פלאפון שומרת על יציבות בהכנסות וחוזרת לרווח

החברה הוסיפה 50 אלף מנויים ברבעון הראשון וירדה בהוצאות התפעוליות • תזרים המזומנים נשחק כתוצאה מהגידול במכירות ציוד קצה

רן גוראון, מנכ"ל פלאפון / צילום: איל יצהר
רן גוראון, מנכ"ל פלאפון / צילום: איל יצהר

חברת פלאפון מסיימת את הרבעון הראשון של 2021 עם הכנסות של 570 מיליון שקל, לעומת 530 מיליון שקל ברבעון הקודם ו-573 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.

הגידול מהרבעון הקודם מוסבר רובו ככולו מהגידול במכירות ציוד קצה כתוצאה מהשקת מכשירים חדשים. החברה צמחה ב23% להכנסות של 178 מיליון שקל מהרבעון הקודם וב-6% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. בהכנסות משירותים החברה ירדה קלות ב-3.2% ל-392 מיליון שקל.

כתוצאה מכך החברה עברה לתזרים מזומנים חופשי שלילי של 59 מיליון שקל, בגלל שהמכירות נפרסות בתשלומים אך הרישום בדוחות מיידי.

ברבעון הראשון הסתכם הרווח הנקי בכ-8 מיליון שקל, לעומת הפסד של כ-2 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד, וזאת למרות הירידה בהכנסות משירותי נדידה בשל הקורונה. ההפסד התפעולי הסתכם בכ-3 מיליון שקל בלבד, לעומת הפסד של כ-13 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.

פלאפון מדווחת על המשך התייעלות בהוצאות התפעוליות, שהסתכמו ברבעון הראשון בכ-573 מיליון שקל, לעומת כ-586 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד, קיטון של כ-2.2%.

ההכנסה הממוצעת למנוי ירדה בשל הקורונה ל-53 שקל לחודש, לעומת 55 ברבעון הקודם ו-58 שקל ברבעון המקביל אשתקד. שיעור הנטישה הסתכם ב-5.8%, והחברה הוסיפה 50 אלף מנויים ברבעון.

רן גוראון, מנכ"ל פלאפון, מסר היום (ד') עם פרסום הדוחות: "אנחנו מסכמים רבעון חזק, וניתן לראות את היציאה מתקופת הקורונה. בפלאפון אנחנו רואים התאוששות עם שיפור ניכר במדדי הרווחיות לצד יציבות בהכנסות, וזאת למרות ששירותי הנדידה טרם חזרו לפעילות מלאה".