מזרחי טפחות יעמיד מימון של 700 מיליון שקל לפרויקט "שכונת גפן" בהרצליה של חברת ICR

מדובר בהמשך מגמה שניכרת באחרונה אצל הגורמים המממנים • שכונת גפן, שתוקם בסמוך לקיבוץ גליל ים, לקניון שבעת הכוכבים ולפארק הרצליה, תכלול 400 יחידות דיור, במקום 124 יחידות דיור הקיימות כיום

פנינה אלה, מנהלת סקטור בנייה ונדל״ן, מזרחי טפחות / צילום: איל יצהר
פנינה אלה, מנהלת סקטור בנייה ונדל״ן, מזרחי טפחות / צילום: איל יצהר

בנק מזרחי טפחות חתם על הסכם עם חברת ICR מבית ישראל קנדה וראם מגורים למימון פרויקט פינוי-בינוי של מאות דירות בהרצליה, בסך של 700 מיליון שקל.

מדובר בהמשך מגמה שניכרת באחרונה אצל הגורמים המממנים. ענף הנדל"ן ממשיך לבעור גם בהיבט הפיננסי שלו, ובמקביל לחברות חוץ-בנקאיות לליווי פרויקטים נדל"ניים שהחלו בתקופה האחרונה להגדיל פעילות בענף, גם הבנקים הממוסדים פועלים בצורה מתוגברת לליווי יזמי נדל"ן.

שכונת גפן תוקם ברחוב בר-כוכבא פינת הר מירון, בסמיכות לקיבוץ גליל ים, לקניון שבעת הכוכבים ולפארק הרצליה. הפרויקט משתרע על פני שטח כולל של כ-16 דונם ויכלול 8 בניינים בני 7, 9 ו-14 קומות ובסך-הכול 400 יחידות דיור, במקום 124 יחידות דיור הקיימות כיום.

הפרויקט ייצא לפועל בשני שלבים שיבוצעו על-ידי תדהר בנייה, אשר נבחרה על-ידי ICR להיות הקבלן המבצע של הפרויקט. שלב א', שאושר לליווי על-ידי הבנק, כולל פינוי והריסה של 84 יחידות דיור והקמה של 6 בניינים חדשים, הכוללים 264 יחידות דיור (84 מהן למפונים ו-180 יימכרו לרוכשים חדשים), שטח מסחר בהיקף של כ-800 מ"ר ומבני ציבור.

שלב ב' עתיד לכלול פינוי והריסה של 40 יחידות דיור נוספות ובמקומן הקמה של שני בניינים הכוללים 136 יחידות דיור (40 למפונים ו-96 לרוכשים חדשים) וכמו כן שטחי מסחר בהיקף של כ-200 מ"ר.

לדברי פנינה אלה, מנהלת סקטור בנייה ונדל"ן במזרחי טפחות, הפרויקט הנוכחי מצטרף לשורה של פרויקטים בתחום ההתחדשות העירונית שהבנק מימן בשנים האחרונות, ובהם: פרויקט MOMENT של אזורים בבת ים - שבמסגרתו העמיד הבנק בחודש פברואר האחרון מימון של 1.5 מיליארד שקל; וכן פרויקטים נוספים של אאורה בחדרה, אפריקה ישראל מגורים בנתניה ובוני התיכון בקריית אונו.

סקטור בנייה ונדל"ן פועל במסגרת החטיבה העסקית בבנק, שאותה מנהל אופיר מורד.

את ICR יצג עו"ד חגי אדורם ממשרד אדורם ושות'.