מניות גיימסטופ ו-AMC מטפסות שוב עם חזרת ראלי המניות הוויראליות

אנליסטים אומרים כי הזינוק בשווי המניות כנראה הונע ע"י שילוב גורמים שהחזירו את המשקיעים היומיים לקנות בכמויות

מניית גיימסטופ מזנקת שוב / צילום: Shutterstock, Hanson-Leung
מניית גיימסטופ מזנקת שוב / צילום: Shutterstock, Hanson-Leung

מניות המם (מניות תנודתיות עם פוטנציאל צמיחה שפופולריות בקרב צעירים) חזרו.

מניות של חברות שהציתו את שוק המניות והרשתות החברתיות מוקדם יותר השנה מטפסות השבוע ונותנות תשואות למשקיעים פרטיים שהחזיקו מעמד כל החודשים. מניות גיימסטופ, AMC ו־Express כולן עלו ב־37% או יותר בשבוע האחרון בינתיים, והגיעו למחירי סגירה שלא נצפו כבר חודשים.

הזינוק מזכיר את סוף ינואר, אז משקיעים אינדיבידואלים התקבצו יחד והניעו מניות שנחשבו למתות על ידי סוחרים בוול סטריט לגבהים חסרי תקדים. הראלי השבוע - אם כי הוא מתון לעומת אז - הדליק גם הוא את הפורומים ברדיט, חדרי הצ'ט ב־Discord ועמודי הטוויטר.

בדומה למקרים קודמים השנה של עליות במניות מם, לא נראה שיש גורם בודד אחד ברור שהניע את הראלי. אנליסטים אומרים שהקפיצה כנראה הונעה בידי כמה גורמים שהשתלבו וגרמו למשקיעים פרטיים להצטרף.

כשמטבעות קריפטו הפסידו את רוב התנופה שלהם החודש, סוחרים לא מקצועיים רבים נכנסו לשוק המניות בחיפוש אחר רווחים. פלטפורמות כמו עמוד WallStreetBets בפורום של רדיט סיפקו מקור של התלהבות מתמשכת למינות מם במיוחד.

"ראינו את הדברים מוסטים הצידה בחודש האחרון פחות או יותר, אבל זה מתחיל לתפוס שוב תאוצה", אמר וויראג' פאטל, אסטרטג מקרו גלובלי בחברה Vanda Research.

עלייה יומית של יותר מ-19%

נתונים שהתקבלו מ־VandaTrack מראים שמשקיעים פרטיים שפכו נטו של יותר מ־22 מיליון דולר למניות AMC ביום שלישי, יותר מכפליים מממוצע תזרים המזומנים ממניות, כ־9 מיליון דולר. התלהבות לגבי המניה לא האטה גם אתמול. מחיר המניה של החברה סיים את יום המסחר בסכום של 19.56 דולר, עלייה יומית של 19% שדחפה את המנייה לסגירה השנייה הטובה ביותר שלה השנה.

רשת בתי הקולנוע דורגה כמניה השנייה הנסחרת ביותר בשוק המניות בארה"ב ביום רביעי והציגה את נפח המסחר הגדול ביותר מאז סוף פברואר, על פי נתוני השוק של דאו ג'ונס. עוד מניה החביבה על סוחרים יומיים, Express, נרשמה כאחת המניות הנסחרות ביותר. קמעונאית האופנה סיימה את יום המסחר אתמול בעלייה של 26%.

מה שמניע חלק מההתלהבות הוא אמונה בקרב משקיעים פרטיים שמנית מם כמו AMC וגיימסטופ יכולות לעלות שוב "עד הירח". רבים בילו חודשים בניטור עמדות שוריות במניות, ומקווים לחזור על עלייתן המטורפת מוקדם יותר השנה.

בשיא של כל הזמנים בינואר, הגיע מחיר המניה של גיימסטופ ל־483 דולר למניה במסחר באמצע היום, לעומת מחיר של מעט פחות מ־20 דולר בתחילת השנה. ביום רביעי סגרה המנייה במחיר של 242.56 דולר, עלייה של 16% ליום אחד.

הראלי בינואר נגרם, בחלקו, על ידי סחיטת שורט. משקיעים הימרו נגד חברה על ידי הלוואת מניות ומכירתן, מתוך הימור שיוכלו לקנות אותן בחזרה בהמשך במחיר נמוך יותר. סחיטת שורט מתרחשת כשהמחיר עולה במקום לרדת, מה שמכריח את בעלי פוזיציות השורט לקנות מניות על מנת להגביל את ההפסדים, וזה מניע עליית מחיר נוספת.

