפשר למצוא בתוך שרידי העיר הרומית ביזנטית, פסיפסים מרהיבים ובהם מופיע דיוניסוס אל היין. בציפורי יש מערכת מים מיוחדת, כאן ישבה הסנהדרין ונחתמה המשנה ויחד עם בית הכנסת זהו אתר עם היסטוריה יהודית עשירה.

התחנה האחרונה היא בקיבוץ לוטם, ביקור ביקב לוטם האורגני שיש לו נוף שמיימי מצד אחד אבל גם מהות מרתקת. כאן מאמינים שחביות היין צריכות להאזין למוזיקה, ולכל יין שם מהעולמות האלה.

בין החבילות יש כמה שעכו מככבת בהן, אך בימים אלה המציאות מכתיבה אחרת, ואלה יחכו לימים שקטים יותר. מלבד זאת כל האטרקציות במרחב חזרו לפעילות מלאה, כמו גם אתרי הלינה והמסעדות. לאורחי הלינה יש גם מבצע - אטרקציה אחת חינם.

אחת היוזמות בשיתוף משרד התרבות היא "שבת ישראלית". במסגרתה ייפתחו המוזיאונים באזור (חניתה ולוחמי הגטאות) ללא תשלום בסופי השבוע של מאי ויוני. מוזיאון לוחמי הגטאות יארח לראשונה בחצרו את פסטיבל הצילום בינלאומי "פוטו ישראל" - תערוכות חוצות ותצוגה מיוחדת במחווה לשורדי השואה.

עוד יתקיימו סיורים מודרכים, מוזיקה חיה, פעילות לילדים, פוד-טראקס והפתעות נוספות.
חודש יוני יעמוד בסימן מופעי תרבות ואתר ראש הנקרה יארח מגוון אמנים בנקרות, שיש להן אקוסטיקה מיוחדת. ב-3.6 תופיע להקת ג’יין בורדו, מרינה מקסימיליאן ב-10.6 ויחתום את העונה עידן חביב ב-17.6. אוהבי המוזיקה הקלאסית יוכלו ליהנות מקונצרט חגיגי לסיום העונה במרכז המוזיקה "קשת אילון" ב-11.6, ואילו חובבי הג’אז יוכלו ליהנות בפאב "הפרה" בשבי ציון, אתר ידוע של הופעות ג’אז ורוק, ב-14.6.

ראש הנקרה / צילום: ראש הנקרה
 ראש הנקרה / צילום: ראש הנקרה

ב-1.6 יעלה באולם בכברי המופע "הגיגים" של גלעד מיטרני, הבעלים של "מועדון ארוחת הבוקר" ממושב שבי ציון וסטנדאפיסט מתחיל. כל ההכנסות ייתרמו לאגודה למלחמה בסרטן. כל הפרטים: www.bgalil.co.il  (תחת Tour Gali)