לפני הראלי במניות המם בינואר, קרנות גידור ומשקיעים מוסדיים אחרים הימרו שמחירי המניות לחברות כולל גיימסטופ יצנחו. במקום זה הוענשו בהפסדים קשים כשמניות המם החלו לטפס.

לתפוס את המוסדיים בצד הלא נכון, שוב

משקיעים פרטיים ברשתות חברתיות מקווים לתפוס משקיעים מוסדיים בצד הלא נכון של המסחר פעם נוספת. עניין השורט במניות AMC עומד כעת על כ־21% מהמניות של החברה הצפות בשוק, לפי נתונים מחברת S3 Partners, עלייה לעומת שפל של כ־11% במרץ, אבל ירידה לעומת 28% שהיו מוקדם יותר השנה.

עניין השורט בגיימסטופ עומד על כ־20%, עלייה של כ־18% ממרץ אבל הרבה יותר נמוך לעומת יותר מ־140% בינואר.

הטיפוס של המניות מהעת האחרונה רומז על כך שייתכן וסחיטת שורט נוספת נמצאת בקלפים, במיוחד אם מוכרי השורטים יאבדו אמונה או אם ההפסדים שלהם יעלו, כך אמר איהור דוסניווסקי, מנהל ניתוח שוק צופה פני עתיד בחברת S 3 Partners. כבר השבוע, משקיעים שהימרו שהמניות של גיימסטופ ו־AMC יתרסקו ספגו הפסדים גדולים מהרגיל, אמר.

אלה שהיו בעמדת חסר בגיימסטופ הפסידו כ־721.4 מיליון דולר בימים שלישי ורביעי, כך מראים נתונה S3 Partners. מוכרי שורט שהימרו נגד AMC, בינתיים, הפסידו כ־543 מיליון דולר במהלך הימים האלה.

"לשתי המניות פוטנציאל מכירות חסר גדול מאוד כרגע", אמר דוסניווסקי.

אנליסטים סקפטיים לגבי המומנטום

ישנם אנליסטים המטילים ספק בכך שמומנטום של הרשתות החברתיות יכול להקפיץ מניות כפי שקרה מוקדם יותר השנה. זרימת הכסף ממשקיעים פרטיים למניות מם כמו AMC נותרה עדיין מועטה לעומת מה שנצפה בעבר.

"הקהל הולך להתאכזב מההחזר הפוטנציאלי", אמר פיטר אטווטר, פרופסור עמית לכלכלה במכללת וויליאם ומרי. "בשביל טרפת שוק צריך הרבה מומנטום. הם יכולים לנסות, אבל אני אופתע אם יצליחו לייצר את סוג התנהגות הקהל האורגנית שהייתה להם קודם לכן.

כוח נוסף שעשוי להיות קשור לעלייתה של גיימסטופ עשוי להיות הספקולציה לגבי כניסת קמעונאית משחקי הווידאו לתחום נוסף של ספקולציה מקוונת פורחת - שוק האספנות הדיגיטלי של אסימונים שאינם בני חליפין, או NFTs.

כתובת אינטרנט נוספת של "גיימסטופ NFT" הופיעה לאחרונה באתר של החברה, והניעה ספקולציה שגיימסטופ עשויה להציע נכסים דיגיטליים משלה שמשתמשים יכולים לקנות ולמכור. גיימסטופ לא הגיבה לבקשות תגובה.

הנכסים הדיגיטליים המכונים NFTs נעשו פופולריים מאוד השנה, מבחינה רבה כדרך להיות בעלי אוספים של דברים כמו יצירות אמנות, מוזיקה ורגעי ספורט. האסימונים האלה מלווים את הנכסים הדיגיטליים ונמצאים בבלוקצ'יין, מרשם דיגיטלי המפרט מי הבעלים שלהם, מי יצר אותם ומידע חשוב נוסף.

NFTs כאלה נעשו פופולריים במשחקי ווידאו כדרך לאפשר לשחקנים להיות בעלי בניינים, דמויות או אביזרים במשחק, במקום לשכור אותם מפלטפורמה כלשהי. שחקנים מקווים שהפריטים שירכשו יכולים לשמש בפלטפורמות משחק רבות ולא רק באחת.